Ik heb vorig weekend mijn Fiat Cinquecento 0,9 uit 1997 (169.000km) ingeruild voor een Fiat Seicento 1.1 Hobby uit bouwjaar 2000 (112.900km). Hij ruikt erg naar benzine dus ik zou terug naar de garage om er naar te laten kijken. Nu reed ik gister op de snelweg en was ik opeens al mijn vermogen kwijt. Ik kon nog maximaal 100 km/h rijden. Ik ben naar een parkeerplaats gereden en heb hem een tijd stil laten staan. Probleem blijft zich nu voor doen en de auto gaat nu nog maximaal 80/85.
3e versnelling maximaal 60 km/h,
4e versnelling maximaal 70 km/h,
5e versnelling schommelt tussen 80 en 85.
De auto stottert bij stationair lopen, ruikt naar benzine en heeft dus geen vermogen meer. Als ik het gas zacht in duw dan trekt hij rustig op. Als ik hem verder in trap dan valt het hele vermogen weg en begint de auto te stotteren.
Iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ruil maar in...schijnt de beste oplossing te zijn
Fijn bericht als je hem net een week hebt...
8 jaar
Tja...de vorige twee heb je ook ingeruild omdat je het probleem niet oplost.
Maar laat hem eens uitlezen bij de dealer, misschien komt er een foutcode uit die je hier plaatst.
Daarna zien we wel of we kunnen helpen.
Dit is mijn tweede auto pas dus dat is onzin wat je zegt. De Fiat Cinquecento heb ik ingeruild voor deze aangezien aan die Cinquecento 750 euro kosten zaten voor de APK, dat was ie niet meer waard, dus had het ook geen zin om de andere problemen te laten maken.
8 jaar
Neemt niet weg dat je de auto kunt laten uitlezen en de foutcodes hier plaatsen.
En onzin verkopen we hier niet...
Het is de opzet van dit forum dat we samen proberen een oplossing te vinden, maar dan willen we wel graag zoveel mogelijk informatie.
Katalisator of uitlaat verstopt door het lopen op 3 cilinders waarschijnlijk.
Mee doorrijden kan nog veel meer schade geven.
laat er zo snel mogelijk door een garage naar kijken of ben je zelf handig?
Maandag ga ik naar de garage toe. Ze zouden woensdag plek hebben. Maar heb gezegd dat ik niet zo lang kan wachten. Heb zelf niet echt een idee waar ik moet zoeken, lijkt wel of hij te weinig benzine krijgt o.i.d. Zal hier melden wat de garage zegt. Alvast bedankt voor het meedenken.
8 jaar
Hij stinkt naar benzine , te weinig zal hij dan niet krijgen , ik denk eerder dat er 1 of meerdere cilinders niet of slecht verbranden en er daardoor veel onverbrande benzine via de uitlaat verdwijnt.
Al naar de druk/temperatuursensor in het inlaatspruitstuk gekeken?
Deze gaat vaak stuk en krijg je ook de problemen die jij omschrijft.
Een kapotte of een verstopte katalysator zou ook de oorzaak kunnen zijn. Als je katalysator kapot is dan ga je dat merken bij hogere snelheden. Het vermogen wordt veel minder. Had ik zelf ook meegemaakt met een Punto. Op de snelweg kon ik nauwelijks boven de 80/90 km rijden. Na een tijdje gestand op de snelweg en deed de auto niets meer
8 jaar
De garage waar ik de auto gekocht had kon de auto niet uitlezen omdat ze geen verloopstekker hadden voor dit type auto. De fiatgarage heeft hem nu voor me uitgelezen en komt met de volgende punten:
Toerentalsensor
Druksensor
Lambda-sonde
Stappenmotor
De monteur aldaar heeft het idee dat de distributieriem een tand verkeerd staat en daarom de verbranding en de benzinedruk en verbranding niet goed is. Donderdag wordt er naar gekeken en eventueel de distributieriem vervangen.
8 jaar
De distributieriem is het probleem bljjkbaar niet. De garage waar de auto vandaan komt heeft de auto al meerdere dagen gehad en kan het probleem niet vinden. Vrijdag wordt hij opnieuw uitgelezen door de Fiatgarage. Ik rij inmiddels 1 op 10 en hij blijft naar benzine stinken.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar