Ford Mondeo: Distributie vervangen , na 2000 km motor in de soep !

Bouwjaar: 1996

hallo
Na peperdure vervanging van de distributieset voor mijn Ford Mondeo TD Ghia 96, hoorde ik een gierend geluid wat ik niet eerder hoorde.De monteur zei dat dat door de nieuwe riemen kwam, het geluid bleef echter.Op vakantie gegaan en na 2000 km kwam bij Genua het einde, motor sloeg vast. Onder de motorkap was niks te zien, ik vroeg mijn vrouw even te starten en ik zag toen dat de poelie van de brandstofpomp helemaal scheef draaide.Afijn, ANWB sleepte de auto naar Nederland en wij verder op vakantie dankzij mijn ingeving om vlak voor vertrek vervangend vervoer te regelen (IRK plus) .Teruggekomen van vakantie ben ik naar de Ford garage gegaan.Men vertelde mij dat de distributie in orde was, alleen was de as van de brandstofpomp gebroken, en dit kon wel vervangen worden! Men wilde op de sloop (!) wel gaan zoeken en dan was er nog 6 uur montagewerk. Toen heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld en is er een expert naar de mondeo gaan kijken. Inmiddels had de Ford garage op zijn verzoek de distributie open gemaakt en nu bleek dat wel degelijk de distributieriemen waren beschadigd en de motor natuurlijk ook .Nu beweert men dat dat allemaal door de gebroken as komt van de brandstofpomp, volgens mij grote onzin, er is gewoon niet goed werk geleverd bij de vervanging van de distributieset.Ik zou graag weten van iemand die deskundig is, wat ik verder kan ondernemen, ik wil gewoon dat mijn mondeo weer perfect gemaakt wordt !!

jovlie

Geplaatst door jovlie (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

35 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hallo,, dit kan touwtrekken worden.?

de forddealer is aansprakelijk voor het niet goed uitvoeren dan wel (ondeskundigheid) van uitgevoerde werkzaamheden aan de auto. ( moet je wel aan kunnen tonen )

dat de as van de brandstofpomp is gebroken ( overgens dit kan altijd )( mag dit zomaar.? )( dit word de vraag ) het is een vervelende samenhang van omstandigheden..!!
door het breken van deze as, is mede de motor zwaar beschadigt

nu kun je afvragen.. of wel hier wel temaken hebben met ondeskundigheid van deze forddealer.? ( een as kan altijd breken )( lijkt me niet door foute montage van de riem )
de forddealer had dit ook nooit waar kunnen nemen ( zoja dan hadden ze er ook geen nieuwe riem op kunnen leggen )en anders hadden ze de as wel vervangen in overleg met klant.( de dealer heeft geen enkel belang dat u, komt te staan met/of tijdens de vakantie ) ( of daar buiten )

het vervelende is dat dit toeval is voorgevallen na het vervangen van de riem..!!

ik vraag me dan af of het juist zou zijn om deze dealer aansprakelijk te stellen ( er is hier immers geen sprake van onkunde.!) was de as niet stuk gegaan dan hadden we dit probleem niet gehad.

( zoek uit of dit een bekent probleem is..? bij dit type ford
zoja, dan word het een heel ander verhaal ( dan is de importeur aansprakelijk en zijn de kosten ( een nieuwe motor ) voor u, en voor de importeur. dit om dat deze motor al km, had gedraait. het klingt vervelend maar zo kunnen ze het spelen.. wees dus op je hoede...!!!

mochten er ondanks beloftes worden gedaan van en door wie dan ook.?
zorg dat het op papier komt en door beide partijen word ondertekend, ( blauwe ogen zeggen niks over vertrouwen )

overgens, dit is mijn denken over deze zaak en stel me dan ook onafhankelijk op.

paul,

Ford_Faq (0) PRO, 19 jaar geleden

Hallo Jo,

Een vervelende geschiedenis.
Een verkeerd gemonteerde riem kan wel degelijk een gebroken pompas veroorzaken!
De riemspanning van de stuurbekrachtigingspomp kan op gemakkelijke wijze te strak worden gezet waardoor de pompas te zwaar wordt belast. Deze riem moet verwijdert worden om de distributieriemen te vervangen.
Voorzichtig uitgedrukt kan ik zeggen dat de meeste Ford dealers hiervan op de hoogte zijn.
Ik wens je veel succes met het aanvechten van de aansprakelijkheid.

Remo

jovlie (0), 19 jaar geleden

Fijn, dat ik reacties krijg ! maar ik geloof niet in toeval.Wat ik nog niet heb verteld , is dat ik ook behalve vervangen van de de distributie gevraagd had om te onderzoeken waarom het lampje van het koelwater soms gaat branden en ik koelvloeistof moet bijvullen.''O meneer, da's de waterpomp, die zal best versleten zijn!'' Afijn, na de omvangrijke en dure reparatie ha dmen distributie en waterpomp vervangen.Na een dag hoorde ik dus een gierend geluid in de distributie omgeving en het koelvloeist.lampje ging weer branden.Ik terug natuurlijk.''O meneer, dan was die nieuwe waterpomp niet goed, dan monteren we gratis weer een nieuwe!'' ''en dat gegier is normaal hoor bij nieuwe distributieriemen, dat verdwijnt vanzelf (inderdaad na 2000 km bij Genua op de A1 was het gegier voorbij.....)''Een dag later was de ford weer klaar met weer een waterpomp.Na nog geen 20 meter gaat weer het lampje branden ! En nu stroomde de vloeistof onder de motor de straat op ! Geschrokken kwam de monteur naar buiten en bood me meteen als vervangend vervoer een Fiesta aan, waar ik net in paste, want ik had nogal bagage bij me.''Meneer, dit had niet mogen gebeuren "''Komt U morgen dat is het euvel 100 % verholpen.'' En jawel, na een dag kon ik mijn auto weer ophalen , het bleek een haarscheurtje in een slang te zijn.op mijn vraag of vervanging van de waterpomp dan wel nodig was geweest, zei men, dat dat ''zeker nodig was geweest en een rol had gespeeld in de lekkage(..)''.een week later was ik weer terug, nu draaide het stuur slecht.Men was vergeten de stuurbekr.olie bij te vullen.Sorry meneer, het wordt gratis even bijgevuld. Weer een week later probeerde ik de airco aan te zetten, want ik had een vakantie naar Italie gepland. Al spoedig hoorde ik een sissend geluid onder de motorkap, het bleek een haarscheurtje te zijn in een slangetje.''O meneer, dat zullen we snel bestellen, gas bijvullen en dan is de auto morgen weer klaar !'' Ik inderdaad een dag later terug en de airco was gemaakt.Kosten 450 euro !! Het ''slangetje'' bleek onlosmakelijk verbonden met een heel slangenstelsel en daarbij kwam het gas en de keuring ! Op mijn vraag of men dat niet even had kunnen melden, zei de ene monteur dat hij dat altijd wel deed......
Afijn, ik pisnijdig weg en onderweg naar Frankrijk werd ik gebeld door de Ford, dat ze het toch wel lullig vonden en mij korting wilde geven op de rekening.Een dag later in Genua hoefde dat al niet meer en was de vakantie afgelopen geweest, als ik niet 2 dagen voor vertrek mijn IRK had laten uitbreiden met de plus clausule (verdangend vervoer voor de rest van de vakantie)
Misschien snappen de lezers nu met wat voor dealer ik in zee ben gegaan en het is een echte FORD Bovag dealer hoor !
Wat betreft de brandstofpomp , het asje zou kunnen breken als de pomp vastzat , maar de expert heeft gevoeld dat daar geen sprake van is.....

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hallo jo,

even in het heel kort wat zegt de dealer hier zelf op dan..? vinden hun dit een normale gang van zaken.

hebben ze je al een voorstel gedaan..?

hoe denken ze dit op te lossen..?

ben je hier over al in gesprek geweest.. met de direktie van het bedrijf..!

jo, wat je zou kunnen doen is laat de dealer hem maar herstellen
niet over kosten praten..
is de auto klaar haal hem op en betaal de rekkening nooit dan moeten hun..! namelijk een procudure op starten.. en heb je er zelf geen werk meer mee. bij de rechtbank kun jij dan jou verhaal doen over jou ongenoegen over deze dealer.
hopelijk zal de rechter met jou mee gaan..! er zal dan een uitspraak worden gedaan. maar dan zijn niet alle kosten zoals nu alleen voor jou. vandaar. ook dit kun je wel een jaar rekken ( maar je bent dan wel mobiel ) jo,

zoals het er nu voor staat heb je de auto nog niet weer klaar.

wat ik al zij ( touwtrekken )


paul,

Maritieme (0), 19 jaar geleden

Misschien een beetje achteraf, maar een beetje materiaaldeskundige (of bankwerker, techneut etc) zou aan 't breukvlak kunnen zien of 't een breuk is tgv materiaalmoeheid.
Als dit zo zou zijn zou 't best kunnen dat de distributie te strak stond.

rvesch (0) PRO, 19 jaar geleden

Als je kunt bewijzen dat je gelijk na het vervangen van de distributiesnaar bent teruggegaan naar de garage ivm met het niet normale geluid, en de monteur zei dat je door mocht rijden, dan wordt het al wat makkelijker om de schade te verhalen.

jovlie (0), 19 jaar geleden

Iedereen bedankt voor jullie moeite om te reageren !Ik wacht nu af hoe mijn rechtsbijstand uiteindelijk met een juridisch verhaal naar buiten komt, ik blijf vertrouwen op een goede afloop! Nog een vraagje: ik rij nu in een Escort van '92 , de aanjager doet ineens niks meer (4 standen) .Is dat een kapotte weerstand , die onder de motorkap bij de aanjagermototr zit of zit die weerstand achter het dashboard, achter de draaiknop ??

Niels8175 (0) PRO, 19 jaar geleden

nou,nee,helaas denk ik dat de zekeringskast defect is.
is bekend probleem.zoek maar ff op dit forum.

niels

yves12380 (0) PRO, 19 jaar geleden

zou kunnen, het volstaat dan een overbruging te maken in de zekeringskast.

sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden

nieuwe distributieriemen horen niet te gieren dan liggen ze te strak of er isiets anders mis.maar het is zeker niet goed.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, henk

dit verhaal gaat niet helemaal op maar ik begrijp wat je bedoelt
maar kijk maar eens bij een vw, pd,motor hoe die riem er op ligt die giert al als je hem met de hand rond draait. zo strak ligt die riem ( en dat is normaal bij deze pd, motoren )


paul,

sambijman (0) PRO, 19 jaar geleden

Beste Jo, als de dealer een fout maakt, is er bijna altijd door hem een beroep te doen op zijn garagepolisverzekering.Gezien de trammelant die vlak na de reparatie is ontstaan, kun je hem er wellicht subtiel op wijzen dat er meer dingen tijdens de reparatie fout zijn gegaan en hem op het idee brengen zijn verzekering eens in te schakelen.

Verder vrees ik dat je auto gezien de leeftijd total-loss is en praat je straks niet over repareren, maar over de dagwaarde.

jovlie (0), 19 jaar geleden

Hoe langer het duurt, hoe meer het me irriteert ! En hoe meer ik van plan ben mijn gelijk te halen ! Het is een grof schandaal en het kost me honderden misschien wel een paar duizend euro, als ik het erbij laat zitten.Het is ook nogal asociaal dat je niks meer hoort van die Ford gasten, terwijl je er in afgelopen juni meer dan anderhalf duizend euro naar toe heb gebracht.Natuurlijk weet die dealer ook wel dat het hem niks kost om mijn auto te repareren, hij is BOVAG verzekerd en vangt geld genoeg van al die lease bakken. Maar ik heb geduld hoor en rij in een oud Escortje, die naar benzine stinkt en een kapotte kachel heeft , maar afijn, ik heb vervoer en het moest blijkbaar zo wezen dat ik nog steeds Ford rij......

sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden

je moet de bovag geschillencommissieinschakelen heel stuk goedkoper als een advocaat en een rechtzaak allereerst de dealer schriftelijk aansprakelijk stellen en hem de kans geven de boel te repareren vooral dat lankende geluid en de uitspraak dat dat geen kwaad kan aanhalen

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, jo

als je al die wegen gaat bewandelen ben je er over 6 maand nog niet en je auto kosten gaan maar door ( wegenbelasting, verzekering )
jo, je bent veel te soft..! bezig jo. ( zelf zou ik het ff, anders doen maar dat kan ik hier niet zeggen )
je moet de deur blijven plat lopen en vooral te keer gaan als er andere klanten bij staan ( werkt super )
dan komen ze wel met een voorstel want ze willen van je af.

vergeet nooit dat een ( brutaal ) mens de halve wereld heeft.


paul,

patje kadettje (0), 19 jaar geleden

Interessante story.
Hoe is dit afgelopen?
Ben ik (en waarschijnlijk anderen ook) heel nieuwsgierig naar.
Overigens zijn de tips van Paul Kelder over stampij maken zo gek nog niet,het is mischien niet netjes maar dat zijn zij ook niet.

Groetjes Patrick

jovlie (0), 19 jaar geleden

Nou , ik had dus rechtsbijstand ingeschakeld.De expert kon zo niks zien aan de motor behalve een kromme brandstofpomppoelie, dus werd de motor aan de distributiezijde opengemaakt.Nu bleek dat de woorden van de heren Ford monteurs werden gelogenstraft, want zij beweerden dat de distributie OK was, slechts de brandstofpomp was defect! Met de expert heb ik een paar maal contact gehad, hij bleek zich toch te concentreren op de as van de brandstofpomp en zo bleek uit zijn rapport , had hij zich laten informeren door Ford Amsterdam over het breken van een brandstofpompas.Dat kwam wel eens voor, vertelde men hem.Inmiddels kreeg ik een brief van mijn rechtsbijstand, dat ze de Ford aansprakelijk stelde voor alle geleden schade !! Hiep hiep hoera! Na een week ging ik eens bellen hoe het verder zou gaan........men vertelde men dat men deze brief nooit had moeten versturen want uit het expertise rapport bleek, dat waarschijnlijk toch de asbreuk alle ellende heeft veroorzaakt en dus kon de Ford garage niet aansprakelijk worden gesteld !
Uiteindelijk kreeg ik zelf het rapport in handen.Constant wordt daarin gesproken over de brandstofpomp en hoe het nu kan dat die as breekt m.a.w. het GEVOLG van het vastlopen van de distributie (nl. asbreuk) wordt tot OORZAAK verklaard !Ik weet zeker dat ze bij de Ford zich rot gelachen hebben ! Afijn, nu kan ik op eigen kosten (400 euro) zelf een onafhankelijk (!) contra-expert inschakelen, maar gisteren ben ik naar Terlouw in Mijnsheerenland gegaan, de dieselspecialist.Ik had de afgebroken poelie van de brandstofpomp meegenomen, waar je volgens mij aan kan zien dat de as niet gebroken is maar los gescheurd (want er zit nog een stuk van het uiteinde in de poelie). Terlouw echter gaf me weinig hoop. Men zei dat breuk of vastlopen van die Mondeo diesel pompen vaak voorkomt. Men wist ook zeker dat de pomp inwendig beschadigd was, dit zou ook blijken uit het feit dat de as zo makkelijk rond te draaien valt. Tot slot zei Terlouw dat ik waarschijnlijk wel gelijk heb met mijn distributieverhaal, maar dat dat niet (meer) te bewijzen is.
Ik denk dat ik het maar opgeef, we zijn een half jaar verder en ik ben niks opgeschoten, bovendien wil ik die gezichten van die Ford monteurs nooit meer zien

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, jo.


dat is mooi kl..tn.



paul,

sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden

maar waarom wordt er voorbijgegaan aan het feit dat je na het vervangen van de distributieriem teruggegaan bent omdat hij een jankend geluid maakte wat duidt op een te strakgespannen riem
in ieder geval mag een nieuw gemonteerde riem geen jankend geluid maken was die expert vande Bovag of een of ander expetiseburo?

sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden

was die" expert" soms van de verzekeringsmaatschappij vande deler.

patje kadettje (0), 19 jaar geleden

Dat zou zomaar kunnen.Toch jammer dat de klant hier weer de dupe is.
En dat terwijl zo'n bedrijf dit kan oplossen en zo zeer positieve reclame maakt.
Kl...te voor je joh

jovlie (0), 19 jaar geleden

Er zijn mensen die zeggen dat het janken of gieren van een riem wel eens voorkomt.....Nu ga ik nog mijn rechtsbijstandverzekering aansprakelijk stellen voor het feit dat ze zonder het expertiserapport te lezen de Ford garage aansprakelijk hebben gesteld voor alle geleden schade plus het feit dat ze de Ford dit expertiserapport wat nadelig uitpakt voor mij , zomaar in handen hebben gespeeld. Die gasten lachen zich nu rot, want nou staan ze helemaal sterk !Een schandalige zaak.Daarna ga ik de ''expert'' nog even een brief schrijven hoe e.a. nu werkelijk in elkaar steekt en hoe hij t voor mij verpest heeft.

Gras (0) PRO, 19 jaar geleden

Een moeilijk verhaal. Het is duidelijk dat de distributieriem eraf is gelopen doordat de as van de brandstofpomp is gebroken.
Ik kan me echter niet voorstellen dat zo'n as zomaar afbreekt. Je zegt dat je een gierend geluid hoorde na het vervangen van de distributie, dit kan komen door een te strak gespannen riem of een versleten span/looprol. Maar deze laatste valt af, omdat er een distributieset is gemonteerd. Maar om nu te zeggen dat een te strak gespannen riem zo'n as kan laten knappen....dan moet hij wel heel erg strak staan. Persoonlijk denk ik toch dat er wel iets fout is gegaan bij het wisselen van de distributie, maar het is moeilijk te bewijzen.
Het is dom van deze garage dat ze dit niet proberen op te lossen. Op iedere verjaardag of feestje wordt er weer over gesproken, en dit doet hun naam zeker geen goed. Het is natuurlijk moeilijk om het hierbij te laten zitten, maar ik zou er ook geen jaren mee aan het rechten gaan.

jovlie (0), 19 jaar geleden

Dus ben ik aan het kijken naar een andere auto.......ik denk dat het weer een mondeo wordt of ben ik nou gek ????Ik zoek gewoon een betrouwbare diesel van hooguit 5 jaar met niet teveel kilometers, liefst een stationcar en sta open voor al jullie suggesties !

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi jo,



neem maar geen ford meer jo.. niet om het merk opzich maar om de vieze smaak weg te spoelen..

laat dit een leer zijn.

als je beurs het toelaat kijk dan eens naar een passat variant.

super fijne auto.

goed voor vele km,


paul,

jovlie (0), 19 jaar geleden

Goeie tip ! maarre zit daar ook zo'n distributieriem in , helemaal weggewerkt?? De meeste leuke aanbiedingen hebben al weer meer dan 2 ton gelopen.........
PS ik geef mijn mondeo de schuld niet van alle ellende, amar het krakkemikkige monteurs team van ........geen namen svp (problemcar-team heeft dit gewijzigd, al begrijpen we het wel hoor Jo!)

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi jo



ja ook deze auto heeft een distributieriem. deze worden vervangen om de 90000, of eens in de 5,jaar

maar elke boerenlul.. :^) kan deze vervangen ( zonder dat de pomp-as.. afbreekt ) dat moet je net hebben JO,

dus maak je over dit geen zorgen..

probeer maar eens een passat en pak een 110,pk.

lekker zuinig 1:18 / zorgeloos in de rondte knorren

en als je deze auto ooit.? weer in gaat ruilen dan hoef je niet te huilen JO, ( rest waarde )


paul,

goldtop (0), 19 jaar geleden

Ik heb het hele verhaal gelezen. Triest! Wat een beunhazen.
Hier zou ik dus echt niet van kunnen slapen.
Maar ja, wat heb je daar aan?
Wellicht is die passat nog niet zo'n stom idee.......

jovlie (0), 19 jaar geleden

Nou , in Bergschenhoek zit iemand die mondeo motoren importeert uit Engeland, die kosten 600 euro, met inbouw komt me dat op 1000 euro.Of ik ga in Eindhoven een Mondeo nieuw model 2001 Station TDCI 2.0 kopen voor 9000 euro met ANWB technokeurigrapport.Let wel, allemaal met geleend geld !Wat is wijsheid ?????

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi jo,


ik zou doen wat je beurs toelaat.? geld lenen voor een auto jo,,
is het domste wat een mens zich kan begaan.. zeker in deze tijd

elke maand ( gemiddeld 5, jaar )komt de bank.. ff vangen en als je de auto morgen totaal los rijdt dan betaal je nog steeds... en dan..???

maar zo denk ik er over.


paul,

goldtop (0), 19 jaar geleden

Tsja, niet iedereen heeft ¤ 9000,- op z'n nachtkastje liggen. Ik ook niet.
Ik bekijk het zo. Voor die ¤ 9000,- koop je wel een auto waar je (naar verwachting) voorlopig weinig problemen mee zal hebben.
Koop je een modeo uit 1996 of zo, dan scheelt dat wel in aanschafprijs maar dan komen er wel diverse slijtagekosten om de hoek kijken (ik kan het weten). Bovendien heeft een mondeo uit 2001 z'n grootste afschrijving achter de rug. Gewoon doen dus! (als je de aflossing kan betalen natuurlijk)

Gras (0) PRO, 19 jaar geleden

Nooit geen geld lenen voor een auto....
Als je je oude Mondeo weer klaar hebt voor 1000,- euro zou ik dat doen. Een brandstofpomp en cilinderkop van de sloop, en rijden maar weer.

jovlie (0), 19 jaar geleden

Ik weet het echt niet.1000 euro uitgeven, terwijl Ford Koperstraat mijn auto had moeten repareren is zo zuur, zo klote.Aan de andere kant levert de mondeo zo niks op en kan ik hem met een goeie motor nog voor 2500 euro verkopen.Inderdaad voor 9 mille zit ik 5 jaar te betalen, da's ook niet zo fantastisch.Op die mondeo uit 2001 zit wel een ANWB/Dekra aankooptechno keuringsrapport, ik weet niet of dat dat er voor zorgt dat die auto in ieder geval OK is ??

jovlie (0), 19 jaar geleden

De DAS verzekeringmij, waar ik niet bij zit trouwens, raadde mij aan op grond van de procedurefout van mijn rechtsbijstand (het doorsturen naar de tegenpartij van een voor mij nadelig expertiserapport)en mijn bezwaren tegen dat rapport ,mijn rechtsbijstand te vragen de expertise over te doen op hun kosten...Ik wil dat wel proberen, zelf een contra expert inschakelen kost me 350 euro en het risico is te groot dat een of andere sufferd, die zich expert noemt, weer oorzaak met gevolg omdraait, dus dat doe ik zeker niet

jovlie (0), 19 jaar geleden

Inmiddels heb ik 2 dikke brieven verzonden naar mijn rechtsbijstand en het expertisekantoor.Mijn rechtsbijstand staat mij toe een advocaat te nemen op hun kosten , mits ik aannemelijk kan maken dat hun eindconclusie aanvechtbaar is.Vreemd want al mijn commentaar had ik bijgevoegd ! Goed lezen schijnt een probleem te zijn voor deze mensen......Ook het expertisekantoor reageerde met een brief waarin zij de zaak zouden voorleggen aan een hoofexpert.Inmiddels kon ik echt niet meer verder met de oude leenEscort (fuseekogel versleten, benzinestank) en heb ik vorige week na 2 ritten N'kerk-Eindhoven een Mondeo Station 2.0TD 2002 aangeschaft voor een prima prijs in relatie tot het type, bouwjaar en kilometerstand.Maar elke euro heb ik moeten lenen, dus dat blijft 5 jaar lang dokken elke maand. Afijn, nu heb ik wel weer puf om de strijd voort te zetten, want een mondeo 96 met nieuwe of gereviseerde motor levert natuurlijk veel meer op dan zoals tie nu is. Met een leuk bedrag wordt mijn nieuwe aanwinst ook weer wat goedkoper...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.