Dag mensen,
Ik zit met het volgende, ik heb nu inmiddels al een jaartje een ford escort rs 1.6 Bouwjaar 1998 en ik hij heeft 2 puntjes waar ik mij met de dag meer aan stoor.
Voordat ik naar de garage heen ga en mij scheel moet betalen in onzinnige reparaties doe ik eerst hier een oproepje.
Als ik rij en een bepaalde beweging maak met het stuur dan claxoneert mijn auto, dit is zeer frustrerend want je schrikt je een ongeluk.
Ik heb wel eens gehoord dat het kan zijn dat er dan een soort van kortsluiting ontstaat in het stuur waardoor die begint te claxoneren, is dit zo en waar zal het misschien nog meer aan kunnen liggen?
Volgende punt is dat mijn knipperlicht door tikt naar rechts, normaal gesproken doe je je knipperlicht aan.. maak je vervolgens de bocht en als je dan weer terugstuurt dan klikt die schakelaar ook en stopt tie.
Nu klikt tie door en moet ik handmatig de schakelaar terug zetten (hopelijk snappen jullie mij)
What to do with it?
Ik hoor het van zelf wel,
ALvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Achter het stuur zit een mechanisme (sleepring) die er voor zorgt dat de raw terug komt. Die is kapot en die geeft ook het symtoom dat hij zomaar claxoneert.
Ik heb bij mijn escort die ik voor mijn focus had precies het zelfde gehad. Was in de garantie.
Kost nauwelijks iets om te vervangen. Stuur moet er ff af dat wel.
Gr fred
het probleem bij het claxoneren ligt waarschijnlijk aan het contactpunt in het stuur achter de airbag. deze durven loskomen en een vals contact geven. het niet afslaan van de raw kan natuurlijk aan de sleepring liggen maar evengoed aan de schakelaar zelf.
! Als de wagen airbags heeft natuurlijk, anders is het gewoon de claxon vooraan op het stuur.
als de airbag verwijderd is zouden er links en rechts op het stuur 2 contactpunten zitten Deze kunnen wel verwijderd worden uit het stuur, maar ik denk niet apart te vervangen.
Indien de contactpunten van elkaar loskomen, kunnen ze wel hersteld worden (mits enige kennis van zaken).
hopelijk lukt het.
grts Marc
[quote=Knight Rider]het probleem bij het claxoneren ligt waarschijnlijk aan het contactpunt in het stuur achter de airbag. deze durven loskomen en een vals contact geven. het niet afslaan van de raw kan natuurlijk aan de sleepring liggen maar evengoed aan de schakelaar zelf.[/quote]
Zoals de Knight Rider het omschrijft klopt het beter. Die auto had ik 10 jaar geleden en wist dus niet meer precies hoe het er uit zag.
Zoek het daar achter het stuur maar. Dat is bijna zeker het probleem.
Gr Fred
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar