Beste medesleutelaars,
Ik wil morgen of overmorgen de koppakking van mijn escort gaan vervangen, de koppakking zelf heb ik al, maar moet ik ook de kopbouten vervangen?? of kan ik die gewoon nog een keer gebruiken???
Bij de 1.4 wel staat hier op het forum.
En heb ik nog apart gereedschap nodig? hier op het forum zag ik voor een 1.4 staan: torx 70 bouten, moet ik dan gewoon een inverse torx 70 dop halen voor op de momentsleutel?
Alleen heb ik een 1.6 16v
En de aanhaalmomenten, zijn die ook gelijk aan de 1.4 (30Nm, 50Nm, 90gr, 90gr) ???
Kan iemand anders misschien ook een copy van de info maken voor mij, zoals hier in het antwoord van stefan84 voor de 1.4 staat: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
En waar moet ik nog meer aan denken?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
iemand enig idee???
fase 1:25Nm
fase 2:45Nm
fase 3: 105 graden
bouten mogen 2x gebruikt worden.
aanhaal volgorde
10 4 2 6 8
7 5 1 3 9
[quote=Hans4040]fase 1:25Nm
fase 2:45Nm
fase 3: 105 graden
bouten mogen 2x gebruikt worden.
aanhaal volgorde
10 4 2 6 8
7 5 1 3 9[/quote]
Ik ben naar de bibloitheek gegaan en heb daar deze info in de vraagbaak gelezen:
Nieuwe bouten
1e: 30Nm
2e: 50Nm
3e: 90gr
4e: 90gr
Wat moet ik nu aanhouden???
14 jaar
Mijn informatie komt van Autodata...die gegevens komen van de fabrikant.
Ik zou dit aanhouden, maar je kan voor de zekerheid een Ford dealer bellen.
mvg,
Hans.
[url=http://img683.imageshack.us/i/65808316.j...][img]http://img683.imageshack.us/img683/2799/...[/img][/url]
Oow, ik heb de nieuwe kopbouten ook al gehaald, die waren 12 euro ex. voor een set van 10.
Moet ik dan ook die van autodata aanhouden of die van de vraagbaak?
ik heb ook een escort van 95-98 met de zetec motor, ik weet niet of dit veel verschil maakt????
Dat plaatje van autodata staat op een escort van 91-94, en die heeft geen zetec blok.
14 jaar
1.4 en 1.6 zijn verschillend....de gegevens in de vraagbaak zijn voor een 1.4
de nieuwe bouten moet je met hetzelfde koppel aandraaien.
plaatje gaat over de Escort van 1994-2001 1.6 16V met motorcode L1K
[quote=Hans4040]1.4 en 1.6 zijn verschillend....de gegevens in de vraagbaak zijn voor een 1.4
de nieuwe bouten moet je met hetzelfde koppel aandraaien.[/quote]
Oja, inderdaad, u heeft gelijk, het is inderdaad voor een 1.4.
Heel erg bedankt voor het wijzen op deze grote stomme fout.
Dan ga ik die pagina's maar snel kopiëren.
Sorry voor de fout van mijn kant.
14 jaar
Maakt niet uit...een foutje is menselijk.
succes.
mvg,
Hans.
Goedendag beste mensen,
Ik heb gisteren mijn koppakking vervangen, en m'n auto loopt weer als een nieuwe, alleen doet de temperatuurmeter het niet meer in mijn dashboard???
Ik heb wel ook de thermostaat vervangen. Hoe kan ik kijken of het een kabelbreuk is, of dat ik gewoon een nieuwe sensor moet halen?
Ik heb wel alle stekkers teruggestoken zoals ze voor het sleutelen zaten (had ze ook gemerkt allemaal)
Want welke sensor is van de temperatuurmeter? die op het thermostaathuis heb ik de stekker van los gehad, maar in het "autotechnisch handboek kluwer" voor mijn escort,
wordt alleen gesproken over een koelvloeistoftemperatuursensor onderaan het blok ergens (ECT Sensor) maar op het plaatje is echt niet duidelijk te zien waar deze zich moet bevinden???
[url=http://img130.imageshack.us/i/plaatjev.j...][img]http://img130.imageshack.us/img130/585/p...[/img][/url]
Kan iemand mij helpen wat er aan de hand kan zijn!?
14 jaar
[quote=Lange Harry]Goedendag beste mensen,
Ik heb gisteren mijn koppakking vervangen, en m'n auto loopt weer als een nieuwe, alleen doet de temperatuurmeter het niet meer in mijn dashboard???
Ik heb wel ook de thermostaat vervangen. Hoe kan ik kijken of het een kabelbreuk is, of dat ik gewoon een nieuwe sensor moet halen?
Ik heb wel alle stekkers teruggestoken zoals ze voor het sleutelen zaten (had ze ook gemerkt allemaal)
Want welke sensor is van de temperatuurmeter? die op het thermostaathuis heb ik de stekker van los gehad, maar in het "autotechnisch handboek kluwer" voor mijn escort,
wordt alleen gesproken over een koelvloeistoftemperatuursensor onderaan het blok ergens (ECT Sensor) maar op het plaatje is echt niet duidelijk te zien waar deze zich moet bevinden???
[url=http://img130.imageshack.us/i/plaatjev.j...][url]http://img130.imageshack.us/img130/585/p...[/url][/url]
Kan iemand mij helpen wat er aan de hand kan zijn!?[/quote]
stekkers 2 en 3 bekijk foto (escort 1.6 16V zetec/zetec-E)
1. hier geen belang (CKP-sensor)
2. Van koelvloeistoftemperatuurvoeler
deze voeler is voor de meter
3. Van koelvloeistoftemperatuursensor (ECT‐sensor)
deze sensor is voor de PCM
http://img41.imageshack.us/img41/8334/ko...
Nu ook nog vijgen na pasen. (ter verduidelijking omdat er verschillende gegevens vermeld werden)
gegevens constructeur cilinderkopbouten
Aanhaalmomenten
Cilinderkopbouten, fase 1 25 Nm
Cilinderkopbouten, fase 2 45 Nm
Cilinderkopbouten, fase 3 105°
De gegevens vermeld:
30Nm
50Nm
90 graden
90 graden
hebben betrekking voor een Escort 1.4/1.6 CVH ( dit is geen 16V motor maar een 8V)
grts Marc
Helemaal duidelijk, hardstikke bedankt.
Ik was gewoon de stekker vergeten aan te sluiten van de temperatuur meter, omdat ik eerst de slangen had aangesloten en daarna alle stekkers.
Maar die stekker kon ik niet meer zien van bovenaf, gelukkig geen kritische sensor, en nu werkt alles weer perfect.
De kachel wordt nu veel heter als voorheen, is dit omdat ik een nieuwe thermostaat heb geplaatst?
Eerst kwam de temp-meter ook niet boven een kwart uit, en nu blijft ie netjes doorlopen tot op de helft, precies bij normal, ook met dit weer.
Dit geeft toch geen problemen in de zomer???
De kopbouten had ik al met die waarden aangetrokken, de motor loopt echt heerlijk weer.
Bedankt allemaal voor alle hulp!!!
14 jaar
neen
zelfs in de zomer blijft de meter, als alles in orde is, normaal aanduiden.
de thermostaat dient ervoor om de omschakeling te doen van klein koelcircuit naar groot koelcircuit
de thermostaat zet de verbinding open naar de radiator. Als het koelwater een bepaalde temeratuur bereikt heeft springt de koelfan in. Bij een lange rit kan dit verschillende keren gebeuren
Bij mij was/is dit altijd als de meter de L van Normal voorbij is, dus bijna in het rood.
Is dit normaal??? en kan ik de fan evt eerder in laten komen??? met een weerstandje of een andere sensor ofzo? of moet ik em dan overbruggen en handmatig schakelen???
14 jaar
het is wel normaal als de meter iets voorbij het midden komt, helemaal tot de L is te heet.
ik zou het even aankijken en afwachten. het is goed mogelijk dat door de reparatie van de cilinderkoppakking de temp maar tot het midden komt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar