Hallo,
Onlangs hebben wij een transit binnen gekregen omdat de motor stuk was gegaan. De klant heeft zelf een turbo vervangen en toen niet de intercooler gereinigt waardoor de motor op hol is geslagen tot deze afsloeg en niet meer aan wou slaan.. wij hebben er toen een nieuwe gebruikte motor in gezet die we bij sloperij vandaan hebben. Toen de motor er weer in zat hebben we de brandstofpomp laten inleren bij de dealer, omdat dit de pomp van de sloopmotor betrof. Vervolgens wilde de transit niet aanslaan.. De motor krijgt inspuiting en volgens sloperij is de sloopmotor rijdend binnen gekomen.. Als we de motor starten en remmenreiniger inspuiten dan slaat hij aan maar loopt hij maar 500 toeren en is gasgeven niet mogenlijk.. brengen we het toerental omhoog met remmenreiniger tot 2000 toeren dan kun je gasgeven en zelfs redelijk normaal rijden met de transit.. echter wanneer het toerental weer onder de 1500 komt slaat hij af en starten zonder spuitbus is onmogenlijk.. Tijdens het rijden blijft het sleutellampje knipperen en rookt hij lichtblaauwe rook en erg snel is hij niet...
wat we al geprobeerd hebben..
ontluchten, krukassensor vervangen, egr afgekoppeld, vacuum slangen gecontroleerd, map sensor schoon gemaakt... verder hebben we alles nog is goed nagelopen maar alles lijkt goed te zitten qua slangen en stekkers..
na het uitlezen kwamen de volgende codes naar voren
p1664 brandstofpomp defect
p1563 brandstofpomp aanvraag motorstop
p0149 brandstof tijd fout gerapporterrd door brandstofpomp
deze codes zijn eenmalig naar voren gekomen maar dit was ook nadat er stekkers losgehaald zijn... na het wissen komen ze niet meer terug..
de p1344 circuit gaspedaal pos sensor C komt naar voren als er gereden word met de transit
wie kan ons een helder idee geven over deze auto???
groet garage tussenmeer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de pomp laten inleren en vervolgens niet meer aanslaan zeg je.
Betekent dat de motor in eerste instantie wel wilde aanslaan en stationair liep?
Waren er met de oude motor ook al klachten die misschien nu de oorzaakkunnen zijn? (doorslijten van de bedrading achter de startmotor bv) Want je denkt nu dat de sloopmotor niet goed is, maar kan ook een bedradingsprobleem zijn die je op het verkeerde spoor zetten.
hallo memos,
de oude motor is na op olie te zijn gaan lopen afgeslagen en de waterslang was er af gesprongen.
na inzetten gebruikte motor de pomp in laten leren.motor start hierna nog steeds niet.leverancier van de motor houdt vol dat deze lopend was toen hij uit een auto was gehaald,dus zou goed moeten zijn.wij denken zelf toch dat de pomp niet goed is.gaan deze straks van de andere motor overzetten.
als iemand een ander idee heeft hoor ik dat graag.
Klinkt misschien stom, en zal ook niet, maar heb je de aanvoer en retourleidingen niet verkeerd om aangesloten? Op toeren heeft hij meer aanzuigkracht en kan hij dus via de retour nog wat brandstof aanzuigen
hij heeft ongelijke diktes
na uitlezen van de pomp blijkt deze ondanks de garantie van sloperij toch defect te zijn.om verdere kosten te voorkomen halen wij de motor er uit en vervangen de complete motor voor een die wel goed is.
de oplossing was dus een andere brandstofpomp!!!! iedereen bedankt voor het meedenken!!!
Zet het je toch lelijk op een dwaalspoor. Blijft altijd een risico een gebruikte motor, hadden wij laatst ook met een Corolla Verso. Hoop werk en blijft weinig van over dan.
Bedankt voor je feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar