close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai Lantra: Auto verbruikt heel erg en bougies zijn zwart!

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Hallo specialisten,

Mijn auto verbruikt 1 op 8 op de snelweg en dat haal ik met moeite. Daarnaast zijn mijn bougies zo zwart als teer. Ik tank me rot en dat kan bruin niet trekken!
Eerder liep de wagen onregelmatig stationair (zie ander onderwerp) maar dit is opgelost. Er zat geen pakking tussen de inlaad en de EFI (verdeler) op de motor. Met vloeibare pakking is dit probleem nu opgelost, maar het verbruik is dramatisch!!

We hebben een motortje getest dat onder de gasklep zit (is dit de stappenmotor?) en die maakt een zacht ratelend geluidje. Is dat wel goed? En is dit makkelijk te vervangen of is die auto afhankelijk qua type of zo?

Heeft iemand enige idee hoe ik dat hoge verbruik kan fixen?

Bedankt alvast!

Een Hyundai rijder die wordt uitgekleed door zijn auto... (dus door de Nederlandse regering met hun belachelijke hoge accijns...)

HELP !!!

Geplaatst door

dupl-u-26858-5dd14a5601666+streekvos (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

beste Arno,
Het staat bekend dat Hyundai niet echt zuinig is, maar zwarte bougies duiden op teveel benzine. Je bent aan het brandstof/luchtsysteem bezig geweest en misschien staat je co wel helemaal niet goed. Ik zou dat als eerste even laten meten en dan verder kijken.

succes Jacob

jaco1 0
badge

16 jaar

Jacob,

Bedankt voor je advies!
Kan jij mij ook vertellen wat het meten van CO2 kost?
Ik heb weinig geld momenteel en bij een APK keuring doen ze dat toch ook dacht ik? Bij diesels moet daar altijd extra voor betaald worden...

Co2? Dat is toch niet dat schroefje wat invloed heeft op het stationair toerental wat bovenop de luchtinlaat zit? (als je voor de auto staat met de motorkap open kijk je zo op dat schroefje, als je daar aan draait dan gaat het stationair toerental veranderen... ik dacht dat dit de stationair afstelling was?)

Groeten
Arno.

Bij een inspuitmotor als die bij jouw Lantra valt helemaal niks meer af te stellen. Er zit een elektronisch brein in de auto die met allerlei sensortjes die inspuiting (en soms ook de ontsteking) regelt. Bij een Hyundai dealer hangen ze hem aan een "hart-long machine" en dan komt de fout naar boven. Moet je uiteraard voor betalen, en natuurlijk ook voor de reparatie, maar dat heb je er snel genoeg uit met zo'n verbruik en de huidige benzineprijzen.
Het schroefje wat je losdraait zorgt er waarschijnlijk voor dat de motor "valse lucht" (komt niet via het normale traject naar binnen) aanzuigt, waar de computer dan weer op reageert. Als je zo door blijft rijden komt er mogelijk onverbrande benzine in de uitlaat en katalysator, en die kan daar slecht tegen. Ben je nog verder van huis.

robert10078 0

16 jaar

Beste Arno,

Ik zou niet meer aan de motorafstelling zitten, een co meting wordt vaak bij de keuring gratis gedaan en buiten de keuring om zal het rond de 10 a 15 Euro liggen. Maar zoals de vorige schrijver al zei, dit heb je er bij de aankomende tankbeurten er weer uit.

Vriendelijke groet Jacob

jaco1 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Lantra of stel zelf een nieuwe vraag.