hallo allemaal,
Ik heb een lantra staan waarvan ik de koppakking heb vervangen. Daarna heb ik de auto gestart en verder geen problemen. Echter, mijn maat wilde hem even uitlezen met zijn universele apparaat en op het moment dat hij de stekker erop zet valt de motor uit. ik weet nu niet of dat net toeval was of dat er iets anders gebeurde. Nu is het probleem dat ik geen start spanning krijg op het start relais onder de motorkap.
Ik heb gemeten op de aansluiting van het start relais, ik had geen massa voor de aansturing en dus geen plus voor de aansturing. Als ik nou het relais handmatig door verbind maakt ie sluiting, dan springt de zekering 'ign' eruit. ik heb er nu even een lampje tussen gezet om zekeringen te kunnen sparen. Ik heb ook geprobeerd om er een massa bij te zetten voor de aansturing van het relais, maar dit werkt ook niet. Ik heb even de startmotor eraf gehaald om te kijken of die de sluiting veroorzaakt maar die werkt gewoon perfect.
-Ik heb geen start spanning op het start relais
-ik heb geen massa voor de aansturing van het relais
-Het klokje in de teller gaat uit op het moment dat ik de auto op contact zet.
- Als ik de +50 van de start motor af haal en ik druk handmatig het relais door dan heb ik geen sluiting, als ik hem er weer op zet heb ik sluiting en klapt de zekering 'ign' eruit.
Nou ben ik eigenlijk op zoek naar een elektrisch schema of natuurlijk de gouden tip. Zijn er bekende zwakke plekken in de bedrading bij deze auto's? kabelbomen die ergens door schuren of slechte massa's? Alle informatie is welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stekker van je diagnose apparaat alleen aansluiten met contact af en ook verwijderen met contact af.
begrijp ik effe niet geen massa op je startmotor,dit gaat toch via je motor zelf zit toch geen aparte massa op je startmotor als deze startmotor een dikke draad heeft + en een klein draadje op het relais en je verbind die door dan moet hij toch draaien dat kleine draadje komt gewoon van je startslot(blokje) af,even een startkabel pakken min accu op de startmotor,en die twee draadjes doorverbinden dan moet hij het doen,doet hij dan niets even de plus van je accu op dat kleine draadje houden doet hij dan nog niets even de plus op de dikke draad zetten hij moet dan draaien alleen springt het relais er dan niet uit.
16 jaar
Van je contactslot klem 50 gaat steeds een draad naar de motor-ecu, als je dus met kortsluiting op de motor ecu zit, dan kan het zijn dat de zekering voor de startrelais er uit slaat (waarschijnlijk door de aansluiting van die uitlezer, zal wel geen toeval zijn). Ik zou even de stekkers uit de motor-ecu trekken en kijk of die zekering dan nog springt!
De groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Lantra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar