Na het vervangen van de koppakking is het vermogen van mijn vito een stuk minder. Tevens is de topsnelheid nog slechts 120 km/uur. De garage verteld mij dat de turbo "vol met olie" ligt en dus waarschijnlijk vervangen moet worden. Ze hebben de auto in de garage aan de computer gekoppeld maar niets bijzonders kunnen ontdekken.
Kan iemand mij vertellen of de garage het bij het rechte eind heeft of heeft iemand hier ook ervaringen mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zitten alle slangen van en naar de turbo wel goed vast, dus ook met slangklemmen?
want dat die turbo vol met olie zit vind ik een erg vreemd verhaal.
Ik heb er (helaas) niet zoveel verstand van maar deze monteur heeft alles nagekeken maar kan hier niets vreemd in ontdekken. Dit is met het verhaal waar hij vervolgens mee kwam. Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet nu!!.
Is dat niet mogelijk dat die turbo vol met olie zit of is dat echt ongebruikelijk?.
19 jaar
staat je timing nog wel goed van je ketting???
ik vind die turbo vol met olie maar een raar verhaal. Ik weet wel wat dat je niet alle slangen van en naar de turbo goed vast zet met slangenklemmen je erg veel vermogen verliest (ik spreek uit eigen ervaring ik dacht ach een slangklem meer of minder maakt niet uit..bij de vito dus wel.... )
19 jaar
Ja maar als een turbo vol olie zit dan gaat ie toch roken uit de uitlaat,want de turbo en het uitlaatspruitstuk worden toch flink warm dacht ik.
19 jaar
dam had die beste man het ook wel kunnen vertellen toen die je turbo eraf had tijden koppaking monteren of niet erg wazigg ps is je brandstof filter niet verstopt
19 jaar
Je turbo zo idd olie kunnen lekken richting het inlaatspruitstuk,maar het is wel raar dat dat opeens gebeurd nadat de koppakking is verv.Als die vervangen is is de distrubutie losgeweest en die kan wel eens verkeerd zijn teruggezet(verkeerde timing)En inderdaad het filter moet wel ff vervangen .
groeten
michael
19 jaar
Kijk eerst maar eens naar de vacuum/druk slangen die van het inlaatspruitstuk naar de brandstofpomp lopen,waarschijnlijk zijn deze met elkaar gewisseld.
soms gebeurt het dat ze de brandstof leidingen op de verstuivers verkeerd hebben zitten,het past dan net,heb al 1 keer meegemaakt
Allemaal alvast hartelijk dank voor de reakties. Ik heb in ieder geval weer een aantal aanknopingspunten!!!.
Er woont toevallig niemand in de buurt van Nijmegen die mij hiermee kan helpen?.
19 jaar
ik denk ook aan de vacuumslangen , heb ik zelf namelijk ook een keer verkeerd gemonteerd na vervangen koppakking en had toen dus ook geen vermogen
het wil nog wel eens gebeuren dat het slangetje vanaf je inlaat naar je drukdoos van je pomp verstopt raakt....
ff los halen bij je inlaat gas geven en kijken of ie blaast
zoniet doorprikken
Ik had hetzelfde probleem en ....
OPGELOST !!!
Dankzij JANUS
Nen dikke merci , want de garage sprak al over ¤1650 kosten.
ik heb het gaatje in het inlaatspruitstuk nagekeken en het zat pottoe, vrijgemaakt, opgezuivert en ik kan weer tegen 150 rondscheuren.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar