close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 300: W124 3 liter Turbo diesel 3e zuiger gesmolten

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 300 turbo dsl sedan

Ik heb een vraag misschien dat iemand die hier goed kan beantwoorden
Van een W124 3 liter turbo diesel is de 3e zuiger gesmolten een half uur nadat de aandrijfaslager is vervangen maar aangezien dat er niks mee te maken heeft vraag ik me af waarom die gesmolten is want het is gewoon een rond balletje geworden?
kan iemand mij hier op antwoorden ? dit heb ik vaker gehoord met dit type mercedes maar nog steeds geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren? Gewoon verkeerde montage of kan dit er helemaal nx mee te maken hebbe? Na t vervangen van de aandrijfaslagers gaf t blok ook via de oliedrukwijzer dat de druk te laag was, misschien is dat een bruikbare tip?

Alvast bedankt!!

Geplaatst door

Lars1977 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

mijn eerste gedachte is onvakkundige montage....
het is zeker niet een kwaal van dit type auto.

mvg,
Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

14 jaar

Of een lekke verstuiver.

primera p11 0

14 jaar

Bedoel je een cardanaslager, of bedoel je toch een drijfstanglager.

Als het drijfstanglager van de betreffende cilinder juist voordien is vervangen, zou ik denken aan een verkeerde montage. Zodanig dat de betreffende zuiger niet van onderuit via een oliestraal gekoeld wordt. Dit zal normaal wel gebeuren bij deze motor vermoed ik.

Als het het cardanaslager is, heeft dit er niets mee te maken. Dan is het waarschijnlijk een lekkende verstuiver.

Maar vermits na de reparatie de oliedruk niet goed was, is het waarschijnlijk de eerste mogelijkheid.

Doorrijden met te weinig oliedruk is dus niet zo verstandig.

Nu zal je op zoek moeten naar een nieuw blok. Ik vermoed dat ook de cilinder wel beschadigd zal zijn.

Harald4118 0

14 jaar

Lars een geoefend oor had die bonkende verbranding misschien al kunnen waarnemen. Een druipende verstuiver is de oorzaak . Na al die jaren gewoon vernieuwen . Als je dit voor het eerst ziet ???? Laatst hadden we ook een CDI met hetzelfde gevolg. Is de cilinder nog te redden of wordt het boren . Succes. Jan

Punt 50
badge

14 jaar

Lars een geoefend oor had die bonkende verbranding misschien al kunnen waarnemen. Een druipende verstuiver is de oorzaak . Na al die jaren gewoon vernieuwen . Als je dit voor het eerst ziet ???? Laatst hadden we ook een CDI met hetzelfde gevolg. Is de cilinder nog te redden of wordt het boren . Succes. Jan.

Punt 50
badge

14 jaar

Het drijfstanglager is vervangen..... duidelijk verkeerde montage..... Een verstuiver kan dit niet veroorzaken zonder dat de motor al ontzettend beroerd liep, deze verstuivers hebben veel lagere druk dan de cdi's en een pissende verstuiver geeft een ontzettende rare motorloop, zo raar dat je hem echt niet laat lopen.....

paulmichiel 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.