Ik heb een vraag misschien dat iemand die hier goed kan beantwoorden
Van een W124 3 liter turbo diesel is de 3e zuiger gesmolten een half uur nadat de aandrijfaslager is vervangen maar aangezien dat er niks mee te maken heeft vraag ik me af waarom die gesmolten is want het is gewoon een rond balletje geworden?
kan iemand mij hier op antwoorden ? dit heb ik vaker gehoord met dit type mercedes maar nog steeds geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren? Gewoon verkeerde montage of kan dit er helemaal nx mee te maken hebbe? Na t vervangen van de aandrijfaslagers gaf t blok ook via de oliedrukwijzer dat de druk te laag was, misschien is dat een bruikbare tip?
Alvast bedankt!!
Geplaatst door Lars1977 (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden
mijn eerste gedachte is onvakkundige montage....
het is zeker niet een kwaal van dit type auto.
mvg,
Hans.
primera p11 (0), 14 jaar geleden
Of een lekke verstuiver.
Harald4118 (0), 14 jaar geleden
Bedoel je een cardanaslager, of bedoel je toch een drijfstanglager.
Als het drijfstanglager van de betreffende cilinder juist voordien is vervangen, zou ik denken aan een verkeerde montage. Zodanig dat de betreffende zuiger niet van onderuit via een oliestraal gekoeld wordt. Dit zal normaal wel gebeuren bij deze motor vermoed ik.
Als het het cardanaslager is, heeft dit er niets mee te maken. Dan is het waarschijnlijk een lekkende verstuiver.
Maar vermits na de reparatie de oliedruk niet goed was, is het waarschijnlijk de eerste mogelijkheid.
Doorrijden met te weinig oliedruk is dus niet zo verstandig.
Nu zal je op zoek moeten naar een nieuw blok. Ik vermoed dat ook de cilinder wel beschadigd zal zijn.
Punt (35) PRO, 14 jaar geleden
Lars een geoefend oor had die bonkende verbranding misschien al kunnen waarnemen. Een druipende verstuiver is de oorzaak . Na al die jaren gewoon vernieuwen . Als je dit voor het eerst ziet ???? Laatst hadden we ook een CDI met hetzelfde gevolg. Is de cilinder nog te redden of wordt het boren . Succes. Jan
Punt (35) PRO, 14 jaar geleden
Lars een geoefend oor had die bonkende verbranding misschien al kunnen waarnemen. Een druipende verstuiver is de oorzaak . Na al die jaren gewoon vernieuwen . Als je dit voor het eerst ziet ???? Laatst hadden we ook een CDI met hetzelfde gevolg. Is de cilinder nog te redden of wordt het boren . Succes. Jan.
paulmichiel (0) PRO, 14 jaar geleden
Het drijfstanglager is vervangen..... duidelijk verkeerde montage..... Een verstuiver kan dit niet veroorzaken zonder dat de motor al ontzettend beroerd liep, deze verstuivers hebben veel lagere druk dan de cdi's en een pissende verstuiver geeft een ontzettende rare motorloop, zo raar dat je hem echt niet laat lopen.....