auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Colt 2007: Mitsubishi Colt 2007: Moeizaam starten en traag 'kloppen' bij gas los laten

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 135930, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 70

Dit topic is het vervolg op onderstaande topic:
https://problemcar.nl/topic/mitsubishi/m...

De situatie is veranderd inmiddels, want wat heb ik al allemaal gedaan:

Uitlezen:
- Error 0110:
MAPsensor (deze vernieuwd, storing weg)
- Error 0170: (ook vast gesteld bij APK op LPG)
Niets mee gedaan, lees maar verder.
- ECU gereset, stroomloos gehad.
- Error P0115 – koelvloeistoftemperatuursensor.
Vernieuwd. Alle storingen weg en MIL lampje uit.
- Brandend Airbaglampje.
Gerommeld aan stekkers onder de voorstoelen.
Lampje is uit gegaan.

Helaas start de auto nog steeds beroerd en hoewel het een stuk minder is, staat ie af en toe nog te 'kloppen' (als het stationair draaien onder 500 toeren raakt).
Het 'beroerd starten' houd in dat ie meestal veel tijd nodig heeft om aan te slaan (3 seconden minimaal, startmotor draait wel goed) en als ie aanslaat, dan staat ie eerst te bonken op zeg 300 à 350 toeren en dreigt af te slaan en dan grijpt de ECU blijkbaar in, want dan gaat het toerental ineens omhoog naar 1100 toeren (koude motor, choke) of 800 toeren (warme motor zonder choke).

Overigens is dit type Mitsubishi motor geen 1.4 maar een 1.3. De motorcode klopt wel.

Ik weet het niet meer.
Koppakking? Iemand adviseerde compressie laten meten en dat heb ik nog niet gedaan.

Geplaatst door

Arno Streekvos +1060

al 14 jaar lid

Reacties

Klepspeling!?

quikfit +2235
vip badge

3 weken

Heb niet alles gelezen , dus wellicht is dat gecheckt, maar ik denk dat je de klepspeling moet (laten) checken. Als die te krap zijn geworden kun je dit probleem krijgen.

Geen idee?
Stinkt ie dan naar benzine na het starten?
En hebben moderne auto's dat probleem nog steeds?

Eerst moet de basis goed zijn(o.a. klepspeling),meten is weten,onderdelen kan je altijd nog vervangen.

quikfit +2235
vip badge

3 weken

Dat ben ik met je eens maar ik heb geen idee wat zoiets kost en autogarages en monteurs rekenen nooit kleine prijsjes. Daarom richt ik mij altijd eerst op wat ik zelf kan.

Maar die halte hebben we nu wel gehad denk ik.

In vorige topic dit allemaal al aangegeven van compressie en klepspelinf enz. , op een gegeven moment stopt het zelf proberen.

Daar ben ik ondertussen ook achter en inderdaad, dat is ook waar ik eerder naar verwees, jouw advies.

Heb je geen lekkende benzine of lpg-injectoren?

harry4203 +6395
badge vip badge

3 weken

Nee, niet waar genomen en auto rijd perfect. Alleen stationair twinfelachtig en starten gaat moeizaam.

Wat is de conditie van de ontsteking , bobine(es) ontstekingsunit e.d.?
Vacuumslangetjes (misschien uitgebreid of verlegd i.v.m. LPG...

Het zou me trouwens hooglijk verbazen als dat motortje geen hydraulisch stoters heeft.

Beunhaas +1930
badge vip badge

3 weken

Er is in deze auto wel meer vrij modern inderdaad. Ik heb ook geen koppelingskabel gezien (om maar eens iets te noemen). En de ontsteking heeft nieuwe bougies en andere (door gemeten en getestte) bobines (ook alle 4). Verder zit er ook een nieuwe accu in en de dynamo werkt ook goed.
Ben ik nog iets vergeten?

Auto heeft geen hydraulische stoters. Je schrijft dat je geen lekkende injectors hebt waargenomen, hoe heb je dat getest als ik vragen mag?

harry4203 +6395
badge vip badge

3 weken

Dar mag.
Ik doe de aanname dat een lekkende injector smeriger is dsn de rest en dezq zijn allemaal brandschoon.
Ik zie jullie vooral typen 'Ga naar een autowerkplaats en laat een professionele monteur de motor onderzoeken'

Ik zou ook denken aan injector problemen. Dat de auto goed rijdt wil niet zeggen dat ze niet doorlekken.

MDZNL +365

3 weken

O wacht daar trap ik steeds in.
Hij rijd op LPG en start op benzine.
Dus dat zouden de benzine injectoren dan zijn. Maar stationair draaien bij warme motor gaat niet optimaal (traag bonken) en dat zijn de LPG injectoren. Dan zouden beide series injectoren niet goed of vuil zijn?

Lekkende lpg-injectoren kunnen ook zorgen voor een slechte koude start op benzine, dus t hoeft niet dat ze allemaal defect zijn. Dit moet je laten testen. Maar zoals reeds meerdere malen geschreven moet je eerst zorgen dat de motor mechanisch in orde is. Klepspeling, compressie, distributietiming enz.......

harry4203 +6395
badge vip badge

3 weken

Ja heldere boodschap. Bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.