Opel Omega: dynamo

Bouwjaar: 1997

ik heb mijn dynamo laten reviseren en ik heb hem ingebouwd maar nu naar een week brand het accu lampje weer en de dynamo (delco) laat niet meer bij accu geeft 12 volt aan en is pas een half jaar oud wat kan het zijn is hij niet goed gereviseerd of is het wat anders

williamhabets

Geplaatst door williamhabets (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

bassie138 (0), 14 jaar geleden

waarschijnlijk wel even eraf halen en na laten meten de bedrading zit er nog wel goed aan

williamhabets (0), 14 jaar geleden

ja bedrading zit er goed aan ik heb hem eruit gehaald als ik de auto starte bleef hij op 12 volt hangen. kan toch niet zijn dat er ergens een kortsluiting zit in de auto zoals ik kan meten kan ik niets vinden van kortsluiting

bassie138 (0), 14 jaar geleden

heb je ook rechtstreeks op de dynamo gemeten wat meet je daar

stefan84 (0), 14 jaar geleden

William,

De dynamo een half jaar oud ? Je hebt hem toch pas laten repareren ??

Zie : http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Toch maar even terug gaan, zal wel toeval zijn dat hij weer kapot is, of ze hebben iets over het hoofd gezien..

williamhabets (0), 14 jaar geleden

rechtstreek van dynamo gaat niet ik heb hem er al uit ---dynamo 1 week oud ----accu 6 maanden oud

williamhabets (0), 14 jaar geleden

laat de dynamo morgen doormeten

williamhabets (0), 14 jaar geleden

ok ik heb de dynamo laten testen en hij doet het, ik ga hem vanavond weer inbouwen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je moet eens bij Dirix in Beek ( Rob ) langsgaan met je dynamo..

Als de bedrading goed is, ligt het toch in je dynamo, nu doet hij het misschien weer even, maar het kan zo weer zijn dat hij ermee ophoud..

Weet je hoe of wat ze getest hebben ?

williamhabets (0), 14 jaar geleden

ja op zo een test apperaat waar een riem over loopt daar waar ze hem gereviseerd hebben maar ik ga hem vanavond er weer inzetten

williamhabets (0), 14 jaar geleden

ik heb wel gezien dat daar waar de koolborstels over lopen het een beetje ingesleten was maar er werd gezegd dat dit geen kwaad kon . en dat de koolborstel lang genoeg waren , mischien heeft er wat niet goed gezeten wat zich met uitbouwen weer hersteld heeft ik weet het niet

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hou ons even op de hoogte William, en voor je de kabels aansluit van de dynamo, maak dan de kabelschoentjes goed schoon zodat je zeker weet dat ze geen slecht contact kunnen maken, ook zou je eventueel nogmaal de bedrading kunnen meten op breuk, dus wel zonder deze eerst aan te sluiten..

Als de bedrading in orde is en hij dalijk wel weer werkt zou ik het even aanzien, mocht je naderhand toch weer gezeik krijgen omdat hij niet bij doet laden, zit het toch in de dynamo zelf..

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het kan zijn, heb het zelf ook al vaker gezien, dat 1 koolborstel blijft plakken, en dus maar op ene loopt, hij laad dan wel nog wat maar dat is weinig!

Als de sleepringen zo ver versleten zijn, kunnen deze ook het probleem veroorzaken! Dus nu kan hij het wel weer doen, maar achter 10 km sta je weer..Dat de koolborstels dan nog vrij lang zijn zegt helemaal niks, als de sleepring zo ver ingesleten is kan deze je probleem veroorzaken..

Zo'n sleepring kost letterlijk een paar euro en als je handig bent vernieuw je hem zelf met eventueel de lagers erbij..

williamhabets (0), 14 jaar geleden

ik kijk hem vanavond na en meet dan ook de kabels ps ik heb 90 € betaald voor revisie hoort daar dan niet de sleepring nieuw in te zitten

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bij een gereviseerd exemplaar mag je er gerust vanuit gaan dat ook de sleepring vervangen is, anders noem ik het geen revisie maar meer een controle van de dynamo..

Mocht je problemen blijven hebben ermee, zou ik even met Rob bellen van Dirix in Beek, Een goed behulpzaam persoon..

williamhabets (0), 14 jaar geleden

ik denk dat het is opgelost nu de dynamo was in mijn ogen niet goed gereviseerd namelijk geen nieuwe koolborstels en geen nieuw sleepoog de reperatuer zei van wel maar ik heb hem erop gewezen dat het niet goed was ik heb nu een hele nieuwe gekregen en niets hoeven bij te betalen hij heeft hem zelfs uit- en ingebouwd ik had namelijk gezegd dat ik niet bleef uit en inbouwen ga vanavond 80 km rijden en dan weet ik het zeker ik heb ook gezien dat het een hele nieuwe was in de doos (kosten trouwens maar +-120,00 € ) Wel goede service vind ik dat ik een nieuwe krijg maar eigenlijk niet goed dat hij niet alles nieuw zet bij revisie. even afwachten nog tot vanavond

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Kl*te streek is dat, waarschijnlijk heeft hij hem alleen in een nieuw kleurtje gespoten!

Nu moet het haast opgelost zijn!

williamhabets (0), 14 jaar geleden

hij blijft het doen nu gr allemaal en bedankt. volgens mij is het een opl......geweest en toen hij in de gaten had dat ik het snapte kon hij er niet meer onderuit want volgens mij moet bij revisie ook sleepoog en borstels nieuw dit is het eertste vereiste .....toch....

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=williamhabets]toen hij in de gaten had dat ik het snapte kon hij er niet meer onderuit want volgens mij moet bij revisie ook sleepoog en borstels nieuw dit is het eertste vereiste .....toch....[/quote]
Je zou denken dat dan alles wordt vernieuwd, met een ruildeel weet je dat maar nooit.
Het prijsverschil tussen nieuw en een ruil is daar dan ook naar.

Sommigen willen ook benadeelt worden ze kiezen zelf voor het goedkoopst
Alle waar is naar z'n geld..........

williamhabets (0), 14 jaar geleden

nieuw kost 115,00€ revisie was 90,00 €aar hij had op dat moment geen nieuwe liggen anders had ik al een nieuwe gekocht en voor 90,00 €ag hij toch wel nieuwe koolborstels zetten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.