Beste mensen,
Ik denk dat ik een probleem heb met mijn verdeler van koltec.
nu zou ik deze graag willen reinigen. wie heeft hier een handleiding voor ?
waar vind ik de verdeler etc.
groetjes dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk even naar:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
(verdeler is het apparaat waarvan 4 gasslangen naar het inlaatspruitstuk gaan)
Ik Belde met de gasspecialist en vertelde mij dat ik eerst de bogies maar eens moest vervangen, dat heb ik dus eerst gedaan.
Het probleem was namelijk stotteren en inhouden bij gas en hoe warmer de auto werd hoe erger het werd. als hij goed warm was was het zelfs bij benzine. nadat ik de bogies vervangen had was het probleem ook met 95 procent afgenomen. ik had twee mooie bruine electrodes en twee wat nattere bougies.
Als de motor nu koud is en ik rij ongeveer 500 meter en geef dan wat meer gas dan gaat het prima gewoon doortrekken tot 4.5k toeren .
als hij warm is en ik geef vol gas in de 3 dan wil hij heel af en toe nog eens een stootje geven. kan dit nog in de gasverdeler zitten?
Is er hier iemand die dat voor mij kan fiksen tegen vergoeding uiteraard. ik moet namelijk tot 14 augustus wachten eer ze tijd voor me hebben.
Met vriendelijke groet,
Dennis Camps
18 jaar
Misschien ook eens een idee om je bougiekabels te vervangen die sneuvelen bij mij ook vrij snel doordat de auto op lpg rijd denk ik.
Iedere 10dkm bougies vervangen en kabels iedere 30 a 35dkm is bij mij wel nodig want dan begin ik het inhouden ook te merken.
Ramon
18 jaar
[quote=dennis27]Ik Belde met de gasspecialist en vertelde mij dat ik eerst de bogies maar eens moest vervangen, dat heb ik dus eerst gedaan.
Het probleem was namelijk stotteren en inhouden bij gas en hoe warmer de auto werd hoe erger het werd. als hij goed warm was was het zelfs bij benzine. nadat ik de bogies vervangen had was het probleem ook met 95 procent afgenomen. ik had twee mooie bruine electrodes en twee wat nattere bougies.
Als de motor nu koud is en ik rij ongeveer 500 meter en geef dan wat meer gas dan gaat het prima gewoon doortrekken tot 4.5k toeren .
als hij warm is en ik geef vol gas in de 3 dan wil hij heel af en toe nog eens een stootje geven. kan dit nog in de gasverdeler zitten?
Is er hier iemand die dat voor mij kan fiksen tegen vergoeding uiteraard. ik moet namelijk tot 14 augustus wachten eer ze tijd voor me hebben.
Met vriendelijke groet,
Dennis Camps[/quote]
dennis... stel die nieuwe bougie's eens af op 0,5... en vertel dan maar eens even hoe fijn die weer reed..
paul,
Beste mensen,
ik heb de bogies nog niet afgesteld op 0.5 of iets dergelijks. dit deed ik voorheen ook niet en het werkte goed.
ik ben vanavond even een km of tien gaan rijden en als de motor goed op temparatuur is gaat ie weer stotteren en ja net zo erg als in het begin....
raak er echt gefrustreert van..
waar kan dit mee te maken hebben, de temp meter word niet warmer dan 85 graden en het duurt ook wel even voordat deze zijn temparatuur bereikt.. ongeveer 4 km. de ven is bij de stoplichten ook niet aangeslagen ondanks het warme weer, deze werkt wel als hij boven de 95 graden komt gaat ie aan.
ik heb geen thermometer om te kijken wat de echte temparatuur van het koelwater is..
waar ik nu echt het antwoord op wil hebben is waarom heeft hij dit probleem niet bij een koude motor...
met vriendelijke groet,
Dennis
Dennis
op benzine is het precies het zelfde euvel,
koud normaal rijden
warm stotteren en inhouden.
18 jaar
Als het op benzine én lpg is, dan zou ik toch aan een probleem in je ontsteking denken. Heb je dezelfde bougies gemonteerd als die er eerder inzaten?
En dan zou ik de bougiekabels controleren. Je kan de weerstand meten of er een slechte kabel tussen zit. Maar als de kabels al "op leeftijd" zijn zou ik ze sowieso vervangen...
18 jaar
het zijn dezelfde bogies, de bougiekabels zitten er zowiezo langer in dan 80000 km ik heb ze zelf nooit vervangen. zou dit het probleem op kunnen lossen dan.
en kan het zijn dat bougiekabels slechter functioneren als ze warmer worden ?
als dit zo is ga ik ze vanmiddag nog kopen. met vriendelijke groet,
Dennis Camps
18 jaar
Wat je eerst zou kunnen doen is de weerstand meten over de kabels. Die moet een bepaalde waarde/meter lengte hebben. Is er een kabel die er uit springt, dan weet je dat je het in de kabels moet zoeken.
18 jaar
Geloof me nou maar dat dit aan de kabels ligt ik heb hetzelfde gehad met mijn auto dat ie ging inhouden en stotteren als ie eenmaal warm was toen ook eerst bougies vervangen dat hielp een beetje maar niet veel, daarna kabels vervangen en probleem is weg.
Ramon
18 jaar
ik laat zo een setje kabels halen en zal vanavond eerst de kabels doormeten. als ik afwijkingen constateer zal ik ze vervangen.
morgen laat ik jullie weten of het probleem is opgelost!
groet dennis
18 jaar
[quote=dennis27]ik laat zo een setje kabels halen en zal vanavond eerst de kabels doormeten. als ik afwijkingen constateer zal ik ze vervangen.
morgen laat ik jullie weten of het probleem is opgelost!
groet dennis[/quote]
waarom gelijk kosten maken?? om de kosten in de hand te houden kun je beter eerst eens gaan meten, wat er nu precies gebeurt allemaal... wat je nu doet is gokwerk.
paul,
klopt ook wel wat je schrijft .
maar die kabels kan ik vast kopen, als ik constateer dat de oude kabels nog goed zijn mag ik de nieuwe terug brengen.
dus geen kosten :D
groetjes dennis
18 jaar
Beste mensen!
Het probleem is opgelost, het zat weldegelijk in de bogiekabels. hij rijd nu weer super zonder horten of stoten.
ik ben weer helemaal gelukkig.
Allen bedankt
met vriendelijke groet,
Dennis Camps
18 jaar
Mooi dat het is opgelost. Veel plezierige lpg-kilometers gewenst!
18 jaar
Gelukkig dat ie weer fijn rijdt en uit voorzorg bougies iedere 10dkm en kabels iedere 30 a 35 dkm vervangen dan zal je hier ook nooit meer last van hebben ;)
Ramon
18 jaar
Bougies uit voorzorg vervangen lijkt mij ook prima (doe ik zelf elke 20dkm - niet-opel LPG). Gezien de kosten van een setje kabels zou ik daarmee wachten tot je problemen krijgt....ik meet zelf de weerstand van de kabels door tijdens vervanging bougies, en zolang ik geen rare dingen meet laat ik de kabels zitten...
18 jaar
Zou ook nog kunnen maar bij mij is het gewoon standaard dat ik na 30dkm problemen begin te krijgen met de kabels dus vervang ik ze vooral omdat ik ook veel lange ritten (300km en meer) rijd en geen zin heb om op grote afstand van huis, naar huis moet gaan rijden met een stotterende auto als het ineens weer op komt zetten.
Ramon
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar