Mijn motor wordt soms te warm. Het lijkt erop dat dit niet altijd is. Het valt wel op dat soms -zelfs als het buiten koud is , bijv 2 gr C- de thermometer naar de 95 graden voorbij gaat. Van de zomer werd ie op de snelweg 100 gr. terwijl ik gewoon 100 reed. Koelwaterpeil ok, olie ok. Nieuwe warmtewisselaar.
Motor loopt verder goed. Geen koelwaterverbuik geen olieverbuik. km stand 253000.
Weet iemand hoe dit komt? Wat is het meest waarschijnlijk? En Koppakking, of verstopte radiateur, waterpomp of thermostaat? Hoe kan ik testen wat de oorzaak is?
Ik hoop dat iemand goede raad heeft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klopt de aanwijzing van de meter wel..mogelijk is de meter/sensor niet ok...overigens wordt de v6 zowiezo lekker warm..
hoe kom ik er achter of de sensor ok is? Waarom zakte in de zomer de temperatuur van de motor 3 graden toen ik de airco uitzette?
20 jaar
omdat de airco condensor warmte in de radiateur brengt...airco aan beteend altijd een mindere motorkoeling. de sensor en meter zijn door de dealer te controleren met de tech 1/2.
Koppakking komt wel eens voor ja , hou hem dus wel in de gaten , want als ie VEEL TE HEET wordt blijft het daar vaak niet bij en heb je meer motorschade , vreters in de cilinders en erg kromme koppen.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar