Heb hier een zafira met een Z18Xe motor waarvan de raarste onlogische storingen voorbij komen, af en toe lijkt tijdens rijden dat de deellast niet werkt, de auto loopt mooi stationair, wanneer je gas geeft, lijkt alleen vollast te werken. Bij koude start lijkt de motor op 3 cilinders te lopen, na een minuutje word dat beter.
Vervangen zijn : luchtmassameter, Gaspedaal, klopsensor, Bobine brug, Bougies, gasklep, Lambda sonde. gecontroleerd op lekkages, en stekker verbindingen.
Weer gaan rijden en geen verschil ! de foutcode P0170 ( arm mengsel ) komt wel steeds in beeld, ik twijfel aan het motorstuurapparaat, en heb deze vervangen, nu rijd de auto wel goed, deellast werkt weer, start op 4 cilinders, eigenlijk zou je zeggen dat de storing opgelost is.......behalve dat het motorstoringslampje brand en een Lmm met een waarde van 0 Kg die daar vast op blijft staan, dit had ik bij het oude stuurapparaat niet, de auto waar ik het nieuwe ( gebruikte ) stuurapparaat uit heb gehaald had geen storingen. voeding en massa gecontroleerd deze zijn goed, weer een ander lmm er in gestoken, geen verschil !! nog steeds 0 Kg.
iemand een idee, wat zie ik over het hoofd ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de bedrading van en naar je LMM naar je ECU doorgemeten?
Heb je ook een voltage die je kunt zien bij je 0 kg/u? Anders zou je eens moeten meten of je een uitgaande spanning hebt van je ecu naar je LMM, en een spanning vanaf je LMM naar je ecu.
Tevens zal je een goede massa verbindingen moeten hebben natuurlijk.
Is het een originele LMM?
peterprof
Graag lezen we ook nog even het vervolg / oplossing van uw vorige vraag.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Moderator Problemcar
Het voltage bij de o Kg is 0,02 V volgens de tech 2, ik ga morgen even met de voltmeter kijken wat de andere waardes zijn, de massa's had ik al nagekeken en er zelfs eentje bijgelegd ( aan de gele draad 3e positie ) maar volgens mij was die storing aleen van toepassing op een X18XE1. maar voor de zekerheid toch gedaan, baat het niet dan schaad het niet.
[quote=downforthecause]Heb je de bedrading van en naar je LMM naar je ECU doorgemeten?
Heb je ook een voltage die je kunt zien bij je 0 kg/u? Anders zou je eens moeten meten of je een uitgaande spanning hebt van je ecu naar je LMM, en een spanning vanaf je LMM naar je ecu.
Tevens zal je een goede massa verbindingen moeten hebben natuurlijk.
Is het een originele LMM?[/quote]
Positie 3 is volgens mij groenwit......
Geel is positie 2 en die oplossing is eigenlijk alleen van toepassing bij een X18XE1.
Positie 4 zou 12Volt moeten geven, (stekker los)
Heb je voordat je de ecu hebt uitgewisseld de geel draad naar massa gelegd?
Ik heb even niet een schema bij de hand dus ik weet niet of je nu een signaaldraad aan massa hebt gelegd (Hoop het niet want anders heb je nu KANS op 2 kapotte stuurapparaten of 2 kapotte LMM of beide)....
Eerst je bedrading terugbrengen zoals het hoort zou ik zeggen...En eerst even meten bijvoorkeur met een schema...
Klopt, massa is niet de derde positie,
Heb het probleem wel gevonden, combinatie van twee storingen, stuurapparaat, en lmm.
ik ben er vanuit gegaan dat alleen het stuurapparaat stuk was, nu blijkt ook de nieuwe lmm niet in orde, ( misschien heb ik die met de verkeerde massa vernield ) die dus vervangen en nu rijd de wagen weer als nieuw.
bedankt voor het meedenken..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar