Peugeot 406: Airco gas bijvullen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Mijn airco werkt sinds 2 dagen niet meer. Ik was vandaag bij de Peugeot en zij vertelde mij dat het gas wat voor de koele lucht zorgt waarschijnlijk leeg is. Bij de peugeot kost dat 150,- om alleen het gas bij te vullen.

Kan dit ook goedkoper? is het makkelijk zelf te doen? zoja waar is het gas te verkrijgen? Kan het ook bij een standaard garage (omg. Den Haag?)

alvast bedankt.

TonCoronel

Geplaatst door TonCoronel (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 18 jaar geleden

Dit kan je niet zelf doen. Auto moet aan vulapparaat dat ook de druk in het systeem moet controleren. Bovendoen moet het op milieuvriendelijke wijze, dus restanten van oude vloeistof moet eruit en opgevangen worden.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

En het mag alleen maar door duur opgeleide specialisten worden uitgevoerd.

306 cabrio (0) PRO, 18 jaar geleden

Dus bedrijven met zgn. STEK-erkenning.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja Ton, het kan voor de helft, maar dan moet je een heel eind rijden, dus tja, ik weet niet wat de oplossing is..............

Sytze

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik kon laatst van een bevriende garagehouder een autobedrijf over nemen voor weinig, in het noorden van het land.
Ik kreeg echter van een expert op financieel gebied het advies het niet te doen omdat daar geen droog brood te verdienen was.
Als ik dit zo hoor geloof ik dat hij gelijk had en ben ik dus blij dat ik er niet ingestapt ben.

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

doe jij het voor de helft sytze? hehehe

woutervg (0), 18 jaar geleden

airco al gevuld?

Ik zag dit topic (airco van Opel), je kunt ze blijkbaar wel bijvullen.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Misschien heb je er iets aan.

grt Wouter

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Hier schrik ik enorm van. Ga dit maandag gelijk bij VROM aankaarten.
Bouwvakkers zij werkloos omdat projecten niet kunnen voldoen aan de eisen voor fijnstof. en aan de andere kant wordt de ozonlaag afgebroken door spuitbussen met R134a.
En krijgen wij aircospecialisten elk jaar een controle door STEK waarbij elk grammetje moet worden verantwoord en als je meer als 3% verlies hebt je de erkenning kwijt bent.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Oldtimer, ook voor jou schijnt het licht aan de horizon, want stek komt te vervallen! En van een erkenning kan dan uiteraard ook geen sprake meer van zijn. En voor wat betreft de prijzen: Toen we begonnen met airco-service lieten we iedereen voor een volledige vulling en olie 150,- betalen. Echter toen hebben we voor bedrijven het tarief omlaag gegooid, en dat hebben we geweten! Smoordruk kregen we het ermee. Toen ben ik es gaan zoeken waar ik kon besparen om het toch aantrekkelijk te houden, en toen bleek dat ik bij LASAULEC voor 9 tientjes per fles terecht kon. Mits je ze in de massa koopt. Elk jaar koop ik 10 flessen en betaal het daarbij behorende statiegeld, maar kan op die manier wel de prijs laag houden voor de klanten. En de werkwijze verandert er natuurlijk niet om, ook wij houden ons aan de regels. En zeg nou zelf, het is toch beter dat iedereen van die losse flesje-troep afblijft, want als er iets oncontroleerbaar is dan is dat het wel. En geen werk in het noorden?! Kan ik het volgende over zeggen, Nee wij kunnen hier niet zomaar prijzen rekenen die we willen! Hoeft ook niet, eenmaal een klant hier, altijd een klant hier, als je van je klant afwil zul je hem weg moeten trappen! En ik vind het prima zo, tuurlijk moet je scherp geprijsd zijn, oke das waar, maar het gaat wel in de massa. En waarom wil je ergens anders een bedrijf kopen? Omdat het bij jou zo goed loopt? hehehehe.
Als iedereen maar tevreden is, en goed in zijn vel zit, das alles wat belangrijk is!

einde bericht, mvg,

Sytze

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Op marktplaats worden gewoon vulflesjes met R314a aangeboden. Met nippel en evt.manometer voor 50 euro de inhoud is 300 gram en dat gaat prima.Er zit ook smeermiddel in.Alleen jammer voor die milieuleuteraars maar dat deel wat je bijvuld was toch al naar de zevende hemel.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

milieuleuteraars:
John, ik heb één vraag: Heb je kinderen???

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

oldtimer...... voorbeeldje, denk je dat de klm met jouw nakomelingen zitten? je wil niet weten wat die boeings de lucht in blazen.
en onze vredestichters, defensie met hun straaljagertjes...........

stelt dat beetje gas echt niet voor en is te verwaarlozen......

Erwin2907 (0), 18 jaar geleden

Moet olie voor de compressor niet apart bijgevuld worden dan? Of zit die olie gewoon in het koelmedium?

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Arie,als iedereen zo denkt en reageert gebeurt er nooit wat. Ik ben zelf ook niet heiliger dan de Paus maar ik vind wel dat we ergens moeten beginnen, en dat de groten doorgaan, jammer dan , eens zal er een moment komen dat ook zij aan de beurt zijn en natuurlijk doen zij ook al veel , alleen ben ik bang dat het niet genoeg zal blijken te zijn.
Vandaar mijn opmerking over kinderen.De gedachte 't zal mijn tijd wel duren' is nu lang genoeg populair geweest.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Maar afijn,Erwin om op jou vraag terug te komen,De speciale PAG olie gaat een verbinding aan met het R134A en wordt in dampvorm door het systeem gevoerd en smeert daar de verschillende bewegende delen.
Ik weet alleen niet precies hoe ze dat in die spuitbussen doen met verschillende soorten smeermiddel .
Bij Peugeot hebben we het al over 3 verschillende soorten volgens mij.
Wel hartstikke duur dat spul.
Ik meen zo uit mijn hoofd, de SP10 voor de Sanden 6v compressor 75 euro voor 1/4 liter.

Erwin2907 (0), 18 jaar geleden

oldtimer, bedankt voor de info. Ik ga tegenwoordig naar een universele airco specialist, niet meer naar Peugeot. Ik neem aan dat hij daar rekening mee houdt. M.a.w.: de olie die in de flesjes zit hoeft dus niet de goede te zijn. Mag je de verschillende smeermiddelen niet mengen? En weet jij wat de constructieve verschillen zijn tussen de verschillende compressoren?

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Heeft te maken met de manier waarop de drukregeling geregeld is en het aantal zuigertjes en de opbrengst van de pomp.
Tegenwoordig word de drukregeling niet meer door een elektrokoppeling geregeld maar door de pomp zelf, zodat je geen schokken meer hebt bij het inslaan van de pomp.
Dat er verschillende smeermiddelen zijn doen ze niet voor niets natuurlijk.

Erwin2907 (0), 18 jaar geleden

Op www.sanden.com hebben ze het over "scroll compressoren" en zuiger compressoren. Is het in een auto meestal zo'n scroll compessor? De waaier is een soort spiraal.

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Oldtimer ik heb zelfs kleinkinderen maar weet je er zijn hondermiljoen chinezen en die stoken allemaal steenkool en dan zijn er nog mongolen vietnammezen en zokan ik er nog wel een paar miljard noemen die met hun milieuonvriendelijk gestook veel erger vervuilen dan wij met die paar liter R314A.Er wordt je in dit kikkerland alleen maar een syndroom aangepraat.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik weet wat je bedoelt John alleen, jij weet net zo goed als ik dat het er niet beter op wordt en ergens moeten we beginnen.
Het aantal mensen met problemen aan de luchtwegen , allergieën enz stijgt schrikbarend, dat komt niet van de schone lucht.

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Oldtimer, ik weet het ook wel ik heb ook een dochter met astma en zij voelt zich in onze zgn. vuile lucht steeds beter.Maar wat in ons land geprobeerd word is om van een termietenheuvel eentje dood te trappen en dan houd het verder op want die van ons is dood.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum