Hallo,
mijn 406 geeft als storing "anti-vervuilingseenheid defect" is dit de melding die je krijgt als je diesel filter vervangen moet worden? Of zijn hier andere storingscodes voor?
Reset deze storing zichzelf trouwens?
groet,
martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee niet je diesel filter.
Even laten uitlezen, vaak is er iets met het roetfilter.
En dit reset zichzelf niet.
Oiram
ow ja.. ik bedoelde ook roetfilter..Diesel filters zijn andere dingen..
:-)
Krijg je deze medeling ook als je je aditief moet laten bijvullen?
Of geeft hij dan expliciet aan dat het niveau te laag is van het additief. (geen idee hoeveel storingsmeldingen erzijn, voor het roetfilter)
Of ben ik meteen aan de beurt voor een nieuw filter?
16 jaar
Ja, kan als het additief gewoon te laag is.
Maar ook als er een ander defect geconstateerd is.
Daarom kan je het beste eerst even uit laten lezen weet je wat de melding inhoud.
Hopelijk voor jou alleen gewoon bijvullen/reset
Oiram
vandaag het storingsgeheugen laten uitlezen.
enige storing die verdacht leek was de storing"brandstof temperatuur te hoog" Alle storingen zin gewist en de storing kwam niet terug, dus ik hoop dat het een éénmalige oprisping was.
Al die moderne computer toestanden... :->
16 jaar
en de storing is weer terug gekomen...
wederom in de display "antivervuilingseenheid vd motor defect"en vanuit het storingsgeheugen "brandstoftemperatuur te hoog"
BLijft allemaal een beetje vaag. Kan toch moeilijk om de maand die storing laten resetten.
kan het zijn dat de brandstoftemp sensor onjuiste waardes aangeeft en daardoor een storing produceert? Zijn er mensen die deze storing al eens eerder hebben behandelt? (hier wordt ook over de zelfde sensor gesproken http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
16 jaar
om even aan te haken bij de andere vraagsteller.
ook bij mij komt de melding nog steeds terug. Na een dag of drie (of waarschijnlijk drie keer starten) is de medling weg om vervolgens na een week weer terug te komen.
Daarnaast slaat de auto bij tijd en wijlen echt beroerd aan. Klinkt als "op-drie-poten-lopen" Als het eenmaal draait rijdt het echt super!
inmiddels heeft het blok 215K gedraaid. Bij 180k is het blok gechipt to 160 PK. Had voor mij niet gehoeven, maar nu het toch zo is rijdt het wel heel mooi.. :-D
16 jaar
ben er nog niet aan toe gekomen om de auto een dag weg te brengen, maar de storing komt om de week ongeveer weer te rug.
Wat mij opvalt: het is nu al drie keer voor gekomen dat ik na het tanken op exact de zelfde plek de storing krijg. ik tank bij de shell maasland en rij dan 11 km naar de beneluxtunnel (100 km/uur op de cc) . Bij het uitrijden van de tunnel heb ik nu al drie gehad dat de storing komt. En het gekke is rij elke dag in die tunnel, maar de storing komt alleen als ik net getankt heb...
Ik wel eens iets gelezen dat de tankdop van tegenwoordig ook meer doet dan alleen 'de dop er op houden'
16 jaar
Leuk he die moderne auto.
Je zou die tempsensor kunnen laten vervangen.(die code krijg je tenslotte)
Die dop word id bewaakt, en de signalen gebruikt.
Maar ik denk niet dat de dop dit veroorzaakt.(niet defect in ieder geval)
Wel zou het losnemen iets in werking kunnen zetten.(strategie)
Strategie = Wat doet een computer na het ontvangen van zo'n signaal.
Die 3 keer storing (na het tanken) kan haast geen toeval meer zijn zou je zeggen.
Je zou zelf eens wat kunnen testen, dop de/monteren en niet tanken bijvoorbeeld.
Krijg je dan de storing dan ook?
Na verloop van tijd gaat het lampje ook weer uit? (Dat is ook de strategie)
In veel gevallen als de storing na 3 startprocedures niet meer aanwezig is
mag het lampje (of melding) weer uit.
Oiram
idd een genot om in te rijden die moderne auto;s maar o wee als er iets mis gaat..
drie keer starten is idd een reset van de storing.
16 jaar
ff een update:
storing treedt op als de auto in de hoogste versnelling met 95 km p/uur op de cruise control of bij deellast een stijging in het wegdek tegen komt. uitrijden van tunnels, oprijden van viaducten/opritten e.d. Volle tank of lege tank maakt niet uit.
Wie weet waar die tempsensor de temp meet? ingaande brandstof, hogedruk circuit, of bij de retourleidingen??
Herprogrammeren heeft geen nut gehad en volgend eplan is om de temp sensor te vervangen.
15 jaar
temp sensor zit op de retour dicht bij de common rail.
ivm de dop vd brandstof: iedere keer dat de dop vd tank genomen wordt, zal er cerine( produkt om de verbrandingstemperatuur van roetdeeltjes te doen dalen) in de tank ingespoten worden. als de sensor op de dop kapot is wordt iedere keer het contact opgezet wordt, cerine ingespoten, wat niet mag. foutcodes ivm tankdop moeten uitgelezen worden in de ebe roetfilter en niet in motorebe!
de storing die na enkele dagen verdwijnt duidt mss op het opstarten ve roetverbranding maar om een of andere reden kan deze niet afgewerkt worden. het is geen eenvoudige materie , storingscodes en meting parameters maken ons veel wijzer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar