ik heb 406 1.8 op lpg met AG DGI installatie.
Ik weet dat deze auto geen topper is op lpg.
Gisteren heb ik compressie van de motor gemeten, alle 4 cylinders hebben ca 13 bar compressie. Dat lijkt me wel ok.
Auto is 2 maanden geleden voorzien van NGK bougies.
Toevallig of niet heb ik nu 'lichte ' backfire op LPG bij 2100 -2300 toeren. Bij constante snelheden heb ik geen last van.
Het vervangen van bougiekabels helpt niet.
Ik snap er niets van !!
Kan iemand me aub helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vandaag heb ik weer de oude bougies ingedraaid.
Auto loopt nu weer perfect zonder backfire of inhouden !!
Wat voor merk bougies zaten er in en welke zitten er nu in ? Even uit nieuwsgierigheid !
2 maanden geleden had ik oude NGK bougies BKR5EK, vervangen door bougies van het zelfde type/model. Misschien heb ik tijdens het uitdraaien of indraaied een van die bougies iets beschadigd of zo. Ik heb nu de oude bougies (zelfde type) ingedraaid, en probleem is opgelst. Voorlopig blijf ik maar even van af.
18 jaar
Elektrode afstand van de bougies is erg belangrijk omdat de bougie op gas moeilijker vonkt. De ionisatie spanning is hoger.
Als je elektrodes te ver uit elkaar staan kun je dit soort problemen krijgen. Misschien stonden de oude korter bij elkaar dan de nieuwe ?
Hier zat ik ook aan te denken.
heb niet aan de electrode afstanden gezeten. Waren NGK bougies met dubbele electroden (v-line) (*).
18 jaar
Gisteren nogmaals een voor een de vervangen bougies gecontroleerd. Bij een van de bougies zat er een duidelijke barst in het porselein. Hoogst waarschijnlijk was dat de boosdoener...
18 jaar
De auto is wel een topper op gas, maar die ag installatie is geen topper.
Er zijn regelmatig problemen mee.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar