auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 406: bombine 1800 8-v

Bouwjaar: 1998

Hoi daar ben ik weer ik heb de bougies en kabels vernieuwd van mijn 406 1.8 8 klepper nu heb ik weer met de stroboscoop lamp de ontsteking gecontroleerd en weer worden er twee cilinders onderbroken die hebben niet een constante vonk is het mogelijk dat de bombine kapot is.Het is een D.I.S. bombine alleen op hogere toeren gaat die ogenschijnlijk goed lopen maar onder het rijden bij 100 km/h naar 120 voel je dat de auto niet goed door trekt hij schud als het ware.Als ik hem laat uit lezen kunnen ze dan zien of de bombine kapot is of kun je zelf iets doormeten.

Geplaatst door

flow (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij uitlezen kunnen ze zien of de bobine stuk is.
Laat gelijk eens compressie meten want het lijkt er op of je kleppen dichtstaan of verbrandt zijn. Rijd je toevallig op gas ?

T luteijn 0
badge

19 jaar

zijn het ook 2 bij elkaar horende cil die niet goed vonken? bedoel daarmee 1 en4 of 2en3. als dat zo is zou het aan de bobine kunnen liggen(geen bombine, dat is veel te gevaarlijk) ben alleen bang dat dat het gemakkelijkst proefondervindelijk is vast te stellen. dus hopen dat de garage een bobine heeft die je mag proberen
suc6,harry

harry4203 3140
badge vip badge

19 jaar

klepspeling had je toch al gecontroleerd, of niet. anders inderdaad zeker eerst eens compressie meten zaols dhr luteijn schrijft

harry4203 3140
badge vip badge

19 jaar

Even voor alle duidelijkheid vorige week heb ik een pik splinternieuwe kop er op gezet omdat de kleppen verbrand waren,ik heb vorige week ook even de compressie gemeten die is 14,5 per cilinder.Dus dat is goed,ik heb nu 2300 km gereden en af gelopen zaterdag de kleppen gecontroleerd omdat ze zich moesten zetten was een inlaat klep aan de strakke kant daar heb ik de vulplaat van uitgewisseld voor een dunnere,zodat alles goed is en alles uitgesloten ik denk ook dat de bombine kapot is.

flow 0

19 jaar

Maar kan ik niks zelf meten met een ohm meter.??

flow 0

19 jaar

Compressie van 14,5! Ik dacht dat het maximaal +/- 12 was??

milas 0

19 jaar

Hee milas alles goed.Ik heb 14,5 gemeten.

flow 0

19 jaar

moet normaal rond de 11 zijn. Is die kop soms gevlakt?? (dat mag overigens volgens de vraagbaak niet). En de weerstand tussen de pennen van de bobine moet 0.6 ohm zijn. (tussen welke pennen je moet meten kan ik ook nog opzoeken als je dat wilt,heb de vraagbaak effe niet bij de hand)

jos5955 0

19 jaar

misschien is je compressiemeter niet helemaal goed meer :-)

milas 0

19 jaar

milas compressie meter is hard stikke nieuw,Jos als je wilt zoek effe gaat het zich over de pennen van de stekker als ik het goed heb,of gaat het tussen de pennen waar de bougie kabels op komen.De kop is minimaal gevlakt zeggen ze.

flow 0

19 jaar

Volgens mij loopt een motor met zo;n compressie op diesel :-)

pieterp9094 0
badge

19 jaar

Is een compressie van 14,5 wel goed voor zo'n blok?
Die van mij zit nu rond de 9. Volgens de garage was dit vrij normaal! voor een blok met 185.000 km op de teller.

milas 0

19 jaar

Mijne heeft nu 235 dkm gedraaid,en hij trekt als een tierelier van 150 naar de 185 in een mum van tijd.Hij wil harder maar dat laat ik niet toe omdat ik de verkeerde banden op heb liggen die gaan maar tot ,ik dacht 170.dat is zo'n "R" band.

flow 0

19 jaar

R staat voor Radiaal
S banden gaan tot 180 geloof ik maar die zijn er bijna niet meer, dfe traagste band die word verkocht is 'H' en die gaat tot 210;)
na de bandenmaat staat een letter ( vaak H T V W of ZR)

Mick7828 0

19 jaar

T= tot 190
H= tot 210
V= tot 240

T banden worden nog veel verkocht hoor, en op bestel wagens zit vaak ook nog wel een lagere snelheids aanduiding.
Een 406 1.8 90pk 8v is door de fabriek gehomologeert op 185/70/14 T banden !

T luteijn 0
badge

19 jaar

ja klopt je heb gelijk k zat even mis

Mick7828 0

19 jaar

O,ja klopt

flow 0

19 jaar

Jos hallo ik heb eens opgezocht wat de weerstand moet zijn tussen de pennen van de bobine het moet 0.8 ohm zijn dat staat in mijn vraagbaak.van O.M.S olyslager.welke vraagbaak heb jij.

flow 0

19 jaar

ik had me vergist, ik dacht dat het voor de 16v motor was.

jos5955 0

19 jaar

Maar bij welke temperatuur.Dat staat er bij mij niet in.Want s,morgens loopt die erg mooi tot dat ik de straat uit ben dan begint die een beetje ruwwer te draaien opzoch niet zo erg maar ik dacht als nu de kop nieuw is waarom niet alle storingen oplossen.En dan kan ik er weer mee vooruit.

flow 0

19 jaar

Bougie afstand even veranderen, probeer eens met 0,1 meer of minder.

pieterp9094 0
badge

19 jaar

Alan, jij gebruikt toch die NGK bougies met dubbele electroden (ik meen NGK BKR6EK).. afstanden van deze bougies hoor je toch niet te veranderen? Of heb je intussen andere bougies met enkele electroden ingedraaid?

milas 0

19 jaar

Ja; bosch

flow 0

19 jaar

Wat was het probleem met NGK? Merk je het verschil?

milas 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.