Hallo,
Het linker dimlicht van mijn 406 is defect, lampje verwisseld, nog steeds geen dimlicht links. Zekeringen gecontroleerd, niet defect. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Vanaf welke punten kan ik meten? iemand een idee?
Ook heb ik een probleem met een soort motortje achter het dashboard voor de ventilatie, dit is een paar jaar geleden al eens vervangen, je hoort steeds een tikkent geluid, alsof er kunstof tandwieltjes over elkaar schrapen. De vorige keer heeft de Peugeot dealer dit vervangen, kostte een hoop geld aangezien het hele dashboard gesloppt moest worden.
Hoe heet zo'n motortje, en kan ik deze reparatie zelf uitvoeren? Heeft dit mogelijk wat te maken met de uitval van het linker dimlicht? Hoe haal je het dashboard los?
B.v.d. Frans.......
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Xenon of geen Xenon verlichting ?
Motortje is van de recirculatieklep (anti-vieze luchtjes klep). Is idd behoorlijk duur en lastig bijkomen.
[quote=Frans13]Hallo,
Het linker dimlicht van mijn 406 is defect, lampje verwisseld, nog steeds geen dimlicht links. Zekeringen gecontroleerd, niet defect. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Vanaf welke punten kan ik meten? iemand een idee?
Ook heb ik een probleem met een soort motortje achter het dashboard voor de ventilatie, dit is een paar jaar geleden al eens vervangen, je hoort steeds een tikkent geluid, alsof er kunstof tandwieltjes over elkaar schrapen. De vorige keer heeft de Peugeot dealer dit vervangen, kostte een hoop geld aangezien het hele dashboard gesloppt moest worden.
Hoe heet zo'n motortje, en kan ik deze reparatie zelf uitvoeren? Heeft dit mogelijk wat te maken met de uitval van het linker dimlicht? Hoe haal je het dashboard los?
B.v.d. Frans.......[/quote]
Heb je de juiste lamp vervangen? Het gebeurt wel eens dat de lamp van het grootlicht vervangen worden met als resultaat dat je nog steeds geen dimlicht hebt. Lichten eens aansteken en in de andere koplamp het dimlicht localiseren.
Het is maar een idee ;o)
Hallo dank voor jullie snelle reactie, nee het is geen xenon verlichting, maar gewoon halogeen H7.
probleem met de verlichting is inmiddels opgelost!! blijft nu alleen nog de recirculatieklep, is mij niet duidelijk wat hier de functie van is.
15 jaar
De recirculatieklep kan je sluiten om te verhinderen dat voorliggers met duitse wagens jouw interieur vol dieselrook pompen ;o)
O.K, dus als ik deze klep sluit en het recirculatiemotortje van de spanning afkoppel, is mijn probleem opgelost?? Maar krijg ik dan nog wel frisse buitenlucht naar binnen? of staat dat hier los van? Als ik nl. naast de airco de recirculatie inschakel, dan is het geluid verdwenen!!
15 jaar
Als de klep dicht is krijg je geen buitenlucht naar binnen.
Als je ze afkoppeld zou het kunnen dat je een storing in de aircoberekenaar krijgt
Als je de klep afkopeld krijg je wel degelijk buitenlucht naar binnen.
De bedoeling van de klep is juist dat deze de toevoer van de buitenlucht afsluit.
De klep staat normaal gesproken dus open ook als je de bediening loskoppeld.
Als je de motor voor de klep loshaalt dan staat de toevoer van verse buitenlucht dus gewoon altijd open.
Je kan hem dan dus niet meer afsluiten.
Maar zeg nu zelf waneer heb je de klep voor het laatst dichtgezet?
Ik had hetzelfde probleem en heb het motortje losgekopeld sindsdien heerlijk rustig in de auto.
verder zit er ook nog een interierfilter in welke zijn werk ook goed doet.
Dus loskoppelen is niet echt een gemis in mijn opinie.
Ik heb geen problemen met de airco ondervonden.
Mijn airco is hanbediend dus geen climate control.
15 jaar
O.k. is hetg veel werk om dat dashboard te demonteren, of kan ik dat motortje op een andere manier loskoppelen?
15 jaar
[quote=awdsubaru]Als je de motor voor de klep loshaalt dan staat de toevoer van verse buitenlucht dus gewoon altijd open.
Je kan hem dan dus niet meer afsluiten.[/quote]
Uw Reactie klopt niet helemaal. Lees voorgaande reacties!
Als de klep dicht is en je neemt de stekker los zal de klep dicht blijven + een storing "reciculatieklep onderbroken of kortgesloten" in de airco-berekenaar veroorzaken.
[quote=Lainke][quote=awdsubaru]Als je de motor voor de klep loshaalt dan staat de toevoer van verse buitenlucht dus gewoon altijd open.
Je kan hem dan dus niet meer afsluiten.[/quote]
Uw Reactie klopt niet helemaal. Lees voorgaande reacties!
Als de klep dicht is en je neemt de stekker los zal de klep dicht blijven + een storing "reciculatieklep onderbroken of kortgesloten" in de airco-berekenaar veroorzaken.[/quote]
Dat klopt als de klep openstaat wat hij in 99% van de gevallen altijd staat en je neemt hem dan los dan heb je geen probleem.
Je hoeft hiervoor trouwens niet het dashboard te demonteren of het kastje te verwijderen om even op de vraag van de vragensteller terug te komen.
Het schopschot aan de bijrijderskant onder het dasboardkastje loshalen is voldoende om bij de aanjager met klep te komen.
gewoon even met de hand voelen waar het motortje zit dan de bedrading volgen en get stekkertje losmaken.
Paarse kabel met zwart in mijn geval.
Uiteraard wel zorgen dat de klep openstaat.
Maar dat merk je snel genoeg als je de aanjager aanzet kun je het verschil tussen dicht en open heel goed horen.
Als tijdens een regnbui je ramenerg beslaan en de airco niet goed werkt staat hij dicht ;-)
Dit probleem is al een paar keer voorbij gekomen.
Als je de zoekfunctie gebruikt dan was je de oplossing al tegen gekomen o.a. hier:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar