close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: gebonk onder de auto

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 sv

Hallo ik heb een probleem met mijn 406 2.0 sv automaat ik hoor een iritante gebonk onder de auto midden/ achter tijdens bochtwerk en afremmen hoodfzakelijk hoor ik dit aan de niet bestuurderskant lijkt mij een te ruime speling maar waar vandaan zou dit kunnen komen ,iemand een idee.

m.vr gr

Martin

Geplaatst door

martin57 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=martin57]Hallo ik heb een probleem met mijn 406 2.0 sv automaat ik hoor een iritante gebonk onder de auto midden/ achter tijdens bochtwerk en afremmen hoodfzakelijk hoor ik dit aan de niet bestuurderskant lijkt mij een te ruime speling maar waar vandaan zou dit kunnen komen ,iemand een idee.

m.vr gr

Martin[/quote]

martin57 0

18 jaar

Speling op de spoorstangen? Even de auto op de krik zetten en vervolgens kijken of het achterwiel speling heeft.

Richard9710 0

18 jaar

Iets dergelijks had ik ook met mijn 406, lang naar gezocht. Bij mij was een kogel van het stangetje tussen wielophanging links en stabilisatorstang de schuldige. Speling is alleen goed te voelen als de kogel spanningsvrij is. Aangezien dit bij mij telkens niet het geval was, kreeg ik het zo snel ook niet gevonden.
Zo'n stangetje (stokje volgens de Peugeot geloof ik) kost ongeveer 48 Euro.

christ70 0
badge

18 jaar

Waarschijnlijk bedoel je met dit 'stangetje' de z.g. reactiearm. Bij mijn peugeot 406 break moest bij beide achterwielen deze reactiearm vervangen worden. Één bij 125.000 km en de ander bij 180.000 km. Schijnt regelmatig bij peugeot 406 voor te komen.
Er zit een slijtage in die speling veroorzaakt. Dit geeft een 'bonkend' geluid bij slecht wegdek.
Overigens de reactiearmen zitten zo vast als een huis. Om bij mijn peugeot de laatste los te krijgen moest de haakse slijper er aan te pas komen. Vervangen betekent tevens uitlijnen. Kosten plm. 175 euro. Graag reactie hoe het bij jou is afgelopen.

S. 0

18 jaar

Ik heb bij mijn 406 het zelfde bij gas loslaten bonk bij gas geven bonk ik heb die zg stokjes vervangen maar het heeft niet geholpen , ik heb nu een vermoeden dat het rubber waar de arm van de fuseekogel en dan aan de achterzijde niet goed is maar het is een speurwerk met al die reactie stangen zowel voor als achter.

depex406 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.