Hallo,
Ik rijd een Peugeot 406. Nu zit er sinds een tijdje een "knak" rechts voor. Er knakt iets als ik gas geef en rem. Ik heb de auto vandaag op de krik gezet en eens gekeken of er iets los zat.
Wiel er afgehaald en eens gekeken of misschien de fusee of een van de kogelgewrichten speling had. Het lijkt van niet. Hoe hard ik ook aan de ophanging trek, alles lijkt vast te zitten.
Nu kan ik het wiel wel anderhalve centimeter draaien. Ik heb de aandrijfas van wiel naar versnellingsbak gecontroleerd op speling, maar daar zit dus geen speling in.De speling van van deze anderhalve centimeter lijkt uit de versnellingsbak te komen. Is deze speling normaal ?
Met vriendelijke groet !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uit de versnellingsbak lijkt me stug, maakt ie dat geluid ook niet in een bepaalde bocht?
Ik bedoel, hoe is de homokineet. Komt als eerste in me op, ook omdat dat niet een sterk punt van franse auto's is.
draagarm rubbers kunnen ook lekker gaan tokkelen als ze er uit liggen
Homokineet, erm dat moet ik even opzoeken :)
Draagarm rubber zien er niet allemaal fris meer uit, dus die ga ik sowieso vervangen.
19 jaar
Heb ik het juist begrepen als de homokineet een soort cardan is ? (koppeling aandrijfas->wiel)
19 jaar
weet vrijwel zekker dat het je vice kogel of je stuur kogel is want je kan er wel aan trekken maar dan zie merk je niks.
dan moet je de auto op zijn wiellen laten staan op een brug en dan met een bande ligter kragt zetten op de kogels dat is de enige manier om ze te kontroleren.
maar ik gok op de vicekogel.
gr tijne
19 jaar
Martijn, sorry dat ik je even verbeter. Je bedoelt fusee kogel toch?
ja klopt wauter dank je wel.
gr tijne
19 jaar
Een auto op een brug zetten en een beetje gaan duwen en trekken is onvoldoende om het probleem op te roepen.
Er komen veel grotere krachten op een ophanging tijdens het riiden.
visuele inspectie kan geen kwaad.
maar ik denk idd ook de homokineet.
Gaat eens op een parkeerplaats rondjes maken met het stuur volledig in of uitgedraaid en doe dit zowel voor of achteruit.
Dan hoor je hem meestal wel knoepen.
19 jaar
kijk ook eens naar de stabalisator stokje die willen ook wel een knak geven
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar