close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: zuigers en kleppen; spoed!!!

Bouwjaar: 1998

Hallo bij een 406 1800 8 klepper,is het juist dat de 1e cilinder aan het vliegwiel zijde zit,en klopt het ook dan dat de kleppen van de eerste cilinder dicht moeten staan dus de twee nokken moeten uitterst boven staan als de borg pennen in de krukas en nokkenas zitten.

Geplaatst door

flow (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja

John5711 0
badge

19 jaar

ja

master 0

19 jaar

Volgens mij zit de eerste cylinder aan de distributiezijde.
Verder klopt het wel.

mvg,
Hans

Hans4040 1285
badge vip badge

19 jaar

Vogens mij staan als de pennen er in zitten de zuigers allemaa l halverwege.Als je de nieuwe riem er om heb voorzichtig ronddraaien anders is het mogelijk dat het niet goed gaat.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Hoi Oldtimer ,
zou je deze man verder willen begeleiden , want van Peugeot heb ik wat minder ervaring.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

19 jaar

Ik heb vandaag de kop eraf gehaald,de nokkenas heb ik geblokeerd maar de krukas niet,toen ik de kop eraf haalde stonden de zuigers inderdaad halverwege,moet de zuiger van de eerste cilinder niet in de bovenste dode punt staan zoals bij andere auto's.Daarom vond ik het zo raar.

flow 0

19 jaar

nee die moeten halve wegen staan

ivo4682 0

19 jaar

Jongens hard stikke bedankt voor jullie schrijven,morgen gaan er nieuwe kleppen en zittingen in en als het moet geleiders.Is 430ex veel ??

flow 0

19 jaar

het is vrij pittig de prijs

ivo4682 0

19 jaar

Andere vragen 650 voor een ruilkop,dus ik dacht hier mee iets te besparen.Wat zou het het mogen kosten.

flow 0

19 jaar

Jongens ik ben klaar met de klus nu draait die als een klokje,wel moest ik ook de nokkenas vervangen die was flink hoekig geworden en stukken eruit,alles bij elkaar 595 euries incl.

flow 0

19 jaar

mooi gedaan en de prijs valt toch wel mee

ivo4682 0

19 jaar

Nu heb ik de stroboscoop lamp op de 2e bougie kabel gehad en die springt over hij heeft niet constant de zelfde vonk de kabels en bougies zijn nieuw,kan het zijn dat de bobine kapot gaat.

flow 0

19 jaar

Wissel de kabel van 2 en 3 eens bij de cylinder, die vonken namelijk tegelijk en luister dan eens of het meeverhuist of dat het bij dezelfde cylinder blijft dan weet je of het mechaniesch is of elektrisch.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Nou ik geloof niet dat het mechanisch is want de kleppen en overige zijn nieuw,ik heb alles schoon gemaakt,inlaat spruitstuk inwendig brand schoon gemaakt,stationaire regelaar schoon,en ga zo maar door,wat ik wel merkte dat onder het rijden bij een constante snelheid bijv;100 dat die af en toe een kleine onderbreking heeft verder rijdt de auto perfect.Nu ga ik even naar de schuur en begin voor controle,compressie te meten en de kabels om wisselen.

flow 0

19 jaar

Ik heb geprobeerd de kabel van de 2e cilinder op de 3e te zetten maar dat gaat niet omdat die te kort is,ik heb ze getest met een stroboscoop lamp en wat meer gas gegeven zodat de licht flits continu is met als resultaat dat de 2e bougie kabel onderbroken wordt,dat kun je ook horen in de uitlaat.Altijd als de flits wordt onderbroken krijgt die een heel lichte plof in de uitlaat.Trouwens de kabels zijn iets meer als een half jaar oud en ik zie ook geen vonken lekken de bougies zijn niet nieuw.Kunnen ze in de garage zien bij het uitlezen of de bobine inorde is.Ik heb ook even de compressie gemeten die was op alle 4 de cilinders 14,3- 14.5.

flow 0

19 jaar

je kan ook even de kabels door meten, en ik zou er wel nieuwe bougies in doen

ivo4682 0

19 jaar

Weet je mischien hoeveel ohm de kabels moeten hebben.

flow 0

19 jaar

nee dat zou ik niet durven te zeggen ik kan het wel morgen op het werk even na meten wat de waarde moeten zijn

ivo4682 0

19 jaar

De waarde mag niet meer dan 10 K ohm zijn.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

nee

ivo4682 0

19 jaar

Bedankt.

flow 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.