close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: Moet de hele aandrijfas vervangen worden?

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: Generation 1.8

Een week geleden is bij mijn Peugeot 205 diesel de binnenste rubberen hoes op de linker aandrijfas gaan lekken.
Dus aan de bestuurder zijde. (Homokineet ?)
Mijn kennis, die een automonteur is, heeft het tijdelijk geplakt. Het was maar een klein gaatje.
Volgens hem is het noodzakelijk om de hele linker aandrijf as te verwisselen, want de hoes zelf kon niet afgehaald worden.

Mijn vraag is :
hebben jullie ervaring met peugeot 205 diesel?
Is het mogelijk om alleen de rubberen hoes op de binnen kant van de aandrijfas te veranderen; of zit deze vast aan de as?
Als de hele as veranderd zou moeten worden zou ook een andere tweedehand as hetzelfde probleem kunnen hebben met een oude rubber-hoes.
Kunnen jullie mij iets vertellen over de prijzen van de tweedehands as?

Ik hoor nog geen rare geluiden als ik in de bocht rij. Wel gekraak over de drempels; maar dat zijn de rubbers van de stabilisator stang, deze worden samen met de reparatie van de aandrijfas gedaan.

Hartelijk bedankt voor alle informatie, deze zijn zeer welkom.
Jirina

Geplaatst door

jirina (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nee hoor! Dat is totaal overbodig! Gewoon even een nieuwe (uni) homokineethoes erop en hij kan weer jaren mee. Wel even de 1e binnenste buiten monteren natuurlijk en dan heb je voor minder dan 100 euro alles voor elkaar.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

vraag me af wat voor monteur dat eigelijk is???
beetje moteur weet dat..


Remy

Mokummer 0

18 jaar

Dank Sytze,
Dank voor de commentaar.
Ik vraag me af moet dan de as los komen uit de versnellingsbak?
De buiten hoes (bij de wiel ) zou geen probleem zijn , hier gaat het om de binnen kant - de smallere hoes - bij de versnellingsbak.
(Ik hoop dat ik dat goed noem ;-)
Kunt u aub de volgorde de werk omschrijven?
Dank u.

Mokummer
Mercedes monteur. Ik vind hem correct, netjes en niet duur, eigenlijk ben ik blij dat ik hem heb - een bijstand moeder.. .
Ik kan het niet beoordelen.

jirina 0

18 jaar

hallo jirina

werkomschijving? indien deze monteur netjes en correct zou zijn geweest had hij met een oplossing gekomen. nu spreekt de man over het gaan vervangen van de hele aandrijvas.. ook hij weet als monteur dat het net zo goed kan worden opgelost door het gaan monteren van een UNI hoes... gezien jou vraag op deze site, en mede door het gegeven antwoordt van een ''echte'' monteur ben jij nu zeker honderd euro goedkoper uit.... en dat is voor een bijstandmoeder toch 100,- euro schoon in de pokket.. en snel verdient. ''over correct gesproken''

dus ja...... blij worden gemaakt met een dood vogeltje vind ik een beter gezegde..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Ben het volledig eens met Paul..vandaar mijn opmerking...
maar nu even over die as..
jouw "monteur"kan de as gewoon losmaken aan de remschijf kant...
de as uit de schijf halen.. en de unihoes er helemaal overheen trekken tot aan de bak..
dan de ringen die te groot zijn op de hoes eraf knippen en vast zetten...
hij kan ook de auto heel scheef op de krik zetten en de as aan de bak kant losmaken...
olieverlies is dan minimaal..en dan vanaf de bakkant de hoes erover heen trekken..en op maat knippen..
als je weer wat hebt vraag dan op deze site en oplossing...
want die "monteur"van jou ziet in jou denk ik een fijne "melkkoe"..sorry voor de uitdrukking..

Remy

Mokummer 0

18 jaar

Ik wou wel dat mijn klanten zo waren.......natuurlijk is het zoals bovenstaande heren reeds vermelden, alleen een ding: als je met de spreider de hoezen laat monteren dan de beide hoezen stuk knippen en dan de 1e nieuwe binnestebuiten doen dan monteren en dan op de as weer terug vouwen dan staat ie meteen goed om aan de bakzijde te monteren, de buitenste hoes kan op normale wijze gemonteerd worden. Ik wil niet sneu overkomen maar het is echt niet meer dan een half uurtje werk en het zou bij mij in de werkplaats hooguit 75,- kosten!

Sytze

ps. het kan zijn dat jou monteur er een gebruikte op wilde zetten, die misschien het zelfde had gekost, alleen moet dan de as uit de bak en dat hoeft nu niet. Voorts weet je dat jou as goed is en geen lawaai maakt. Dat moet je met een exemplaar van de sloop maar weer afwachten.

sytze 0
badge

18 jaar

dat is bij jou in de werkplaats Syt..
maar ik denk dat Jirina's monteur dit niet in de mercedes garage doet..en dan is het nog goedkoper??

Remy

Mokummer 0

18 jaar

Tja dat weet ik niet, je zou zeggen van wel, bij mij is het iig inclusief btw, dus het zou wellicht nog goedkoper kunnen. Denk trouwens dat Jirina wel met die prijs kan leven.........

sytze 0
badge

18 jaar

Dag allemaal.
Bedankt jullie allemaal voor alle informaties en opmerkingen.
Mijn monteur doet deze werk inderdaad niet in de officielle Mercedes garage maar op zijn eigen werkplaats.
Hij heeft bij deze auto hetzelfde geprobeerd zoals jullie al beschrijven, dus de oude hoes over de as trekken en een nieuwe hoes aantrekken.
Het is hem dus niet gelukt, daarom ook het 'plakwerk' als een noodoplossing .
Ik zou niet weten waarom is het hier niet gelukt.
Ik ben niet erbij geweest, maar wat ik tot nu toe gezien heb lijkt me niet dat hij mij aan het lijntje wil leiden.

Misschien zijn er meerdere uitvoeringen van deze model? Misschien zit toch een andere probleem onder?
Mijn auto staat zo en zo al heel hoog op de voorwielen, - ooit een opmerking gehad : 'zoals een terreinwagen' .
Mijn voorwielen slijten ook alleen op de buiten zijde van de draagvlak wat niet correct is, vind ik.
Ik heb ooit bij een Peugeot garage gevraagd, ze zouden dat 'te hoog staan' willen nakijken (misschien zit daar iets andersom gemonteerd, zeiden ze), echter de uurprijs was me te hoog voor een probleem dat niet direct noodzakelijk is.

Dat scheef slijten heeft waarschijnlijk te maken met een verkeerde uitlijning. Hopelijk!
Dat ga ik ook aanpakken (met de homokineet).

Sytze:
Ik zou blij zijn met de prijs (ook zonder BTW ;-), er moeten echter ook de nieuwe stabilizator rubbers onder, ik dacht dat het handig zou zijn om alles in een keer te doen.

Nogmaals - iedereen bedankt voor zijn mening!
Jirina

jirina 0

18 jaar

Tja meissie, is het niet een overweging waard om deze kant op te komen? Doen we alles in 1 keer, dan kan de rit wel uit lijkt mij. Jammer ben zaterdag nog in Amstelveen geweest..........

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Jirana,
de uitvoeringen zijn niet zo verschillend...de meeste peugots 205 lijken voor hoog te staan..
het kan zijn dat de monteur de hoezen "droog"over de as wil trekken als hij geen spreider heeft.
het is wat makkelijker te doen als hij ze wat invet met wat olie of vet, en dan nog is het zonder spreider wat pielen..ik heb er ook geen een en doe het ook met wat vet.
dat scheef afslijten komt idd van uitlijning..
en dat uitlijnen kan je ook doen bij een banden bedrijf ipv de peugot dealer...
die zijn goedkoper en sneller..

Remy

Mokummer 0

18 jaar

[quote=jirina]Dag allemaal.
Bedankt jullie allemaal voor alle informaties en opmerkingen.
Mijn monteur doet deze werk inderdaad niet in de officielle Mercedes garage maar op zijn eigen werkplaats.
Hij heeft bij deze auto hetzelfde geprobeerd zoals jullie al beschrijven, dus de oude hoes over de as trekken en een nieuwe hoes aantrekken.
Het is hem dus niet gelukt, daarom ook het 'plakwerk' als een noodoplossing .
Ik zou niet weten waarom is het hier niet gelukt.
Ik ben niet erbij geweest, maar wat ik tot nu toe gezien heb lijkt me niet dat hij mij aan het lijntje wil leiden.

Misschien zijn er meerdere uitvoeringen van deze model? Misschien zit toch een andere probleem onder?
Mijn auto staat zo en zo al heel hoog op de voorwielen, - ooit een opmerking gehad : 'zoals een terreinwagen' .
Mijn voorwielen slijten ook alleen op de buiten zijde van de draagvlak wat niet correct is, vind ik.
Ik heb ooit bij een Peugeot garage gevraagd, ze zouden dat 'te hoog staan' willen nakijken (misschien zit daar iets andersom gemonteerd, zeiden ze), echter de uurprijs was me te hoog voor een probleem dat niet direct noodzakelijk is.

Dat scheef slijten heeft waarschijnlijk te maken met een verkeerde uitlijning. Hopelijk!
Dat ga ik ook aanpakken (met de homokineet).

Sytze:
Ik zou blij zijn met de prijs (ook zonder BTW ;-), er moeten echter ook de nieuwe stabilizator rubbers onder, ik dacht dat het handig zou zijn om alles in een keer te doen.

Nogmaals - iedereen bedankt voor zijn mening!
Jirina[/quote]
jirina...

gezien sytze en ik goed bevriend zijn, hebben wij net per telefoon ruggespraak gehad. en zijn van mening en vinden het sneu dat jij als bijstandsmoeder voor een enorme kostenpost komt te staan, niet gezien de onderdelen maar meer de kosten arbeidsloon. je gaf zelf al aan ''graag zonder BTW'' dat zegt al genoeg.. wij begrijpen heel goed dat je als bijstandsmoeder elk dubbeltje moet omdraaien en dat de kinderen op de eerste plaats komen..

het volgende kunnen wij jou aanbieden, dit is opzich niks nieuws wij helpen vaker uitzonderlijke gevallen zoals deze. indien jij de moeite wilt nemen om met jou auto deze kant op te komen dat mag zowel in OMMEN als in LEEUWARDEN... repareren wij jou auto kosteloos.. dat houd in, je betaalt alleen kostprijs onderdelen in dit geval een uni-hoes alsmede de stabilisatorrubbers... de uitlijning van jou auto geven wij jou ook cadeau..

dit doen wij met alle plezier, het is voor ons maar een kleine moeite om dit te kunnen laten gebeuren..

paul & sytze

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Hulde aan dit barmhartig samaritanen duo...
Ik had ook niet anders van jullie verwacht boys ;-)

Remy

Mokummer 0

18 jaar

Paul & Sytze ik ben sprakeloos.
Dank jullie van harte!!!

Ik ben gewend van weinig rond te komen, ik ken niet anders, die reparatie zou toch moeten gebeuren, dus ik heb me al (bijna) ingesteld op die uitgave. Ik was ook bang voor een gebruikte maar misschien weer deffecte as.
Dat er mogelijk is deze reparatie goedkoper te doen - GEWELDIG!!
Wat ik hier bespaar kan ergens anders naar toe.
(Altijd een 'plakwerk'. Met het geld bedoel ik..)
;-)
Een besparing is mooi meegenomen!

En ook de stabillisatorrubbers, en nog uitlijnen tegelijk!
En nog erbij kunnen zijn; want ik vind interessant om te zien hoe alles in elkaar zit.
Geweldig.
Ik ben jullie voor jullie aanbod heel erg dankbaar.

Ik zal het ook fijn vinden om mijn autotje in oorde te hebben!!!
Ik kom graag jullie kant op.

Ik zou op elke zaterdag kunnen(behalve 4 november), dan kan mijn dochter me helpen heen te rijden.
Ik ben niet zo sterk in het rijden en tegelijkertijd de richting zoeken.
Ik hoop dat het op een zaterdag kan?
Ik zal me aanpassen aan jullie, waneer jullie, of een van jullie een vrije plaats heeft.
Nogmaals - van harte bedankt Paul en Sytze!!

jirina 0

18 jaar

Neem maar even telefonisch kontakt op, nr. staat wel op de site of mail me even.
Dan kunnen we meteen een datum prikken. Hoor wel van je!

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Nou, zal ik dan (net zoals bij die ANDERE groene Peugeot...) de buitenkant maar weer voor mijn rekening nemen...?

Santa 0

18 jaar

Ik heb inmiddels begrepen dat de vraagstelster op de klus blijft "wachten". Dan laten we het poetsen achterwege.

Santa 0

18 jaar

Nou Santa, ik vind het wel een leuk gebaar, temeer omdat ik iets nieuws heb gekocht wat uitgeprobeerd moet worden: wassen en poetsen ineen. Je loopt in 1 uur om de gehele binnen en buitenkant heen! Dus als je aanbod nog staat??? Denk dat je hier een vrouw heel blij kan maken..........trouwens we weten nog wel hoe het moet zonder elkaar in de weg te lopen.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

gaat wel lukken zonder mij in de buurt :-p

Remy

Mokummer 0

18 jaar

Een en ander is natuurlijk wel sterk afhankelijk van de te plannen datum...
VERHUIZINGEN.... dat zegt je toch nog wel wat...??

Santa 0

18 jaar

Sytze, Paul en Santa, jullie maken iemand weer heel gelukkig. Klasse.

sjaak10918 0
badge

18 jaar

Beste lezers,
ik ben inderdaad heel gelukkig.
Ik vind dit echt top.
Een afspraak is al met Sytze gemaakt op 14 oktober (zaterdag) tussen 10 en 11.
Ik zal jullie daarna melden hoe het ging en wat ze hebben gevonden.
Ik hoop dat er geen grote probleem zal ondekt worden..
Heel erg spannend.
Eindelijk weg van die gekraak en lawaai over de drempels en van die onzekerheid met de as.
Ik ben ook blij om (bijna ) zeker te zijn dat mijn auto van onder goed wordt bekeken!
Jullie horen nog van mij.
Heb ik het goed begrepen dat mijn auto ook gewassen kan worden?

Trouwens ik heb ook een groene Peugeot.
Hebben alle bijstands -mensen een groene Peugeot?
:-)

jirina 0

18 jaar

Nou, het is gepiept!

Jirina en haar dochter kwamen vol verwachting EN met een doosje taart in Jelsum aan.

Een groene Peugeot bij Sytze...... Eventjes sloeg mijn hartje over... Heeeel eventjes maar.....

Maar het was al heel snel duidelijk: DEZE Peugeot-rijdsters zijn uit een heel ander soort hout gesneden!

Jirina liep als een jonge hond door de werkplaats en prentte al de aan haar verstrekte technische informatie direct op haar harde schijf alsof haar een examen APK-keurmeester stond te wachten. HULDE !!

Ze heeft haar eigen auto vanuit alle hoeken bekeken waarbij de onderzijde toch wel het meest door haar werd bekeken.

Jirina en haar dochter moesten wel eventjes wennen aan het "strakke regime" in de werkplaats van Sytze maar al snel zagen ze de rode draad en pastten ze zich geweldig aan!

De hele dag gelachen en geintjes uitgehaald, prachtig weer EN taart erbij, Luca die dacht dat hij een claxon kon laten klinken door op zijn neus te duwen, een nep-zigeuner in een foute auto, 2 heel gelukkige mensen, ja.........., ditmaal sloeg alles WEL aan!

Nadat de dames zelf een proefritje hadden gemaakt constateerden ze zelf ook dat het gerammel, gebonk en gekraak verdwenen was.

Nadat de auto nog even gewassen werd en de originele groene Peugeot kleur weer volop zichtbaar was geworden, konden de dames weer retour naar hun woonplaats.

Met wat drukken op de claxon en uitgezwaaid door alle aanwezigen vingen zij de thuisreis weer aan....

Dat je op zo'n simpele manier mensen ZO gelukkig kan maken.....

Het was een zeer geslaagde dag en ik ben er van overtuigd dat alle aanwezigen met een tevreden gevoel op deze dag kunnen terugkijken!

Santa 0

18 jaar

Santa, voor jou (en misschien vele anderen) is het een simpele manier, maar veel mensen weten niet hoe of wat van een auto en daar wordt misbruik van gemaakt. Maar wat was er nu kapot ?

sjaak10918 0
badge

18 jaar

Die simpele manier bestaat uit het verrichten van werkzaamheden die wij allemaal op onze sloffen kunnen uitvoeren, plus dat het niks hindert om zo nu en dan eens iets te doen voor niets. Als je ziet wat we daar vandaag voor terug hebben gekregen, nou daar doe je het voor!!! Man wat een dankbaarheid! Zo is het voor ons ook leuk om het te doen. Was beregezellig bij ons vandaag, alleen gigadruk met andere klanten, maar zelfs die hadden alle begrip voor Jirina en gingen geduldig zitten wachten en smullen van het gebak wat Jirina voor ons had meegebracht. O ja, de aandrijfas links had een kapotte ashoes en de voorbanden waren spiegelglad. Alleen had de aandrijfas nog een staartje: bij het demonteren, of al eerder, is een voorspannings veer los geraakt in de homokineet aan bakzijde. Daardoor ging de as niet meer volledig naar binnen in zijn huis.
Dus alles moest uitelkaar. Daarbij kwamen we erachter dat een van de 3 lagers uit elkaar lag met alle naaldlagers eruit............
Alles heeeeeeeeel schoon gemaakt en stukje bij beetje alle naalden weer op hun plaats gebracht en het lager weer eromheen geschoven. Toen de hele kak volgepropt met het ons bekende zwarte vet en toen een nieuwe hoes aangebracht. Hele spul er weer in en klaar. Toen nog even banden voorzijde vernieuwd en daarna de auto helemaal gecleand met speciale hot wax.

Ik vond het een heel fijne dag en kan het iedereen aanraden om eens iets te doen (werk) voor een ander zonder dat je daar meteen beter van wordt.

Sytze

ps. volgende keer komt ze weer voor nieuwe voorveren en voor uitlijnen. dat hadden we niet meer aan tijd vandaag. ze zijn pas vertrokken aan het eind van de middag.

sytze 0
badge

18 jaar

Geweldig dat jullie je niet hebben laten leiden door die slechte ervaring van de vorige keer, ik zal de naam niet noemen!.
Alleen de kleur komt wel overeen.
Dit is gewoon leuk om te horen!.

primera p11 0

18 jaar

Niet alleen kleur, hehe. Ook merk is idem maar, mensen heeeeeel anders. Bestaan dus nog wel mensen die volschieten van blijdschap. Als je dat meemaakt Primera, weet je ineens weer heel goed waarom je dit ook al weer deed! Lijkt zo normaal allemaal, autootje maken centjes beuren klaar is kees. Sta er maar eens bij stil als je alleen geld voor brood hebt terwijl die rotauto begint herrie te maken. Het heeft mij DIEP geraakt tenminste.
Wat is geld als je toch al genoeg had om eten te kunnen kopen? Beetje socialisme kan geen kwaad...........

mvg,

Sytze en de rest.

sytze 0
badge

18 jaar

Hallo lezers,
Het heeft even geduurt, maar dan volgt nu eindelijk het hele verhaal gezien van de kant van de vraagsteller:
(Mijn termen zijn misschien niet altijd correct maar ja, het wordt vast gecorrigeerd..)

Ik was die dag begonnen met een angstig gevoel; zo iets van “wat zou die auto voor probleem hebben” en “zouden ze dat wel kunnen oplossen”?
150km gereden, de weg even kwijtgeraakt maar uiteindelijk toch de garage gevonden.
Moe bij aankomst maar wel meteen een kopje koffie aangeboden gekregen en de jongens gingen meteen aan het werk.
Het wiel er af, met wat moeite de fusse kogel van de as er uit, de oude rubber hoes er af gesneden en een nieuwe hoes met wat vet erop bevestigd.
Dit ging allemaal vlot; maar toen kwam het – de fusse kogel paste NIET meer terug in de as; wat men ook probeerde, het wilde niet lukken.
Het leek erop dat de “ arm” langer was dan het bedoelding was en met geen enkele mogelijkheid wilde de fusseekogel in de opening.
Nu was het tijd voor ‘De Grote Jongens’
Je voelde de elektrische lading stijgen, de mannenstemmen werden luider, gezichten strakker, de spanning in de ruimte steeg.
Ik hoorde Sytze uitroepen: “Dat heb ik nog NOOOOIT meegemaakt”!!!
“Alle vrouwen aan de kant”, er moest ruimte gemaakt worden voor het ‘zware werk’.
De vijf mannen stonden tegenover een aandrijfas en fussee kogel.
Uiteindelijk hebben de laatste twee genoemde zich onderworpen aan de bezwete mannen, en zat de as weer vast.
Maar... de besturing weigerde te werken..
Nu moest de fussekogel opnieuw er uit! Dat wilde voor geen cent en ik zag mijn auto al gesloopt worden en kon niet meer kijken en dacht : “Oh, moeten we hier een overnachting zoeken?”
Met nog meer moeite dan eerst werden de as en onderarm gescheiden.
De auto wat op zijn kant gekanteld, de as helemaal uit de koppelingbak en ook uit elkaar.
Er bleek een veer beschadigd te zijn – en – in de homokineet gedeelte een van die draairingen (binnen HOMOKINEET) vervuild was en niet goed draaide. Al die smalle pinnen werden een voor een schoongemaakt en met veel pilwerk (!) erin gezet.
Dan de as in elkaar gezet en terug in de koppeling bak, en nu was de lengte precies en paste alles netjes in elkaar!!
Pff.. wat een goed werk hebben die kerels verricht!
Verder blijkt dat de auto TE sterke veren heeft, waarschijnlijk van een 1.9 (auto is 1.8); deze veren houden de neus van de auto te hoog en dan slijten de banden veel te veel aan de buiten kant.
Dit was ook een van de problemen die de auto had.
De oude banden waren hierdoor ook zo aan de buitenkant glad geworden dat er nieuwe banden er onder moesten (en dat terwijl er pas ± 15.000 km met de oude mee gereden was).
De veren zijn dus een klus voor de toekomst, anders blijf het probleem met de slijtage van de banden terugkomen.
Na de plaatsing van nieuwe banden en de reparatie van de arm rijdt de auto rustiger en stiller – en het stuur trilt niet meer.
En nog de hele auto grondig gewassen! Ongelofelijk!
En elke vraag die ik stelde werd met veel geduld beantwoord – en dat vond ik heel bijzonder. Echt, dat heb ik in geen enkele andere garage meegemaakt!
Ik ben ook ontzettend dankbaar aan iedereen die aan deze klus geholpen heeft!
Het meest aan Sytze en Paul die deze klus aangeboden hebben en aan Santa die veel vakkundige en geduldige raad heeft gegeven, en ook aan Sjoerd en alle anderen die hun steentje bijgedragen hebben.

Chapeau !!!!
En bedankt!
Jirina

jirina 0

18 jaar

Hallo!
Hier even een bericht van de dochter van Jirina. Mijn naam is Lenka en ook ik huppelde kritisch om de auto heen, terwijl de sterkte mannen zich over het probleem bogen.
Maar om even bij het begin beginnen: al vanaf het eerste moment dat ik uit de auto stapte was mijn gevoel over garage en "zijn mensen" goed.
Normaal gesproken, ga ik met ontzettende tegenzin naar een garage heen. Het is alsof er wolven op je staan te wachten, ze je bekijken en proberen in te schatten hoeveel ze je aan reparaties en kosten kunnen aanpraten. Elke vorm van interesse in je eigen (!) auto wordt met gegrom en ontblote tanden de grond ingeboord.
Maar bij Cars & Creation niet!
De hand van mijn moeder werd geschud en die van mij ook. Sjoerd stelde zich voor en meldde dat Sytze even later zou komen. Ondertussen werd de auto de garage ingereden.
We raakten die ochtend aan de praat met een dame die al een jaar klant van Cars & Creation is. Zij vertelde niks anders dan positiefs over de jongens. En op de momenten dat wij ons zorgen begonnen te maken dat onze auto nooit meer rijdend de weg op zou kunnen (bijvoorbeeld toen 4 mannen, een ijzeren stang en een hamer tegelijk aan het werk waren bij de linker as) stelde zij ons gerust dat wij ons echt geen zorgen moeten maken. "De auto is in goede handen."
En dat was het zeker! het kostte ze veel inspanning om alles te herstellen en de auto rijd nu super.
Het is voor ons wennen, dat wij in alle rust over een drempel kunnen rijden. Dat de auto geen "kraak-kraak" zegt, bij elke drempel die wij onderweg tegenkomen.
Dat wij ook de radio niet meer zo hard hoeven te zetten omdat de stabilisatorrubbers vervangen zijn. Wat een rust...!
Maar ook nog even dit: het is natuurlijk misschien logisch, dat mensen met zoveel kennis een auto kundig kunnen repareren, maar het is niet vanzelfsprekend dat de klant netjes behandeld wordt. Ongelofelijk hoe kalm ze bleven bij de zoveelste vraag die wij hun stelden. Wij hebben gisteren zoveel gezien en geleerd. Echt top! 1000x dank!
Wisten jullie dat Paul zelfs een prachtige zaterdagochtend en middag heeft opgeofferd en ruim 85 kilometer naar Jelsum te rijden om de 2 dames met hun "kreupele" auto te helpen?
Dank aan jullie allemaal!!! Ik verheug mij op de volgende keer.
Toppie!
Groetjes van Lenka

jirina 0

18 jaar

Zo zie je maar....
Er zijn nog genoeg mensen die het "hart" op de JUISTE plaats hebben zitten...

Grote klasse!!!!

Remy

Mokummer 0

18 jaar

@Sytze, Paul, Santa
Heb net het verhaal/topic over die andere groene peugeot gelezen, wat erg... Daar word ik vertrietig van.
Hopelijk is jullie vertrouwen in (groene) Peugeot-rijders weer een beetje hersteld...
Nogmaals bedankt!
Groetjes van Lenka (dochter van Jirina)

jirina 0

18 jaar

Ja klopt dat zijn echte helden hoor, die drie mannen en misschien anderen (waarvan ik de namen niet weet).
Waren er maar meer garages met zulke mensen, die zo eerlijk en goed zijn.
Klasse dee drie musketiers-:).

ak73 0

18 jaar

Goh, nu wordt ik bijna verlegen......Wat ik zo leuk vind is dat de mensen zelf zo lekker enthousiast waren, het was niet alleen leuk om te doen, maar het was gewoon hartstikke gezellig gisteren. Je kon wel over de koppen lopen, zo druk was het met klanten, maar iedereen had alle tijd om met iedereen te praten en te koffie drinken. Jirina en Lenka deden daar trouwens volop aan mee! Zo is het eigenlijk elke dag wel een beetje, alleen was het hartstikke dankbaar werk om voor Jirina en Lenka te werken. Als je zonder winstoogmerk werkt ben je meer met je werk bezig, het maakt immers toch niet uit dat het wat langer duurt. Al had ik best nog wat beter kennis willen maken, maar die kans krijgen we vast nog wel. En niet iedereen zal zich in die heksenketel op zijn gemak voelen, maar daar hadden de beide dames volgens mij geen enkel probleem mee.
Eigenlijk zou je best wel een paar zaterdagen per jaar mogen opofferen voor zulke lieve mensen. Het hoeft echt niet altijd om de pegels te draaien. Blij dat we na die vervelende 1e keer toch nog eens iets hebben mogen doen, het genoegen was geheel aan ons!
Wat ons betreft: wordt vervolgt.

de crew.

sytze 0
badge

18 jaar

Ik lees dit nu voor de eerste keer ,maar ik vind het TOP!
Hulde jongens, dit maak je niet vaak mee.

mvg,
Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

18 jaar

Mais non! Moi? Un d'Artagnan....????

Santa 0

18 jaar

Wat een service, grote klasse!!

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

Sytze,Paul,Santa en Sjoerd,

Mooi stukje werk wat jullie hebben geleverd. Toppie hoor dat op deze manier de problemen zijn opgelost aan Jarina haar auto. Ik hoop dat deze reacties die er nu komen de nare smaak van de vorige keer een beetje doen vergeten.

Gr problemcarteam

Hans4037 0
badge

18 jaar

Hoi jonges ,
hoe kan ik nog bedanken?
Ik denk aan jullie elke dag als ik mijn auto start!
Jirina

Hier nog recensies op de garage test website.
http://www.garagetest.nl/review_list.php...

jirina 0

17 jaar

Fijn dat er ook mensen bestaan die WEL waarderen dat er monteurs zijn die iemand die het verdient, uit de misere helpen. Bedankt Jirina!
Als er in de toekomst nog es wat loos is dan kun je op ons rekenen!

Santa, Paul en Sytze.

sytze 0
badge

17 jaar

Perfect Jongens ;)

Ik heb ze allemaal gezien/gesproken op de barbeknoei, en kan alleen maar beamen wat Jirina en Lenka zeggen.

Toppie!

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Hoi Sytze,
Ik zou heel graag die TE grote veren bij mijn Peugeot vervangen. De stand van de voorwielen van deze Peugeot is nog steeds iets te veel met de onderkant naar binnen (van voren gezien).
Op de foto is het minder goed te zien dan met een blote oog.
Het lijkt er op dat de bestuurders voorwiel iets meer naar binnen (schuin) staat dat de andere?
Heel raar.

Dan is nog die deur sluiting van de bijrijder kant, daar missen we een schroefje en het wordt niet beter van in het gebruik..

Dus laat me weten of jij (en de andere jonges?) hiervoor tijd zal (zullen) hebben en dan maken we weer een 'taarten dag' van..Hi,hi..

Met veel dank
Jirina (en Lenka)

ps. Het jaartal van Peugeot hierboven is niet correct, het is van 1997, niet van 2006.
:-(
URL=http://imageshack.us][img]http://img166.imageshack.us/img166/9648/...[/img][/url]

jirina 0

17 jaar

Hee, jongens.

Geweldig dat dit gebeurd is, in één woord FANTASTISCH.

Ik lees dit net, na een aantal weken van de site te zijn afgeweest door omstandigheden. Santa weet wat ik bedoel.
Is het inderdaad niet mogelijk om zoiets op een zaterdag te plannen, en dan voor wat meer mensen dan alleen Jirina. Ik wil me hierbij geheel belangeloos aansluiten, om deze dag tot een succes te maken.

Kost me wel 1 1/2 tank gas, maar achja, ik heb ook al meerdere malen mijzelf ingezet om een behoevend persoon van dienst te zijn, en ik weet wat voor reactie's je dan krijgt, een grotere waardering vind je nooit weer.

Misschien ook een mooie gelegenheid om de barbeknoei eens dunnetjes over te doen.

Groeten Marcel.

hellbat 0
badge

17 jaar

Das nog niet zo'n slecht idee, jammie! Taart en bier, hmmm! Hey Jirina, bel me maar even dan spreken we wat af! En voor welke mensen nog meer Marcel? Ik zou zo 123 niemand meer weten. Kijk, je moet zo'n positie natuurlijk ook verdienen zoals Jirina.
Trouwens Jirina, wat denk je van tussen kerst en oud&nieuw?

mvg, Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

tuurlijk moeten ze zo'n status verdienen, maar ik denk dat als je even gaat kammen op de site, dat je er zo wel een paar hebt.

voor tussen kerst en nieuw ??, dan weet ik niet of het gaat, spitsuur bij ons op de zaak, dan liever een weekeind ( of 2 ) eerder.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Sytze,
Voor een afspraak zal ik me aan jullie aanpassen!
Tussen Kert&Nieuw of 2 weken eerder maakt niet uit.
Ik weet niet of het goed is in het weekend - vanwege als iets in de deur afbreekt- om dit te kopen; hier hadden we dat nog toen over.
Ik zal je in de week bellen.
groeten
jirina

jirina 0

17 jaar

En als we het nu eens over de jaarwisseling heen tillen? Kun jij eerst nog es kammen Marcel.........

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

kan ook wel Sytze, is ook wel een ideen om voor 2007 de mensen een hart onder de riem te steken.

Ik zal wel eens kijken of ik nog wat kandidaten kan vinden, dan laat ik het wel weten.

Groeten Marcel

P.S. Ook misschien wel leuk, om wat aan de bekendheid van de site te doen, om het door SBS 6 te laten uitzenden ofzo. Gewoon, hoe ondanks het kabinet Balkellende we de mensen toch staande weten te houden in deze beroerde tijden. Het perfecte staaltje pure onbaatzuchtige naastenliefde ( Indien iedereen het hiermee ens is dan ). Of Paulus Pietsma onze kant ophalen voor zijn OOOIT MMOOOOIIN.

hellbat 0
badge

17 jaar

Beste lezers,
Hier is, met vertraging, het vervolg van het hele verhaal met mijn Peugeot 205.
Door de omstandigheden kon ik het niet eerder vertellen.

Na de afspraak met Sytze kwamen we naar Jelsum op zaterdag 6 januari met een hele lijst van mogelijke reparaties.
Boven aan de lijst stond: 'veren vervangen' - Sytze had ze al klaar liggen - mooie verlaagde veren in een paarse kleur..
Ondertussen ontdekte hij dat de linkse fusee kogel helemaal kapot was. Uiteindelijk teveel werk om het in 1 dag te doen. We kregen gratis (!) een leen auto en reden (na een stukje taart gegeten te hebben) naar huis.

Midden in de week werd ik op 23.00 uur s'nachts gebeld, Sytze en Paul waren nog steeds bezig met mijn auto en het lukte niet..
Met een vermoeide en bijna wanhopige stem vertelde hij dat ze al met een derde paar veren bezig waren want geen enkele paste!
Of de veren waren te sterk - en stond de auto te hoog; of ze waren te zwak en stond de voorkant te laag.
Naderhand werden er oude veren van een 'sloop peugeot 205' gehaald en deze pasten dan uiteindelijk wel.
Echter na het uitlijnen trok de hele auto ontzettend naar links. De voorwielen werden van plek gewisseld maar daarna stond het stuur weer scheef..
Nou, nou , nou.. Wat een verhaal.

Ik ga hieronder opnoemen wat allemaal gerepareerd of vernieuwd is.

Draagarm en fuseekogel vernieuwd links,
veren diverse malen vervangen
taats lager vernieuwd links en rechts
uitgelijnd met laser
lampjes dashbord vervangen
deursluiting rechts gerepareerd
remmen achter gedemonteerd en gemonteerd en afgesteld
handrem hersteld en afgesteld
radio gemonteerd en nieuwe massa draad aangelegd
filters vernieuwd en olie ververst (filters en olie heb ik meegenomen)
APK gekeurd
gordel links vernieuwd
Sytze heeft nog getracht om de deuk achter te herstellen, deze moet echter machinaal + moet gespoten worden.

Ik ben Sytze en Paul heel erg dankbaar voor hun inzet en hulp.
Auto rijdt nu super. Het zit goed strak op de weg en rammelt veel minder. Hij rijdt gewoonweg echt "gesmeerd".
Met dank aan Paul en Sytze
Jirina

jirina 0

17 jaar

paul/sytze als er weer iets is bel mij dan ook even.
kan niet uitlijnen maar verder(bijna)alles
en ik wordt toch nooit rijk(nederland he)

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Welkom bij de club, Jerry...!!

Santa 0

17 jaar

ach girs just wnna have fun

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Alleen zit die ene girl aan de andere kant van de wereld momenteel......

sytze 0
badge

17 jaar

Tatjana.......???

Santa 0

17 jaar

waarom heb ik nou altijd pech

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Moeder Jirina is wel gewoon thuis hoor.....bovendien woont ze vlak bij je, dus als de nood aan de ehhh vrouw is kan ze wellicht ook es bij jou terecht.

sytze 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.