close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Motor slaat niet aan

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8I

Goedenavond,

Ik zit met het volgende probleem: klant bracht de auto 406 naar een garage en daar hebben ze de bedrading van de code kastje doorgeknipt, volgens de klant er waren wat draden door maar deze auto heeft altijd gestart zonder dat de klant een code in hoeft te toetsen. de collegas daar kwamen er niet uit en hebben weinig tijd voor de klant om het probleem op te lossen, toen heeft de klant de wagen naar mij toe gesleept in de hoop dat ik er uit kan komen!
mijn verrichtingen: accu geladen, motor krijgt benzine bij het inschakelen kontakt, bobine vonkt niet, spanning gemeten op bobine 0 volt wel massa, puls spanning tijdens starten 0 volt dus geen puls spanning, zal dus ook niet aanslaan omdat de bobine niet aangestuurd wordt...
mijn vraag: kan dit een draad breuk zijn? zit er nog een kast die de puls spanning aanstuurt? is het noodzakelijk dat de code kast onder het stuur aangesloten moeten worden om de code in te toetsen(volgens klant nooit gewerkt,maar toch 2jaar gewerkt!). als dit noodzakelijk is hoe krijg ik de draden in de juiste vogorde en plaats? want deze zijn eraf gerukt!!!

Wie heeft hier een oplossing voor me ...
graag een richtig oplossing en suggestie
mvg abccorrect

Geplaatst door

abccorrect (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toen de klant de 406 naar die andere garage bracht, liep de motor toen wel? Als je het contact op 2de stand zet, brand dan het motordiagnose lampje wel? Uitschakelen startblokkering kan wel, maar moet op speciale manier.....(methode mag hier niet geplaatst worden)
Heb je de stekker van toerentalsensor ook gecontroleerd op oxidatie (onder thermostaathuis) Toerentalsensor misschien defect?
Dubbelrelais gecontroleerd?
Het is gokwerk en denk dat een dealer je verder kan helpen d.m.v. meting gegevens of EBE vrijgegeven/ontgrendeld wordt.
Als de draden afgetrokken zijn en opnieuw aangesloten moeten worden, heb je volgens mij een probleem. Er zitten nogal wat draadjes met dezelfde kleuren (oranje en paars), dus niet eenvoudig.

hans4074 0
badge

15 jaar

Goedemorgen,
Hans, toen de auto naar andere garage ging liep de motor ook niet, en in de 2de stand brandt wel diagnose lamp op dashboard.
ik heb het signaal van de BDP door gemeten deze schomelt tussen 1 en 3 volt tijdens starten, de weerstand van deze sensor is ook in orde dus mijn conclusie =sensor=ok. de spanning op bobine aansluiting is wat vreemd,want ik krijg ALLEEN tijdens het contact wanneer de brandstofpomp aangestuurd wordt de spanning op aansluiting 4, daarna niet meer ook niet tijdens starten waardoor ik dus ook geen puls op deze bobine aansluiting krijg en dus ook gen vonk productie plaats vindt....
is het mogelijk dat wat oplossingen naar abccorrect@live.nl kunnen gemaild worden, met name wat Hans heeft verteld over dat code gedoe!? elektrische schema zou ook handid zijn!
alvast bedankt.
mvg abccorrect

abccorrect 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.