Peugeot 308 SW 2014: Motorstoring

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HN02, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 96

Op 16-7 de auto binnen gebracht met motorstoring. Foutcode was P1032 en hebben de inlaatkleppen gereinigd d.m.v granulaatreiniging ook hebben ze de remblokken achter en multiriem vervangen. Binnen 1 week weer motorstoring maar na een stuk rijden was het lampje weer uit tot afgelopen weekend. Toch terug naar de garage vandaag en die melden nu dat de distributieriem vervangen moet worden, we hoeven het niet te betalen maar we moeten wel €220,- betalen voor het onderzoek.. bij de vorige storing geen onderzoekskosten moeten betalen.
Zou het kunnen dat de granulaatreiniging niet nodig geweest was maar het al die tijd al aan de distributieriem heeft gelegen want die zou aan het afbrokkelen zijn of is het puur toeval?
Chassisnr: VF3LRHNYHES169966

Manoe20

Geplaatst door Manoe20 , lid sinds 1 maand geleden

3 Reacties

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Als de riem aan het afbrokkelen is , zou ik er geen meter meer mee rijden , als dit gebeurt zit er meestal verkeerde olie in .
Wat zijn de gegevens van de auto?

    Hij staat bij de garage, morgen gaan ze de riem vervangen. Wij hebben geen olie erin gedaan zou het daarom de reden zijn dat de garage de riem kostenpost gaat vervangen en alleen onderzoekskosten in rekening brengt.. Chassisnummer staat hierboven en kenteken is GX-568-S // kmstand: 93.000 (auto komt uit Duitsland dus geen idee of het betrouwbaar is) weet niet of je nog andere gegevens nodig hebt - Manoe20, 1 maand geleden

hans4074 PRO, 1 maand geleden

Er zit zowel op riem als op de eerder uitgevoerde granulaat reiniging coulance. De ellende is, dat als er bijv eerst een storing optreedt waarvoor granuleren nodig is (de storing dus in die richting wijst) dit alleen uitgevoerd mag worden, tenzij er al redenen zijn om de riem gelijk mee te nemen in de reparatie zoals bijv. het opmeten van de riem-breedte of oliedruk gerelateerde storingen ergens uit te lezen zijn. Blijkt dat de riem te breed geworden is door olie aantasting of zich ergens oliedruk gerelateerde storingen zijn, dan mag dit onder coulance mee genomen worden bij de granulaat- reparatie. Als riem-breedte oké is en er geen oliedruk gerelateerde storingen aanwezig zijn, mag dit ook niet uitgevoerd worden onder coulance. Ze (de importeur) wil bewijzen zien om de aanvraag goed te keuren. We komen dit met regelmaat tegen in de praktijk en we weten inmiddels al....
Oh..... nu alleen granulaat, dan vast en zeker over een paar (1000?) kilometers de riem aan de beurt. Meestal tussen de pak em beet.....75.000 en 100.000km. Heel verhaal, maar hopelijk beetje duidelijk.

    Oké maar die granulaatreiniging had dus eigenlijk ook uit coulance gerepareerd moeten worden? Ik heb daarvoor €1000,- moeten betalen :o en wat is de reden dat de granulaatreiniging en de distributieriem uit coulance worden gerepareerd? Vind het apart dat er na de granulaatreiniging na 200km al weer een storingslamp ging branden voor dus de riem dan had dat toen toch ook opgemerkt kunnen worden? - Manoe20, 1 maand geleden

hans4074 PRO, 1 maand geleden

Uiteraard hangt wel of geen coulance af van diverse zaken, zoals kilometerstand, bouwjaar en of het onderhoud volgens de richtlijnen is uitgevoerd en in mindere mate waar/bij wie. Ik ben er eigenlijk domweg van uit gegaan dat u de granulaat-reiniging uit heeft laten voeren bij een dealer? In dat geval heeft de dealer de mogelijkheden van coulance vast en zeker bekeken. Misschien handig om te weten welke storing/P-code het uitlezen nu geeft?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 SW of stel zelf een nieuwe vraag.