close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 308 2008: Storing p 1338

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5FW, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 88

Steeds terugkerende storing p1338 . Misfire cilinder 2. Bobines en bougies al vervangen. Wat opvalt is dat het brandstofverbruik enorm omhoog gaat . Kan het ook aan een injector liggen ? Verder valt me op dat de storing optreedt bij lage toeren. Wie kan mij helpen met dit probleem ?

Geplaatst door

S.CH (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is je uitlaatspruitstuk wel volledig gasdicht?
Binnenkomende lucht kan het signaal van de voorste lambdasonde veranderen en daardoor een hoog verbruik veroorzaken.

Wat is je verbruik nu en wat was het?

oldford 0
badge

4 jaar

Even ter verduidelijking als de storing optreedt krijg ik emissiestoring dus misfire cilinder 2 en gaat het gebruik enorm omhoog , na de storing gereset te hebben is het weer normaal . De 1ste lampdasonde is al vervangen. Dat van de uitlaatspuitstuk zal ik nakijken. Bedankt voor deze tip .

S.CH 0

4 jaar

Olieverbruik.

hans4074 0
badge

4 jaar

Bougie en bobine uitwisselen met een ander cylinder kontroleer de bougie op verbrandingskleurverschil van de andere bougie .bougie,s gaan nog al eens defect door onjuist aandraaimoment
Anders compressie meten.

Bougie en bobine al gewisseld dit heeft niet geholpen.
Volledig distributie is ook al vervangen en tevens de nokkenas vertellers ongeveer een halfjaar geleden. Breng de auto maar naar de garage weet het ook niet meer . Tips zijn altijd welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken.

S.CH 0

4 jaar

Vanmorgen nogmaals alle bedrading/stekkers/aansluitingen gecontroleerd. Toen viel mij op dat de benzineleiding verder achter/zijkant van het blok in een rare bocht lag . Bij controle bleek er een grote knik in de leiding te zitten . Knik er tussenuit geknipt en een koppelstuk ertussen gezet . Nu mijn vraag zou dit de oorzaak van de storingen kunnen zijn ? Ivm brandstofdruk ?

S.CH 0

4 jaar

Mocht het een tekort aan brandstof zijn, waarom dan alleen op cilinder 2 misfire? Ik heb je een link toegestuurd, maar daar lijk je overheen (te willen) lezen?

hans4074 0
badge

4 jaar

Nee heb je link niet over het hoofd gezien 😀 trouwens had ik dat al gelezen. Als dat bij mij ook de oorzaak is gaat de auto de deur uit.
Had hiervoor een 307 8 jaar gehad en nooit problemen . De 308 heeft in de 4 jaar dat ik hem heb al meer gekost. Maar ja je probeert het toch op te lossen.

S.CH 0

4 jaar

Idee erachter is misschien druk schommeling veroorzaakt door de knik in het brandstofslang. En als de injector van cilinder 2 al wat minder wordt?

S.CH 0

4 jaar

Wat er al niet kan. Soms zijn dit soort storingen niet te doorgronden.
Je hebt de knik eruit gehaald, dus gewoon proberen zou ik zeggen. Mijn ervaringen zijn helaas niet echt heel positief met deze motoren. Reden voor mij om toch voorlopig te blijven rijden in een Peugeot met de "ouderwetse" 1600 motor.

hans4074 0
badge

4 jaar

Je hebt groot gelijk. De oude 1.6 motor is stukken beter dan deze vti.
Maar ja weet alles van te voren.
Heb wel een les geleerd bij aanschaf andere auto ga ik me eerst verdiepen in de mogelijke problemen.

S.CH 0

4 jaar

Auto is ingeruild . Kijken hoe een Hyundai i30 bevalt.
Iedereen nog bedankt voor het meedenken.

S.CH 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.