Hallo,
Ik had olie bij mijn koelwater en de oorzaak hiervoor moest de koppakking zijn, gezien het bekende zwakke punt in deze pakking aan distributiezijde.
Nu heb dat zelf gedaan, voor mij de eerste keer. Maar het is niet gelukt. De nieuwe pakking dicht niet goed af, want er is iets witte rook, borrelend koelwater en ook druk bij de olievuldop. Dus zowel naar koelwater- als oliecircuit is er druklekkage.
Graag zou ik willen weten van iemand; WAT HEB IK FOUT GEDAAN?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lullig om te zeggen maar kan zoveel zijn.
Toen je de oude koppakking gedemonteerd hebt was toen tezien dat het daadwerkelijk de pakking was en niet wat anders.
Cilinderkop laten vlakken en controleren op lekkage (afgeperst)
Onderblok goed schoon gemaakt en gecontroleerd op beschadigingen.
Koppakking op de juiste manier geplaatst , kan maar op 1 manier.
Kopbouten op de juiste manier en juiste aanhaalmoment vast gezet.
Overal waar nieuwe pakkingen geplaatst dienen teworden dit ook gedaan.
Koelsysteem dient ontlucht teworden bij het vullen , er zit een ontluchtingsnippel op de kachelslang en dacht ook op de radiateur.
Heb je dus wel ontlucht want als er teweinig koelvloeistof inzit begint er ook wat tekoken.
Bij de olievuldop blaast een motor altijd als hij loopt.
enz enz. verder is het natuurlijk lastig om achter de pc te constateren wat een ander fout heeft gedaan.
@peugeot304coupe:
Gelieve hou het bij 1 Topic.
Hou het voor de mensen die u eerder hebben voorzien van informatie goed overzichtelijk.
Dit bevorderd doorgaans een snelle oplossing.
U kunt door posten in het al bestaande nog actuele topic.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Dit nieuwe topic komt hiermee te vervallen.
Moderator Problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar