Goedeavond,
Ik heb nu steeds vaker het probleem dat in een keer het motormanagement lampje gaat branden en dan de melding verschijnt in het display "anti vevuilingssysteem motor defect " . ANWB laten komen en die heeft een paar rake klappen op de EGR klep gegeven omdat deze wel eens vast zou kunnen zitten. Overigens gaat hij dan bij het branden van het lampje inderdaad in de noodloop, alleen het gekke is dat het de ene keer wel met behoud is van behoorlijk wat vermogen en de andere keer ben ik blij als ik de 120 haal na een paar minuten....
Houd zelf ook erg van sleutelen dus afgelopen weekend heel de EGR eraf gehaald en schoongemaakt, zat inderdaad flinke drap in.
Starten , warm laten draaien en vervolgens hem weer goed op zijn staart getrapt. Weer Piep lampje aan... en dezelfde melding. Vervolgens toch even langs een Peugeot Specialist gereden. Deze heeft hem aan de Bosch gehangen en de volgende melding kwam naar voren vanuit de computer:
0235 Ladedruk sensor signaal te groot
Nu wilde ik eigenlijk weten of het bij iemand bekend is wat het probleem hier zou kunnen zijn, vacuum , kabel breuk of wat ? Misschien is er een zeer veel voorkomend probleem wat dit kan veroorzaken? Op welke plekken moet ik dan precies zoeken? Kortom wat vragen!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Dank je wel alvast!
Groet, Eelco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De swirlklep die vacuum weglekt is vaak het probleem.Of de bediening er van. gebruik de zoekfunctie maar eens op het peugeot gedeelte. En zoek op turbodruk of swirlklep. !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar