auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 605: Peugeot 605, de draaiknop voor de ventilatie werkt niet meer

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine

De ventilatorknop (regelunit in de console) werkt niet meer, hij staat bijna op zijn uiterste te loeien en kan niet lager of uitgezet worden. Wel kan hij nog een heel heel klein beetje harder gezet worden. De garage die mijn auto keurt etc. geeft aan dat het mogelijk de kachel weerstand is of dat de draaiknop in het dashboard (console) defect is. Zij zijn wel bereidt om weliswaar tegen betaling de boel door te meten.

Gesproken met de peugeot dealer bij mij in de buurt en die stelt gewoon dat zij het niet weten. Ik kom daar niet voor regulier onderhoud en blijkbaar weten ze dan ook niets meer over de Peugeot 605. Beetje jammer.

Nu heb ik twee opties. De auto bij de garage geheel laten repareren en een bak met geld kwijt zijn of via de "sloop" een verse regelunit en de kachel (die links onder het dashboard zit) te proberen te regelen en op safe spelen en beide te verwisselen.

Maar.... hoe moet de console, waar de knoppen van de kachel en ventilator zitten, los gemaakt worden. Ik weet dat er net naast de rechterkant van het stuur een kapje zit met daaronder een m6 bout en die maakt de linkerkant van de console los. Nu is dat niet voldoende want ik wil dat ding niet losbreken.

Het is trouwens de Peugeot 605 SLI zonder airco. De unit bestaat uit links de mogelijk defecte draai knop, in de midden tiptoetsen om aan te geven waar je de luchtstroom naar toe wilt leiden en rechts zit de instelknop voor warmte.
Daaronder zitten apart een rits met knoppen voor de achterruitverwarming de mistlampen etc.

Nu kan het ook nog de kachelventilator zijn, deze zit rechtsonder het dasboard en als ik het wel heb zit daar de "weerstand" in die nogal eens problemen kan geven. Waar de weerstand zit heb ik geen idee van.
Ik heb al wel contact gehad een sloopbedrijf en de kachelregel unit kost € 160,00 en de kachelventilator is € 70,00.

Graag hoor of iemand dit probleem herkent en hoe op te lossen, daarnaast hoe de console losgemaakt moet worden.
Wel hoop ik dat het die kachelventilator is, al was het alleen al voor het demonteren en monteren.

Consele.
[img]http://i56.tinypic.com/2m34dap.jpg[/img]

Kachelventilator.
[img]http://i54.tinypic.com/2wp6zb8.jpg[/img]

Alvast bedankt,
Willem

Geplaatst door

P605 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb in de tussen liggende tijd op de gok een kachelventilator aangeschaft en helaas dat was niet het probleem. Mogelijk is het dus toch de regelunit in de console. Als er iemand is met een mogelijke oplossing dan hoor ik het graag, want de storm in auto is ook geen pretje.

Alvast bedankt.

P605 0

13 jaar

Was het wel hetzelfde type kachel ventilator. Meestal is het de kachelmodule die kapot is en niet de draaiknoppen in het console. de kachelmodule kan je los wisselen.

De 807 rijders

807 rijders 50

13 jaar

Mag ik vragen waar dan de kachelmodule zit, want ik weet het niet en de garage waar ik nog wel eens kom met de Peugeot weet ook niet waar dat ding zit.

P605 0

13 jaar

Als het goed is zit hij bij de kachelmotor. Even de draadjes volgen

807 rijders 50

13 jaar

De kachel module was/is kapot. Nu had ik een tweedehandse kachelmotor incl. module aangekocht en daarvan bleek dus dat ook daar de module defect was. Dit is uiteindelijk geconstateerd door mijn garage. Een losse module is besteld en morgen gaat ie er in.

Het blijkt dus bijna altijd de kachelmodule te zijn waar een probleem mee is.

De kachelunit in het dashboard werkt weer naar behoren.

Het onderwerp kan gesloten worden.

P605 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 605 of stel zelf een nieuwe vraag.