Peugeot peugeot 406 Turbo benz.: rookt ontzettend en vertoont olieverbruik.

Bouwjaar: 1997

Deze auto rookt extreem,maar niet voortdurend,wat bij mij dus twijfel oproept m.b.t de klepsteelrubbers. Misschien is het iets inwendigs bv olieschraapveer, maar de motor is behandeld met een motorreinigingsmiddel (forte). Graag een gedachtensteun. bvd Pieter.

wijtsma

Geplaatst door wijtsma (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Enting (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik zou ten alle tijden eerst de klepsteelrubbers vervangen, is niet vreselijk veel werk en dan kun je deze optie uitsluiten, ik kan mij van eerder herinneren dat wanneer de XU een langere tijd had stil gestaan het probleem met de rubbers zich voor deed, ik heb alleen wel het idee dat dit probleem inmiddels was opgelost. Druk op zuigers zetten dan hoef je de kop niet te demonteren. Succes.

garageburgwal (0) PRO, 19 jaar geleden

Haal je uitlaat bij de turbo een slos dan kun je zien of de turbo niet smeert.Hebben al meerdere malen bij dit probleem een defecte turbo gehad.
René

erl2995 (0), 19 jaar geleden

de koppakking niet lek?

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik denk ook aan de klepsteelrubbers, als er geen koelwaterverlies is en hij loopt verder goed dan kan hij hierdoor wel 1 liter op 500 km opslobberen.

greefje (0) PRO, 19 jaar geleden

Rookt de motor tijdens het rijden of stationair?

wijtsma (0) PRO, 19 jaar geleden

Hallo, De Peugeot 406 is inmiddels "geopereerd" we hebben de zuiger- en schraapveren vervangen,carterontluchting schoongemaakt (vol drap) cylinders gehoond,en het probleem is opgelost. Onze constatering, verglaasde cyilinderwanden.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Dat had je met een flinke hand VIM ook op kunnen lossen.

Siem Bijman (180) PRO, 19 jaar geleden

Serieus bedoeld Oldtimer? Leg eens uit svp.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Vroeger hadden we wel eens van die 305en die veel olie gebruikten dat was ook glazing en dan nam ik dat ding mee voor een flinke proefrit, als ik dan uit zicht was ging het deksel van de carburateur en een flinke hand VIM erin, goed op toeren houden, dan ging de motor even flink grommen, vond hij niet lekker maar als je dan even een half uurtje ging planken kwam het vermogen wel weer terug en was in 9 van de 10 gevallen het olieverbruik over. In het 10e geval moest de motor toch nog los maar dat gaf niets want dat moest toch al. Dit was in het begin van de snelheidsbeperking toen liepen de motoren ook niet goed in.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.