Peugeot 206: stappenplan doormeten gloeistiften

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: RHY (DW10TD) 2.0HDI

hallo,

ik zou graag willen weten hoe je het beste je gloeispiralen kan doormeten. Daarbij zou ik graag willen weten wat voor waardes je in Volt, ampere en Ohm meet en hoe je het meet.

Moet je de draden op de spiralen loshalen. Wat moet je precies doen???

De gloeispiralen die erin zitten zijn NGK y504j.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

groeten marten

Venderi

Geplaatst door Venderi (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

alfons262 (0) PRO, 14 jaar geleden

volt ampere ohm meten zegt niet al te veel over werking gloeibougies.er is maar 1test die echt uitsluitsel geeft over de juiste werking en dat is demonteren en rechtstreeks accuspanning erop zetten,begint hij mooi in de kop kersrood te gloeien dan is hij in orde!

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

ik meet ze stuk voor stuk door met een multi meter op standje Ohm (weerstand) hoe lager de weerstand hoe beter (of te wel 1 ohm is beter dan 10), nog nooit mis gehad

edit:

ja als je draden er op laat zitten meet je de vervangings weerstand (of te wel de weerstand over alle 4 en dan weer gedeelt (bij een vervanginsweerstand moet de vervangings weerstand kleiner zijn dan de kleinste in de schaekling dus stewl je hebt er 1 met 1 Ohm dan denk je dat ze all 4 goed zijn ...), bi jtwijfel niet aan beginnen laat anders het de garage doen, weet je zeker dat het goed gebeurt ...

Venderi (0), 14 jaar geleden

er zou toch altijd een bepaalde spanning of stroom op moeten staan anders is er toch iets niet goed?? Of ben ik nou gek?? Ik snap er niets meer van

Venderi (0), 14 jaar geleden

en dan helemaal uit het blok of alleen de draad erboven op en dan doormeten?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

spanning = 12V stroom moet je meten in serie (of te wel de meter tussen kabels er NIET over)

edit:

beste uit het blok, mocht dit een hels karwei zijn dan haal ik de draden er af en meet i kze door meestal betrouwbaar genoeg voor uitsluiten

Venderi (0), 14 jaar geleden

(of te wel de meter tussen kabels er NIET over) wat bedoel je precies mee vindt het een beetje een aparte zin.

sorry

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

ik plaats zo een provisorise tekening met Paint :P


[url=http://img228.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img228.imageshack.us/img228/1646/...[/img][/url]


http://img228.imageshack.us/img228/1646/...


hopelijk is het zo duidelijk, nogmaals bij twijfel niet aan beginnen bij verkeerdt gebruik kunnen er hoge kosten komen !

alfons262 (0) PRO, 14 jaar geleden

klopt,citroenmonteurtje heeft gelijk.

PEUGEOT TR (0) PRO, 14 jaar geleden

gewoon een amperetang (DC A) rond de draad en reken op ongeveer 20 A per gloeikaars bij koude motor en op 10 sec weet je of je gloeikaarsen in orde zijn of niet
amperemetingen zijn in serie, zo staat het toch op de tekening ook

JdeP (10), 14 jaar geleden

Dit is ook een methode om gloeibougies te testten. (WAARSCHUWING NIET BIJ 5 VOLT BOUGIES)

[url]http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...[/url]

stefan84 (0), 14 jaar geleden

de gegevens had ik je gisteren toch al gestuurd over het doormeten van de gloeispiralen ?

de spanning / weerstand en het amperage etc.

Stefan

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.