close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: stotteren

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Vandaag kwam er een klant met een Peugeot 406 bij mij.
De eigenaar vertelde dat hij bij aanschaf van de auto,de benzinemeter op 0 zag staan en dat het lampje brandde.
Na de proefrit,die voldeed,vertelde hij mij dat de auto begon te stotteren en wat inhield onder het rijden.(dit was nadat de wagen gekocht was,verkoper gaf geen garantie)
Bij onbelaste motor gas geven is 100%,geen mankementen,geluiden e.d.
Bij rijden en dan vanaf de derde versnelling ongeveer acceleren,houdt hij een beetje in,en stottert hij.
Ik heb de auto een paar keer goed op toeren gehad onder het rijden en het probleem leek verdwenen.
Nu is mijn eerste gedachte dat door bij aanschaf de tank zo goed als leeg was,er rommel meegekomen is en dat hij daardoor stotterde?
De man zou morgen kontakt met mij opnemen of het probleem nu verdwenen is.
Zoniet,wat kan er nog meer aan de orde zijn?
(Las op het net dat stotteren vaker voorkomt bij peugeot motoren,met diverse oorzaken)

Geplaatst door

mackgambler (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

406-1.4 ????

oldtimer 0
badge

13 jaar

Dacht dit op het kentekenbewijs te zien staan.
Kwam er vanavond achter dat deze niet bestaat.
Wordt tijd voor een brilletje ben ik bang,maar alle gekheid op een stokje,het zal een 1.8 zijn.
Wanneer hij mij morgen belt,zal ik dit toch even goed nachecken.

mackgambler 0

13 jaar

Het is een 1.8.
Het stotteren leek over,hij is bij mij teruggeweest,alleen een volgend probleem.
De auto loopt goed enz. alleen toen ik op het koelvloeistof reservoir keek zag ik dat deze iets te laag was.half minimum en maximum.
Wilde deze dus even bijvullen,zag tot mijn schrik dat er een soort sludge (olie?) in zat.
De wagen heeft maar 132000 km gelopen (NAP),ben erg bang dat er een scheurtje in het onderblok zit o.i.d.
Dit omdat de wagen niet rookt,slecht loopt enz.
Onder het kleppendeksel geen sludge en vuiligheid.

mackgambler 0

13 jaar

Ik denk dat er per ongeluk iets verkeerds in gegooid is. scheuren in onderblokken komen haast niet voor bij de 1.8

oldtimer 0
badge

13 jaar

Dat geeft hoop,heb nog niet veel met dit bijltje gehakt.
Wel wanneer een wagen een lekke kop had,dit ging altijd gepaard met de traditionele symptomen.
Ik ben vandaag gebeld dat de wagen te warm werd en de vin niet aansloeg,het lampje begon te branden.
Nu wijt ik dit op dit moment (heb de wagen nog niet gezien) aan de sludge,dat deze in de thermostaat zit en deze verstopt heeft.
Dit wordt morgen even bekeken.
Maar ik hoop dat je gelijk hebt Oldtimer,dat er iets verkeerd in gegooid is.
Het reservoir wat er voor de hydrauliekolie zit (stuurbekrachtiging) zit er vlakbij,dus een vergissing kan dan snel gemaakt zijn wanneer men er niet veel kijk op heeft.

mackgambler 0

13 jaar

Ik moet even wat aanvullen op mijn eerdere post,hier zei ik dat er geen sludge en vuiligheid onder de olievuldop zat.
Dit had ik gebaseerd op het feit,dat ik erheen gebeld had en dat ze zelf even daarnaar moesten kijken.Toen ik terugbelde werd gezegd dat er buiten olie er niets aan zat.
Ditt bleek dus niet zo te zijn,heb het vandaag zelf gezien.
Derhalve houd ik het er nu op,dat er niets aan de hand is en dit gewoon ontstaan is door korte stukjes te rijden.

mackgambler 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.