Bij aanschaf van de gebruikte 406 HDI 110 Pk is het trillen meteen opgemerkt.
Bij aanschaf gebruikte 406 HDI is het trillen meteen opgemerkt en gemeld aan de garage.
Doet zich voor in elke versnelling bij ong. 2500 t/m.
Bij gas loslaten is het trillen weg, geef je weer gas dan is het trillen weer terug.
Het trillen is te voelen in het stuur en in de zitting van de stoelen.
Met stilstaande auto en ong 2500 draaien doet het trillen zich niet voor.
Vorige eigenaar had het nooit opgemerkt
Wat is er aan gedaan (door de Peugeot garage) ?
Vliegwiel en koppeling vervangen
Aandrijfassen links en rechts vervangen
Krukaspoulie gecontroleerd, diverse appendages gecontroleerd.
Wie weet hier een oplossing voor ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk toch dat je het zoeken moet in de aandrijfassen,en ik gok op de rechter..komt vaak voor..
Stefan
ik denk dat je het niet in de aandrijfassen moet zoeken, want dan zou het trillen bijeen bepaalde snelheid moeten komen, en niet bij een bepaald toerental.
Ik zou zo niet direct kunnen zeggen was het zou kunnen zijn. De dingen die bij mij opkomen zij al vervangen (koppeling en vliegwiel)
Mischien een motorsteun??
Laat het weten als het opgelost is!! zijn altijd wel interessante klachten namelijk
Stefan, ik andwoord gewoon weer effe hier, niet via de mail.
Als de onbalans in de krukaspoelie zou zitten, dan moet dat met het blote oog te zien zijn. (ook de multieriem zou dan "op en neer hobbelen")
Ook zou je dit waarschijnlijk wel horen, ook al stationair
Kan je zo dus niet niet direct helpen
ik kan je wel vertellen....mijn peug 306 break diesel heeft dit ook in zeer lichte mate..... niet ernstig..maar als je er op let is het aanwezig...
aandrijfassen heb je al gehad, net als koppeling en het hele zaakie...blijft over motorsteunen... als je het mij vraagt.
de onderste motorsteun, een ronde geperst rubber wil nog weleens slap worden... en voor vervelende trillings zorgen.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
kijk hier eens, deze beste man heeft waarschijnlijk het zelfde probleem als jouw...
Wat is de km stand van de auto? Ik denk zelf dat het probleem uit de versnellingsbak komt omdat de rest waar het uit voort kan komen simpelweg al is vervangen. Heb bij een 306 van 1999 ook al exact hetzelfde meegemaakt en daar was de oorzaak in de versnellingsbak te vinden.
Sytze
Heb het meegemaakt met een 406 TD. Tandwiel van 5e versnelling naar zijn grootje.
Nieuw tandwiel en euvel verholpen.........
18 jaar
Hoi, bij mijn Peugeot 406 2.0 Hdi (motor DW10TD 66KW, april 2000) heb ik trilling in het stuur v.a. 110 km/h tot ongeveer 130 km/h. Daaronder/boven is niks aan de hand. Dit probleem heb ik sinds ode nderste motorsteun bij Peugeot dealer vervangen was. Terug naar de dealer geweest, ze hebben alles gechecked maar niks kunnen vinden. Auto is meerdere malen uitgelijnd, uitgebalanceerd. Tussenlager aan de rechteras was ook vervangen, maar ook dit helpt niet.
De wegligging van de auto is niet meer zo goed als vroeger. Als ik optrek in 2e of 3e versnelling trekt auto naar mijn gevoel heel klein beetje naar rechts. Met uitlijnen was alles OK (bij verschillende autobandenspecialisten geweest).
Ook bij ANWB test centrum geweest en daar dachten ze dat velg links voor beschadigd was. Dit heb ik ook getest met reserve wiel, maar trilling is gewoon aanwezig. Geklaagd bij Peugeot NL en werd doorverwezen naar dealer!?
2 mnd geleden zijn schokdempers achter vervangen (versleten) en begin dit jaar waren stabilisatorstangen achter vervangen ivm de speling (met APK ontdekt).
km stand bijna 250.000 km.
oh ja, ik krijg piepje en melding in display BREAK FLUID LEVEL LOW bij gebruik van handrem, maar remvloeistof is op max. Ik heb begrepen dat dit waarschijnlijk aan sensor ligt.
Buiten dit geen andere problemen. Op tijd servicebeurten etc etc.
Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
18 jaar
Die melding betreffende je BREAK FLUID heeft te maken met de handremschakelaar. Die moet je even vervangen. Ding kost 3.- en het is minder dan 20 minuten werk. In mijn 406 heb ik de schakelaar binnen een jaar 2x vervangen. Voor de rest.. geen idee.
18 jaar
bedankt Richard.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar