Uit de testen blijkt, motor temp.90 graden, koppeling waterpomp is ok, bij stationair draaien kachel op 28 graden komt er lauw warme lucht uit de roosters op 3000 toeren is het iets beter maar zeker onvoldoende, stationair is de onderste radiateurslang koud ook de uitgaande slang van de kachel is niet echt warm, op toeren worden deze wel redelijk warm maar ik kan ze met de hand lang vasthouden. Het systeem is ontlucht bij de kachelslang.
Zelf denk ik nog aan de waterpomp (schoepenwiel los of schoepjes er af, temperatuur blijft onder alle omstandigheden keurig op 90 graden. Graag een advies of wie weet de oplossing.
Vr Gr. Thieu
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
motor temp 90 graden is al laag, kun je de temperatuur uitlezen met een obd tester?
is de thermostaat wel goed?
dom van mij? interieurfilter niet deels verstopt?
Anders zouden de kachelkleppen niet goed kunnen staan. Climate control
Vroeger wisselden we de kachelslangen wel eens om, gewoon proberen of dat scheelde.
Toch zou het best tóch lucht kunnen zijn
Hi Marcel,
Bedankt voor de snelle reactie.
De opgegeven temp. is de koelvoeistof temperatuur op de meter, en met een temp.meter in het expansievat.
Het is climate control en het filter is vervangen. Ik heb in het voorjaar kvt sensor vervangen i.v.m moeilijke koude start, was ook meteen opgelost.
Ik ga eerst maar de boel even uitlezen, en ja misschien toch nog lucht.
Stationair komt er geen vloeistof uit de kachel onluchting, vandaar mijn twijfels over de waterpomp.
Als de thermotaat niet werkt zou de temp. veel lager moeten zijn denk ik.
Ik heb morgen een behoorlijke rit van 200 km, ik hou je op de hoogte.
Groeten Thieu
tegenwoordig gaan thermostaten pas bij dik 90graden open.
Vaak zie je ook dat de meter op het dashbord een waarde aangeeft die de gemiddelde bestuurder een gerust gevoel geven en niet de werkelijke.
Een meting in het expansievat is niet zo nauwkeurig eigenlijk.
Rij eens met een stuk karton voor de radiateur?
Een slechte waterpomp merk je pas onder belasting, een kapotte met stationair draaien
kachelradiateur gegarandeerd verstopt.
Er zat behoorlijk lucht in het thermostaathuis, en een goed verstopte ontluchtings nippel heeft mij op het verkeerde been gezet.
Ik had alleen de nippel bij de kachel ontlucht. Het werk weer goed, blijft de vraag hoe is die lucht er in gekomen.
ooit iets vv aan het koelsysteem
thermostaat/waterpomp/kvs sensor
of dergelijke dingen
als ze dan niet goed ontluchten kun je zulke problemen krijgen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar