Renault Megane: Airco renault megane 2001 benzine

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoeveel olie er in het systeem toegevoegd moet worden na vervangen aircopomp.
Freon word niet hergebruikt maar ook vervangen.

Mvg Marcel378

Marcel378

Geplaatst door Marcel378 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Marcel de pomp is al gevuld .Als je het systeem hebt geleegd met een vulapparaat kan je ook zien hoeveel olie er is meegekomen. Normaal genomen doe je er 10 cc olie bij en eventueel wat detectie vloeistof als dat er nog niet in zat. De meeste vulstations hoef je bij diverse vragen over die hoeveelheden alleen maar ja of nee in te drukken. Succes.

Marcel378 (0), 13 jaar geleden

Thanks voor je reactie.
Even voor de zekerheid een nieuwe pomp is al gevuld met olie?
Vulstation heb ik niet, gebruik een meterset en weegschaal.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Vandaar dat alles afgedopt is . Je Kan zonder doppen voorzichtig de pomp kantelen dan loopt er waterdun doorzichtige olie uit. Eerst de pomp monteren ,dan de dopjes weg. Is je weegschaal echt zo zuiver? Je doet er makkelijk te veel in en hoe doe je die andere stoffen er bij. ? Succes.

TheoStek (0) PRO, 13 jaar geleden

Er is toch geen vulstation nodig om een systeem leeg te trekken/vullen, ik doe het ook op de manier zoals het geleerd is.
Dat er gemakkelijk teveel in kan gaan klopt, dat ligt dan wel aan de persoon zelf die niet op tijd de kraan dicht draait.
Ook met een vulstation kan teveel toegediend worden, want lang niet alle stations trekken volledig leeg, ook de weegschaal kan verkeerd (gaan) werken, 1 keer per jaar de weegschaal laten calibreren of andere gereedschappen, temperatuurmeter en zomeer geeft veel meer zekerheid.
Andere stoffen worden toegediend via een injector, meer moet dat niet zijn, ik moet er wel altiijd bij blijven en heb dan ook op de handmatige manier de controle over het hele gebeuren.

Ik had overwogen om een vulstation aan te schaffen, maar ik doe het niet gezien de ontwikkelingen dat R134a vanaf 2011 niet meer toegepast mag worden bij nieuwe auto's.
Dan investeer ik straks liever in apparatuur als duidelijk is welk alternatief koudemiddel van toepassing gaat worden bij nieuwe auto's vanaf 2011 (Co2, HFO1234yf ?) of moet er rekening gehouden worden met beide systemen.

Pascal Limpens (0) PRO, 13 jaar geleden

Nooit vertrouwen op nieuwe pompen die met olie gevuld zijn!!!!
Vaak zijn ze gewoon volgepompt met teveel olie (dit om uitdroging te verkomen).
Soms zit er helemaal geen olie in.
Advies; olie in een maatbeker aflaten en de juiste hoeveelheid olie terug in
de pomp doen.
Indien het systeem gespoeld is klopt de theorie van een automatisch vulstation helemaal
niet. Met spoelen trek je bijna alle olie uit je systeem. Deze olie wordt door je systeem
niet waargenomen.
Gewoon lekker ouderwets werken, met een weegschaal is voor mij de beste methode.
Database in nieuwe machine's laat vaak te wensen over.
Een specialist kan in geval van nood ook zonder weegschaal vullen.
Dan wordt de werking van de airco bepaald door de drukken.

Succes, Pascal

Marcel378 (0), 13 jaar geleden

Heren,

Pomp gemonteerd na wat problemen toch in elkaar gekregen.
En gister het systeem afgevuld alles weer in orde.

Mvg Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.