Ik verving vorige week de motor en koppeling op een 2.2 DCi, kompleet met lager. Systeem ontlucht, bak gevuld, alle visuele controles, enz...
Na enkele kilometers ben ik tijdens een proefrit door de koppeling getrapt. Al het remvloeistof lekte eruit. Bij demontage bleek de veer van het hydraulisch lager te zijn gebroken waardoor het lager werd scheefgetrokken en defect raakte. Gevolg: gisteren wederom nieuwe koppeling en lager gestoken. Opnieuw alles ontlucht en gevuld, visueel geen probleem, Op het ogenblik dat ik de koppeling intrapte, voelde ik echter een lichte weerstand, dan hoorde ik een klakkend geluid en begon weer remvloeistof uit de bak te lopen. Telkenmale de koppeling wordt ingetrapt, spuit er remvloeistof uit de bak. De koppeling werkt uiteraard niet. Ik heb hem nog niet opnieuw gedemonteerd, maar kan wel zeker zijn dat de lager opnieuw defect is. Heb ik misschien iets over het hoofd gezien? Is er een speciale handeling vereist bij montage van de bak? Is er misschien teveel druk op het systeem?
Hulp aub. De klant heeft intussen een huurwagen op mijn kosten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de geleide-bus waar het druklager over loopt niet versleten.
Die zit toch in het nieuwe lager verwerkt?
Heb je het lager vernieuwd weer? En monteer ook een nw leiding .
verbindingsleidinkje is waarschijnlijk uit druklager gesprongen,heeft dan al niet helemaal aangedrukt gezeten bij monteren druklager.inderdaad leidinkje en montageveer om het leidinkje goed inspecteren.
Lager is nu de derde keer vervangen, Probleem blijft.
Renault-dealer zegt dat dit onmogelijk is.
Moet morgen de wagen binnenbrengen en hij zal alles stap voor stap controleren.
Hopelijk onder een (gedeeltelijke) garantie op de onderdelen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes en bedankt.
of de verkeerde drukgroep
of het rubber ringetje is in de leiding gedrukt en voorkomt terug vloeien vd vloeistof bij koppeling loslaten
2e keer trappen en je perst t lager uit elkaar
Heeft deze een SAC koppeling?
Zo ja dan moet hij gemonteerd worden met spec. gereedschap.
Oiram
[quote=UNIVERSEEL11698]Heeft deze een SAC koppeling?
Zo ja dan moet hij gemonteerd worden met spec. gereedschap.
Oiram[/quote]
dit heeft met het druk lager verder toch niets te maken?
wel als t spul los moet om te controleren of de plaat niet doorweekt is
Met spec. gereedschap moet een SAC drukgroep in belaste toestand gemonteerd worden.
Ik kan mij zo voorstellen dat als daar iets fout gaat, het diafragma misschien in een verkeerde stand staat?
Het druklager zal dan ook op een andere plaats staan.
Als de koppelingscilinder daardoor te ver naar buiten kan komen??
Zeker weten doe ik dat niet natuurlijk maar 3 keer een druklager stuk??
Oiram
niet vergeten het druklager vast te zetten met die speciale boutjes
anders druk je hem stuk door normale boutjes te gebruiken
Intussen werd hij bij Renault gedemonteerd en zou het vliegwiel de boosdoener zijn.
Kan dit 1100 euro kosten?
exclusief koppeling en werkuren.
Probleem opgelost.
Vliegwiel defect, waardoor de drukgroep ongelijke druk geeft. Als gevolg wordt het lager scheefgetrokken bij het intrappen.
Bedankt voor de tips
Collegiale groeten
Jurgen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar