Renault Megane: kapote automaat

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Hallo,

is het normaal dat bij mijn megane cc met 48000 km op de teller de automaat kapot mag gaan, en dat ik maar 50% coulane krijg. de rekening voor mij komt dan nog uit op 2400 euro. ik vindt dit niet echt normaal maar wat kan ik doen!!!!!!! iemand een goed idee.

mijn auto maakt namelijk tijdens het schakelen van 3 naar 4 ongeveer 250 toeren meer en dan krijg je een scchok. het lijkt net of hij niet van het gas af gaat tijdens het schakelen. nu hebben ze eerst bij de dealer een sensor vervangen dat was het niet, toen het hydrolische blok vervangen maar dat hielp ook niet. toen is er iemand van de importeur langs geweest omdat de dealer er niet uit kwam, en nu de mededeling gekregen dat de hele automaat vervangen moet worden

ik mag toch eigenlijk verwachten dat een automaat minimaal 100.000 km mee moet gaan.

alss iemand iets weet hoor ik het graag.


mvg andre

andre5

Geplaatst door andre5 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

Renault

8je (0) PRO, 16 jaar geleden

Leg je probleem eens voor aan een specialist voor je je geld uitgeeft aan een nieuwe bak. Ik heb goede ervaringen met Autrans.
Ik neem aan dat ze bij de dealer al een update uitgevoerd hebben?

@ Jerry,
Geniaal antwoord man!

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

pk 5 of pk 6 bak
zijn berucht dat ze stuk draaien
bij renault maar ook bij opel en nissan
en niemand weet de oorzaak
en idd een bak moet in principe net zolang meegaan als de motor/auto

8je (0) PRO, 16 jaar geleden

Maar dit is een automaatbak, (dp0 bak)
Pk5 en 6 zijn handbakken.

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

ik weet niet of we over dezelfde automaatbak praten maar lees eens :

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

of zelf de zoekfunctie van problemcar gebruiken ;-)

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Tegenwoordig worden die automaten allemaal zorgenkindjes met die elektronika.
En als er wat mee is kan de garage er niks mee.
Zeggen al snel,nieuwe eronder en klant betaald.
Dat is het motto tegenwoordig.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

ik probeeer alleen maar duidelijk te maken dat er geen bak is die nog een auto leven mee gaat
als zelfs een kale geschakelde bak al overlijdt na 40000/50000 km
wat moet een electronisch geschakelde bak dan
1 fout in de electronica en een schakelmoment wat te vroeg komt en en vrijloop die te laat is? en hij sterft

andre5 (0), 16 jaar geleden

hallo,

de dealer heeft ook al nieuwe software geplaatst maar dat hielp ook niet. ik heb zelf met ats automaten gebeld in rijswijk, en die zeiden dat het waarschijnlijk een interne olie lekkage is. ook zeiden zij dat het zowiezo niet het hydrolische blok kon zijn, deze is echter wel vervangen en nu wil de dealer dat ik die ook betaal kosten na coulance 560 euro, en daar heb ik dan 3 weken mee gereden en nu moet de bak met het nieuwe hydrolische blok vervangen worden.

dus de totale kosten komen dan op 3000 euro (dit is toch niet normaal)

Peter087 (0) PRO, 16 jaar geleden

Goedendag,

ik zou als eerste de auto uit laten lezen op foutcode's en vanuit die hoek verder beredeneren.
een DPO automaat met 48.000km kan het lagerwerk niet zomaar versleten zijn alleen waneer er met tekort aan olie is gereden.
ik vermoed dat er een sensor een foutcode geeft!

andre5 (0), 16 jaar geleden

hallo,

de auto is ook uitgelezen bij de dealer, maar het rare is dat hij geen storingen geeft als je hem uitleest. er is ook eerst een sensor vervangen en toen het hydolische blok. maar is het niet zo dat renault meer moet vergoeden dan 50%?

AS1 (105), 16 jaar geleden

Ik zou, voordat de bak wordt vervangen, eerst maar eens een andere computer proberen.
Zie [url=http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...]hier[/url] voor een tragisch geval waarbij zelfs na plaatsen van een nieuwe bak het probleem niet was opgelost. Dat was ook een geval waarbij een 'flare' (toerental schiet omhoog tijdens schakelen) optreedt.
Zie ook [url=http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...]dit[/url] bericht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.