Auto komt binnen met de klacht dat de dynamo stuk is. Ook werkt de kofferbakontgrendeling niet meer.
Laadspanning gemeten. Deze was nog geen 12 volt dus de dynamo vervangen. Dynamo laadt nu weer 14,3 Volt dus dat is opgelost.
Nu wil nog steeds de kofferklep niet open.
Het volgende hebben wij al gedaan.
Schakelaar doorgemeten, deze is goed.
Bekabeling in het doorvoerrubber bekeken, deze is heel.
Zekeringen gecontroleerd, alles is heel.
Uitgelezen, storing op tankvlotter.
Spanning gemeten op het kofferklepslot, 1,5 volt.
Kofferklepslot vervangen, werkt nog steeds niet.
Heb de stekkerverbindingen onder de bestuurdersstoel gecontroleerd, deze zijn droog en schoon. niet verroest.
Volgende dingen doen het ook niet naar onderzoek gebleken:
Tankmeter doet raar ( sinds een paar dagen ) Gaat heel snel naar leeg.
Mistachterlicht doet het niet. Controlelampje wel.
Lampjes in de voorportieren doen het niet. Ook niet bij het openen van de bakjes in de vloer.
Achterruitwisser doet het wel. Kentekenlicht ook.
Ik vermoed dat de UCH stuk is. Nu heb ik de dealer gebeld en die zegt dat deze vrijwel nooit stuk gaan.
Wie o wie heeft een goede plan van aanpak voor mij, om er achter te komen of de UCH daadwerkelijk stuk is?
Met vriendelijke groet,
Martin Kloeze
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vragen op een schema van de uch. je kunt daar de "penbezetting" krijgen zo zie je precies welke functie op welke stekker zit. heel toevallig heb ik precies die combinatie gehad (koffer en mistlicht) was ook de uch. dus ze gaan echt wel stuk hoor!!
dat mail linkje werkt niet in mijn pc, anders had ik je alles in pdf kunnen sturen. ik heb het opgeslagen, dus als ik aan je mail kan komen post ik het voor je.
Heb vandaag de UCH losgehad en deze heeft wel water gehad en is op diverse pennen roestig. Dus ga er ook van uit dat de UCH stuk is.
wel weer leuk dat je als brandweerman op het forum zit en dan je uch water heeft gehad!
Het achterklepslot is massa geschakeld. Ik heb 2 keer eerder een UCH vervangen voor dit probleem. Dus een dikke kans dat je op het goede spoor zit.
Kun je de UCH ook vervangen door 1 van de sloop of is de UCH op de auto ingeleerd?
De uch bevat een startvergrendelingscode die overeen moet komen met de sleutelkaarten, inspuitcomputer en elektronisch stuurslot.
Dus eigenlijk ontkom je er niet aan om een nieuwe te kopen of de oude te laten repareren.
uch is met speciaal software om te programmeren zodat je gebruikte kunt gebruiken
UCH is kapot, zit een transistor in die doorgebrand is. Kan gerepareerd worden. Je mistlamp zal waarschijnlijk ook niet branden achter.
UCH is bij de dealer vervangen en ingeleerd. Probleem opgelost.
Wellicht overbodig: een UCH komt niet zomaar vol water te staan. Is die oorzaak ook bekeken en weggenomen?
9 jaar
Vanwege een fout in Renaultparts ben ik in eerste instantie uitgegaan dat de relaiskast onder de motorkap de zogenaamde UCH was. Zo staat deze in renaultparts omschreven. Deze had wel vocht gehad. De UCH wat uiteindelijk toch de boosdoener was is daarna vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar