Wat kan het toch zijn als na starten toerental bij 1200 begint, maar na enkele km. begint te pendelen tussen 800 en 2200 toeren? Renault dealer geweest maar geen foutcodes, dus geen onderdelen kapot? Kan bedrading ergens los zitten of slecht contact maken? Auto heeft nog lang geen 80.000 gelopen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Valse lucht kan een oorzaak zijn.
Dat er geen foutcodes in zitten wil echt niet zeggen dat er niets stuk is .
Wat zei de dealer ?
Dealer had geen flauw idee en wilde eerst alle bedrading testen. Wilde daarvoor 350 euro rekenen, wat ik nogal absurd vond. Valse lucht was ook het eerste waar wij aan dachten en daarom dat eerst bekenen. Daarna zelfs een rook-kast getest gedaan, maar niets gevonden. Het probleem begint pas na het warmer worden van de motor, maar waarom? Een lucht-lekkage zou toch vanaf het begin problemen leveren?
10 jaar
Nog bedankt Kaleido voor je reactie; we zijn nu ruim een maand verder en hebben ondertussen echt alles overhoop gehaald (incl. lucht traject) en/of (tijdelijk) vervangen, maar we zijn nog geen steek verder. Geen foutcodes via Clip of Bosch FSA kast en nog steeds continue pendelend toerental. Meeste bedrading losgehaald nieuwe solderingen gemaakt en diverse stekkers vernieuwd. Iemand nog enig idee?
10 jaar
Wat gebeurt er als de dealer met de Clip al rijdend de lijst van staten bekijkt? Dan moet er toch naast het toerental ergens iets afwijkends te zien zijn wat een indicatie geeft richting oorzaak?
10 jaar
Dat hebben we gedaan met de Bosch-kast; 2x een proefrit gemaakt, maar bij terugkomst in garage bij uitlezen geen foutmeldingen. De aanwijzing die er uit kwam was een verkeerd signaal op de koppeling-sensor en inderdaad, beide draden waren stuk getrokken. Helaas, na reparatie geen verandering. Als rempedaal ingehouden wordt loopt toerental terug, maar dat is af fabriek de ECU ingeleerd, zonder rempedaal gaat stationair naar 2200 tot zelfs soms 2800. Zowel pedaal als gasklep vervangen, draden tot ECU doorgemeten, maar geen verbetering. Geen abnormale voltages en alle Ohm-waarden van sensoren OK. Kan er ergens een fout zitten in de ABS of wielsensor, die ook de Clip niet ziet?
Dealer weet trouwens niet veel; marktaandeel van Renault verleden jaar maar 3% (vanwege de vele problemen) in UK en auto's ouder dan 5 jaar zijn hier ouderwets. De plaatselijke sloper zei onlangs nog; de gemiddelde sloopauto is 8 jaar. Zie je mij dan al aankomen bij de Honda/Renault dealer in de stad met een 10 jaar oude Megane, met een reputatie even slecht als een Espace, die Renault ook al niet meer sinds 2009 in de UK levert; ze nemen me echt niet serieus.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar