close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: lpg ellende

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 8v k7m a702

Goeienavond heren en damen technici, graag jullie aandacht voor het volgende;

Ik rijd al een tijdje rond met een scheur(tje) in m'n spruitstuk, dat ging een hele poos goed. Ik weet ook niet of het met m'n probleem te maken heeft maar het zou kunnen.

Sinds kort wil hij niet meer lekker rijden op lpg, bij constant 50 niks aan de hand, geef ik gas begint de auto te stotteren en lijkt gesmoord te worden. Op benzine lijkt hij probleemloos te rijden alleen toen ik thuiskwam vanavond vond ik wel dat de uitlaatgassen apart roken, anders dan anders.
kmstand: ca.193000 merk gasinst: eurogas

Binnenkort breng ik hem naar de garage, maar in welke richting stuur ik de monteurs?

Verdamper of lambdasonde of kat? Wie o wie komt dit bekent voor?

Alvast bedankt, Erik

Geplaatst door

MEGAne K7M G3 AUT.'98 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom zou je de monteurs in de richting willen wijzen naar verdamper, lambdasonde of kat?

Als je de monteur vermeld van het scheurtje in het spruitstuk (welke? in/uitlaat spruitstuk) zullen ze eerder daar het probleem gaan verhelpen, alvorens te gaan kijken naar de andere mogelijke oorzaak.

Zoals je wellicht weet hebben we te maken met verbrandingsmotoren, om iets te laten verbranden hebben we drie dingen nodig, 1) een brandstof, 2) lucht, 3) ontsteking.
Al deze drie staan in verbinding met elkaar en zo afgesteld voor de beste verbranding en prestatie's van de motor., als er in 1 van deze drie een verandering plaats vindt! verandert ook de prestatie van de motor.

fenomeen te rijk, te arm, te veel, te weinig,

Dus als jij met een scheurtje rondrijd in het spruitstuk vind ik het niet raar dat de auto op lpg niet voorruit te branden is, hij krijgt een te veel en te weinig van iets.
De temperatuur van de motor loopt ook iets hogerop bij het rijden op gas tegenover het rijden op benzine, wordt het te heet zullen de bougie's het ook niet in dank afnemen, ook deze zijn afhankelijk en geconstrueerd op de warmte graad.

TheoStek 0
badge

17 jaar

Ik had inderdaad niet gezegd dat het scheurtje in het uitlaatspruitstuk zit, heb net even in t archief gekeken.

Dat scheurtje is 8000 km geleden geconstateerd bij de Renaultdealer toen deze de bdp sensor met stekker verving. Het is natuurlijk ook niet goed te praten dat ik al die tijd heb doorgereden ermee maar net als bij de meeste mensen groeit ook bij mij het geld niet op m'n rug anders reed ik ook wel in iets anders als een 9 jaar oude Megane (niet negatief bedoeld)

In ieder geval denk ik zelf dat het aan de verdamper of de stappenmotor op deze moet liggen omdat hij op benzine lekker loopt maar zodra ik de gasfabriek aanzet begint hij te stotteren.

Iemand enig idee wat een verdamper kost? En is deze nu wel of niet te reviseren?

Dus om te beginnen dan maar t uitlaatspruitstuk vervangen....200 euri?

MVG, Erik

@MEGAne K7M G3 AUT.'98 zal zeker niet negatief bedoeld zijn als ook mijn antwoord, maar laten we het bjr even buiten beschouwing laten? ook al groeit het geld je niet op de rug bij niemand trouwens..

Laat ik het zo omschrijven, je weet dat er een scheurtje in het uitlaat spruitstuk zit? toch rijd je ermee door?
dat kun je vergelijken met dat ik tegen je zeg je hebt te weinig carter olie in de bak? toch blijf je door rijden, als dan hier door de motor vastloopt ga je toch niet de koppakking vervangen of wel.??

Ik heb je uitgelegd waaraan het kan liggen toch vraag je en denk je tot het aan de verdamper ligt.

Gas koelt en smeert niet!! dus worden je bougie's te warm enz, enz.

Vernieuw of vervang ééns eerst dat uitlaatspruitstuk en concludeer dan voorjezelf ééns of de prestatie's verbeteren.

Ook al groeit het geld je niet op de rug, door rijden, afwachten enz, vergt veel meer geld dan dat het groeit.

TheoStek 0
badge

17 jaar

Oke Theo, ik zal hem spoedig mogelijk naar een universele garage brengen, kan elke goeie garage trouwens een Renault uitlezen? Of kan dat alleen 100% met de clip?

Mocht het probleem dan wel of niet verholpen zijn dan kom ik wel weer in de lucht.

Mvg Erik

ikzou eerst eens een goede storings analyse laten doen door een gespecialiceerd gasonderhoud en inbouw bedrijf van Eurogas.
Kijk op internet verder voor de adressen.

teunissen 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.