close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: Remverschil achter Clio

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hallo,

Ik heb remkracht verschil aan de achterkant van mijn Clio op het pedaal en de handrem van 42% dus afkeur. Boel los gehad, bleken beide remcilinders lek maar niet zo lek dat er olie op de remvoeringen zat. 2 nieuwe remcilinders er op gezet en extra lang ontlucht om de vieze olie kwijt te raken. Gelijk afgesteld, remvoeringen opgeschuurd en weer terug voor de herkeuring en raad eens remkracht verschil, meter schommelt tussen de 40% tot 50%

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Geplaatst door

HansM6 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Renault past vaak remcilinders met ingebouwde remdrukbegrensing toe ;)
Even checken dus of die er op zitten, want dan is er waarschijnlijk een defect.

Ruud10657 0
badge

10 jaar

Er zitten nieuwe remcilinders op, dit probleem doet zich nog steeds voor dus met nieuwe cilinders.

HansM6 0

10 jaar

Zit(ten) er geen remdrukbegrenzer(s) in de leidingen of boven de achteras?

Ruud10657 0
badge

10 jaar

Dat weet ik niet, ik zal er z.s.m. naar kijken en zal mijn bevindingen hier melden.

i.i.g. alvast bedankt dat je consequent reageert en meedenkt Ruud! Dat wordt zeker op prijs gesteld!

HansM6 0

10 jaar

Heb het even uitgezocht, zit i.d.d. iets rechts onder de achteras en als ik het kenteken in typ op de site van een onderdelen leverancier dan staat er een remdrukverdeler tussen de beschikbare onderdelen in de categorie remsysteem. Er zit een veer aan en een wat lijkt een hendel. Heb even gekeken of ik daar beweging in kon krijgen maar dat lukte met de hand i.i.g. niet en ik weet niet of het wel zo slim is om er een autobandenlifter achter te zetten om er geforceerd achter te komen of er iets vast zit?

HansM6 0

10 jaar

Remdrukverdeler schoonmaken en gangbaar maken wil wel eens werken.

RPJdeWeert 0

10 jaar

Effe achter de rubber kijken..........roest, vervang hem dan maar.

Ruud10657 0
badge

10 jaar

Heb vanochtend de auto even omhoog gehad en kon er nu fatsoenlijk bij. Nu ik er fatsoenlijk bij kon, kon ik de hendel ook gewoon met de hand heen en weer doen, en er is geen rubbertje om achter te kijken. Lijkt gewoon goed. Ik zit te denken dat het niet uit die hoek komt te meer omdat de remkracht verdeler alleen van toepassing is op het hydraulische gedeelte en het probleem zich ook voor doet met de handrem die door middel van een kabel werkt en dus 100% mechanisch is en daarmee staan deze dingen los van elkaar. Dan moet er iets achter de trommel zitten zou je zeggen dat ik niet in de gaten heb. Ik ze gelijk afgesteld omdat de slijtage(voor zover slijtage aanwezig) aan beide kanten ook gelijkwaardig was. Zou ik hier de mist in kunnen zijn gegaan?

HansM6 0

10 jaar

De remschoenen zijn dmv het mechaniekje er tussen zelf stellend. Is het mechaniek compleet en werkend (het plaatje dat het stelrad aandrukt)? Stel de schoenen anders handmatig gelijk af. Geen rand in je remtrommels? Handremkabels ook goed gangbaar? Remschoenen niet nat (lekke remcilinder) geweest?

Ruud10657 0
badge

10 jaar

De schoenen zijn al handmatig gelijk afgesteld en zijn niet nat geweest en zit nog ruim voldoende voering op, trommels zijn ook netjes, handremkabel is goed gangbaar. De werking van het mechaniek ga ik i.d.d. maar aan de tand voelen dan. Dat is dan ook het enige wat nog niet is gedubbelcheckt dan inmiddels, hopen dat dit het is.... ik post de bevindingen zo snel mogelijk

HansM6 0

10 jaar

Nou het is klaar alleen wat het nu was, ik heb slechts een theorie.

Ruud sloeg in ieder geval de spijker op de kop met problemen met het stel mechanisme. Hij stelde hem niet automatisch bij en handmatig wilde niet want het moertje leek muurvast te zitten. Alles uitelkaar gehaald, blijkt alles super mooi gangbaar te zijn dus de boel maar weer opgebouwd zonder er iets aan te doen, en weer muurvast(ook met een dikke schroeven draaier als hefboom op het wieltje, geen beweging in te krijgen(met het plaatje naar achter gedrukt uiteraard)) Ik denk dat de veren zoveel kracht uit oefenen dat er niets te stellen valt hier. Ik heb het namelijk opgelost door een koevoetje(kleintje) te plaatsen tegen de as en dan de remschoen wat naar de zijkant drukken zodat het moertje/wieltje niet onderdruk staat en op die manier afgesteld(draaien met de vinger, heel soepel) en nu is het goed. Zowel op het hydraulische systeem als het mechanische.

Bedankt voor het meedenken Ruud en de rest natuurlijk ook!

HansM6 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.