Ik heb het volgende probleem met een renault laguna 1.9 dci uit 2002.
Bij het stationair draaien van de motor schud deze enorm en als de auto laag in de toeren rijdt stottert en schud hij. Het probleem is niet constant (ene keer wel andere keer niet) en het maakt niet uit of de motor warm of koud is.
Aantal keren uit laten lezen, gaf aan dat er iets met egr en luchtmassameter was.
Egr gereinigd en nieuwe luchtmassameter geplaatst. Eerder ook al een nieuwe turbodruksensor laten monteren.
Maar dit alles zonder resultaat.
Ik hoop dat iemand nog tips heeft.
Groeten Skip.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verstuiver(s) ?
Join the club zou ik zeggen :-)
Ik heb hiervoor reeds het volgende probleem geplaatst: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
en CBR1000 deze: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Allebei hebben we nog geen oplossing voor het probleem kunnen vinden. In ieder geval kan het je een idee geven van de zaken die reeds zijn onderzocht. Wat mij betreft hoef ik in ieder geval niet te zoeken in de richting van EGR en/of LMM deze worden door jou verhaal nu uitgesloten.
Lijkt er gewoon op de de uiterste houdbaarheid van deze auto's is bereikt, of ver overschreden :-)
17 jaar
Ghi, uiterste houdbaarheid bereikt. Moeten ze ook nog in de koelkast worden gestald eigenlijk ? :-)
17 jaar
Denk vrijwel zeker verstuiver. Is zelf goed te vervangen, 2de hands voor 50 -75 euro bij www.snuverink.nl. Ik heb dit ook gehad. Je kan het testen door de stekker van de verstuiver te nemen. Als het goed gaat, zal bij een het geen verschil uitmaken.
17 jaar
@Speerpunt: Een goede methode om eerst eens te kijken of daar het probleem zit maar: ik heb inderdaad 1 vervangen omdat uitlezen aangaf dat deze kapot was. Dat klopte, vervnagen en met stationair toerental liep hij weer mooi rond. Echter het probleem wat hier beschreven wordt en ook in de linkjes onder #3 is daar niet mee verholpen. Na vervanging van nummer 1 is het MM weer uitgelezen en alles leek goed, eentje had een licht afwijkende waarde. Voor de zekerheid deze ook nog maar vervangen maar dit heeft geen resultaat gehad. Daarom na de laatste vervanging de overige 3 (ja inclusief die onlangs had vervangen) eruit gehad en met het oog gecontroleerd. 2 verstuivers met mooie rondjes van de verbranding rond de spuitmondjes, eentje met enkele een beetje rare ovale rondjes. Deze laatste maar weer vervangen met die die er het laatst uitgekomen was, daarmee had ik immers geen verschil geconstateerd en oogt dus goed genoeg, maar nog steeds geen goed resultaat.
Nu draait dus de motor stationair goed en geven alle verstuivers een zelfde resultaat wanneer ze worden losgekoppeld.
17 jaar
Jaha, maar dit is iets heel anders. het schudden van de motor wordt veroorzaakt doordat ie op 3 poten loopt. Heb het zelf ook meegemaakt.
17 jaar
Yep, nu het reultaat van mijn reparaties. De eerste verstuiver die ik had gekocht ter vervanging van mijn kapotte was ook kapot -:). Dus na alles om en om te wisselen uiteindelijk het probleem gevonden.
17 jaar
Heb je die kapotte verstuiver nog weer kunnen retourneren bij Snuverink?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar