Ik heb LMV's met een slotbout en nu mijn voorbanden moeten worden vervangen krijg ik 1 slotbout niet los. Ook in de garage krijgt met hem met een luchttol niet los. Het probleem is dat de slotbout alsook het adaptertje steeds gaarder beginnen te worden.
Wie oh wie helpt mij hiermee??
Alvast bedankt, Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit heb ik jaren geleden ook eens gehad
heb ze toen uitgeboord.
nieuwe geplaatst en ieder half jaar even loshalen,invetten en weer terug plaatsen
hierna nooit last meer gehad
Hoe heb je dat uitboren dan gedaan? Gewoon liggend op de grond met een elektrische boormachine?
18 jaar
Ga langs een bandenhandel,daar hebben ze meestal een speciaal set voor dit probleem.
Wat de wegenwacht wil doen is een andere moer erop vastlassen en dan met die moer losdraaien. dan kan je je velg heel houden en beschadig je je draad niet.
18 jaar
Een "beetje" universeel garage bedrijf/bandenhandel heeft idd de oplossing voor dit probleem..succes Jeroen
(een soort dop met inwendige linkse draad)
Gisteren zelf een moer op de bout gelast. Die moer half over de bout heen zodat er een groot draagvlak voor de las was. Bij proberen los te draaien kon ik al mijn kracht erop zetten. Ook nog met een luchttol geprobeerd, maar de moer brak er af.
Volgens mij is uitboren echt nog maar de enige optie...
18 jaar
Het is dan wel een hele goeie slotbout ;) niemand krijgt hem los
blijkbaar...
Uitboren inderdaad.
Kop eraf frezen met klein freesje, velg er af halen en dan kun je de rest van de bout er zo uit draaien!
Sytze
Sytze, in theorie heb je gelijk maar ik denk dat de schroefdraad verrot gedraaid is. Als de kop eraf is kan idd het wiel eraf en kun je evt met een tang proberen los te draaien. Misschien kun je de bout wel iets verder doordraaien, en aan de achterkant eruit draaien. Je weet nooit......Sjaak
Even een scherpe boor in de accuboormachine en met vast hand midden door de bout boren. Als je een boor van 0,7 maal de schroefdraaddiameter neemt, en je mikt goed dan ben je in tiem minuten klaar en je hebt niets beschadigd.
Wagen naar de garage gebracht, 30 euri's betalen en probleem weer opgelost. Ze hebben met een pneumatische bijtel op de bout gemept en toe met de meest zware luchttol de bout mbv het adaptertje losgedraaid. Probleem dus opgelost, bedankt voor de reacties heren!
18 jaar
Jeroen, gefeliciteerd maar wat was die adapter nu precies?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar