close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: wiellager vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Hoi,
Ik heb rechtsachter een vreselijk irritand brommend geluid dat in de loop van een aantal weken steeds erger is geworden. Ik ga er van uit dat er een wiellager kapot is.
Ik heb daarom bij een lokale renault garage een prijsopgave opgevraagd en kreeg toen het volgende mailtje:

"goedemiddag,
Het wiellager is geintregreerd in de remschijf, zodat de remschijf en ook de remblokken vernieuwd dienen te worden. (remschijven worden alleen door Renault per set geleverd evenals de remblokken)
totale kosten incl. onderdelen, arbeid en btw € 405,00
m vr groet,
Auto ......


Dit lijkt mij een beetje waanzin, maar ik hoor graag van jullie wat jullie er van denken. Als je een betrouwbaar adres weet in de buurt van Huissen(bij Arnhem) dan hoor ik het graag.

groet,
ej

Geplaatst door

ej (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hij heeft gelijk renault levert alleen met schijf, en dan moet je links en rechts doen.

Echter als je schijf vrij nieuw is loont het om een losse lager erin te laten persen, daar heb je wel een pers voor nodig of je moet het laten doen. Is je remschijf al aardig gebruikt ben je op lange termijn goedkoper uit om idd alles te vervangen.

De remschijven van renault kosten geloof ik 200 euro maar ik weet niet of dat in of ex BTW is.

Safrane10698 0

14 jaar

de wiellagers zijn wel los te koop; alleen niet bij de dealer.
kosten €35,= per stuk
http://www.onderdelendirect.nl/renault/m...

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

Ik heb achter schijven.
Betekend dat dat je inderdaad de hele schijf moet vervangen omdat de lagers daarin geintegreerd zitten? dan dus ook blokken vervangen?

ej 0

14 jaar

Safrane geeft al aan dat je het lager los kunt vervangen, maar dat gaat niet zomaar, je moet hier voor een pers hebben en toch ook wel een beetje technische kennis, want anders pers je het nieuwe lager ook weer stuk.
het gemakelijkste is dus , één komplete schijf vervangen met lager en een stel nieuwe remblokken monteren.
De remblokken dus vervangen aan beide achterwielen.

teunissen 0

14 jaar

Je kan ook proberen of een universeel garage wel alleen het lager kan en wil vervangen. Wellicht dat je, mits de remschijven nog in goede staat zijn. dan een stuk goedkoper uit bent.


vr.gr. Theo Sparenburg

Nooit een remschijf aan een zijde vervangen!! altijd per twee. De remschijven koop je toch per twee, dus ook geen rede om er maar een te vervangen.

Safrane10698 0

14 jaar

Onzin, als de andere nog goed is en je kunt er één kopen, is het volgens mij geen probleem om één schijf te vervangen.
Je koop toch ook geen vier banden nieuw als er één stuk is ???

teunissen 0

14 jaar

Helemaal mee eens, Jan...je kan remschijven trouwens ook per stuk kopen.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

Goed ik volg alleen maar de aanwijzingen die de fabricant opgeeft.

En ja als banden versleten zijn en eentje is er stuk vervang ik ze per twee, voor me zelf dan he.

Safrane10698 0

14 jaar

Heb je een garage bedrijf?

teunissen 0

14 jaar

Remschijven worden p/st berekent, niet p/st geleverd ook niet p/st verpakt. Ken ook geen leverancier die mij 1 remschijf uit een doos van 2 stuks verkoopt
Remschijven vervang je uit veiligheidsoverwegingen altijd per twee....

Vraag niet wat remmen kosten, vraag je af... wat zijn betrouwbare remmen je waard ??

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Opgelost
Heb ondertussen nieuwe schijven(met geintegreerde lagers) en blokken gehaald bij een automaterialenbedrijf in arnhem en op basis van een pdf dat ik op internet had gevonden heb ik zelf de "stoute schoenen" aangetrokken. Schijven en blokken zijn probleemloos vervangen. Was eigenlijk een makkie. Had gelukkig nog een pers om de remcilinder terug te duwen uit de tijd dat ik zoiets ook bij mijn vorige auto had gedaan (passat). De wiellagers in beide oude schijven waren inderdaad kapot dus het was de moeite waard. Het is nu weer heerlijk stil in de auto.

Heb wel weer geleerd dat het goed is om even te "onderhandelen" over de prijs van de onderdelen :-) Heb nu Bosch schijven en blokken en dat lijkt mij een prima merk. Was nu voor €185,- klaar. Ook nog eens vele malen goedkoper dan via internet foekieyoekie onderdelen te bestellen.

Het enige dat fout ging is dat ik dit klusje op een zondag had gepland en er tijdens het werken achter kwam dat ik de verkeerde remblokken had meegekregen...:-(


bedankt in ieder geval voor alle tips!

ej 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.