Goedendag,
mijn onderstaand probleem zal vast al eens hier ergens staan, maar ik ben na pagina 8 gestopt met zoeken en doe het nu op deze manier!
Sinds een aantal maanden startte mijn auto 's ochtends met moeite, meestal pas na 2x voorgloeien en wachten tot het relais klikt. Verder geen enkele problemen.
Sinds deze week is het helemaal mis. Op mn werk startte de auto pas na 8 keer met veel pijn en moeite en een hele hoop rook agv niet goed verbrande diesel. Onderweg geen problemen.
Vanmorgen weer hetzelfde, bijna niet starten (startmotor in orde, zuigers maken hun slagen maar motor slaat niet aan) en na de zoveelste poging met een hele hoop lichtblauwe rook. Maar nu heb ik ook het probleem dat als de auto bv rond de 3000 rpm in de derde versnelling rijdt en ik het gas loslaat om vervolgens weer gas te geven, de auto pas een seconde later reageert met een schok een een blauwe walm!
Omdat mijn vermoeden was dat de gloeibougies niet goed meer waren heb ik ze vandaag vervangen. Maar het probleem blijft helaas.
Heeft het te maken met de inspuiting die niet meer op tijd staat? En zo ja, hoe komt dat?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Roundabout]Heeft het te maken met de inspuiting die niet meer op tijd staat? En zo ja, hoe komt dat?[/quote]
Pomptiming kan / verloopt meestal na riemwissel. Toevallig voorkort distributieriem vervangen ? Ook mogelijk dat de EGR-klep blijft hangen.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Roundabout]Heeft het te maken met de inspuiting die niet meer op tijd staat? En zo ja, hoe komt dat?[/quote]
Pomptiming kan / verloopt meestal na riemwissel. Toevallig voorkort distributieriem vervangen ? Ook mogelijk dat de EGR-klep blijft hangen.
Gr. paul[/quote]
Nee, mijn distributieriem moet juist een dezer dagen vervangen worden!
Ik moet er nog wel bij vermelden dat áls mn auto is gestart en ik er mee rijd, stilzet en weer start, hij zonder problemen en zonder rook start. Alleen de late reactie van het gaspedaal met de rookwolk blijft...
16 jaar
[quote=Roundabout][quote=paulkelder][quote=Roundabout]Heeft het te maken met de inspuiting die niet meer op tijd staat? En zo ja, hoe komt dat?[/quote]
Pomptiming kan / verloopt meestal na riemwissel. Toevallig voorkort distributieriem vervangen ? Ook mogelijk dat de EGR-klep blijft hangen.
Gr. paul[/quote]
Nee, mijn distributieriem moet juist een dezer dagen vervangen worden![/quote]
Dan gelijk pomptiming controleren / corriseren en EGR afdichten dan ken jij waarschijnlijk jou auto niet weer ze knappen er een stuk van op.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Roundabout][quote=paulkelder]
Pomptiming kan / verloopt meestal na riemwissel. Toevallig voorkort distributieriem vervangen ? Ook mogelijk dat de EGR-klep blijft hangen.
Gr. paul[/quote]
Nee, mijn distributieriem moet juist een dezer dagen vervangen worden![/quote]
Dan gelijk pomptiming controleren / corriseren en EGR afdichten dan ken jij waarschijnlijk jou auto niet weer ze knappen er een stuk van op.
Gr. paul[/quote]
Ok, nu moet ik alleen naar de garage zien te komen hahaha!!! Waar zit die EGR-klep trouwens?
Ieder geval vast bedankt!!
16 jaar
en heb je je brandstoffilter al eens verniewd is dit zo'n filter waar bovenop zo'n plastic klepje zit?? zo ja ook vernieuwen als je via je filter vals lucht zuigt krijgt hij geen brandstof en dan ineens weer wel dat kan ook de rookpluim veroorzaken,leidingen goed vast erop???
16 jaar
[quote=robby10030]en heb je je brandstoffilter al eens verniewd is dit zo'n filter waar bovenop zo'n plastic klepje zit?? zo ja ook vernieuwen als je via je filter vals lucht zuigt krijgt hij geen brandstof en dan ineens weer wel dat kan ook de rookpluim veroorzaken,leidingen goed vast erop???[/quote]
Dat zou ook goed kunnen, ik heb het dieselfilter niet vernieuwd. Ik weet niet of er een plastic klepje opzit, volgens mij wel een of twee witte 'ringetjes'
16 jaar
[quote=robby10030]als je via je filter vals lucht zuigt krijgt hij geen brandstof en dan ineens weer wel dat kan ook de rookpluim veroorzaken[/quote]
Overmatig roken heeft niets met een brandstoffilter vandoen maar alles met pomptiming of eerder een slecht / niet functionerende EGR-klep.
Gr. paul
Of met een losgelopen krukasriemwiel.
[url=http://imageshack.us][img]http://img387.imageshack.us/img387/7831/...[/img][/url]
jij hebt deze filter,daar zit inderdaad een plastic klepje op dat zit aan twee leidingen vast een wit gevalletje zit geklemd met een soort speld,dat klepje moet je erbij vernieuwen kun je los kopen bij je filter(wel goed kijken naar de doorstroming staat op het klepje anders goed kijken hoe het nu zit verkeerd om mag niet) die andere twee leidingen moet je daar na ook goed vastzetten met slangklemmetjes ik zou er nieuwe opzetten want ik denk dat jij nog de originele klemmetjes erop hebt zitten en als je niet weet hoe die werken krijg je ze niet goed luchtdicht dus 2 nieuwe klemmetjes erbij kopen,je nieuwe filter volgooien in dat gaatje met nieuwe diesel anders duurt het vrij lang voordat hij start,laat even wat voor resultaat je dit heeft opgeleverd,ikzelf heb hetzelfde probleem namenlijk pas gehad,en lag aan dat plastic klepje bovenop,dus even alles vernieuwen kost ongeveer 40 euro de filter is best wel duur,maar is gewoon noodzakelijk.
16 jaar
[quote=robby10030][url=http://imageshack.us][url]http://img387.imageshack.us/img387/7831/...[/url][/url]
jij hebt deze filter,daar zit inderdaad een plastic klepje op dat zit aan twee leidingen vast een wit gevalletje zit geklemd met een soort speld,dat klepje moet je erbij vernieuwen kun je los kopen bij je filter(wel goed kijken naar de doorstroming staat op het klepje anders goed kijken hoe het nu zit verkeerd om mag niet) die andere twee leidingen moet je daar na ook goed vastzetten met slangklemmetjes ik zou er nieuwe opzetten want ik denk dat jij nog de originele klemmetjes erop hebt zitten en als je niet weet hoe die werken krijg je ze niet goed luchtdicht dus 2 nieuwe klemmetjes erbij kopen,je nieuwe filter volgooien in dat gaatje met nieuwe diesel anders duurt het vrij lang voordat hij start,laat even wat voor resultaat je dit heeft opgeleverd,ikzelf heb hetzelfde probleem namenlijk pas gehad,en lag aan dat plastic klepje bovenop,dus even alles vernieuwen kost ongeveer 40 euro de filter is best wel duur,maar is gewoon noodzakelijk.[/quote]
Zoals ik zei....... het filter is niet het probleem. Mensen onnodig op kosten jagen is niet de kunst.
Gr. paul
tja paul ik heb het toch niet lang gelden gehad dat klepje lekte waardoor ik wel niet brandstof kreeg dus terugvallen en opeens weer aanschieten en een walm van heb ik jou daar en tot 3 maal toe gloeien en opeens aanslaan met een flinke walm[quote=paulkelder][quote=robby10030]als je via je filter vals lucht zuigt krijgt hij geen brandstof en dan ineens weer wel dat kan ook de rookpluim veroorzaken[/quote]
Overmatig roken heeft niets met een brandstoffilter vandoen maar alles met pomptiming of eerder een slecht / niet functionerende EGR-klep.
Gr. paul[/quote]
16 jaar
aan de eigenaar wat te doen laat weten wat het is geweest ik ben er heilig van overtuigd.
16 jaar
Tja, en flink voorgloeien terwijl de gloeiers niet echt gloeien............
Gaat íe dan ook roken, Robby....?
Slecht koud starten dan sowieso WEL, volgens mij........
16 jaar
[quote=robby10030]tja paul ik heb het toch niet lang gelden gehad dat klepje lekte waardoor ik wel niet brandstof kreeg dus terugvallen en opeens weer aanschieten en een walm van heb ik jou daar en tot 3 maal toe gloeien en opeens aanslaan met een flinke walm[quote=paulkelder][quote=robby10030]als je via je filter vals lucht zuigt krijgt hij geen brandstof en dan ineens weer wel dat kan ook de rookpluim veroorzaken[/quote]
Overmatig roken heeft niets met een brandstoffilter vandoen maar alles met pomptiming of eerder een slecht / niet functionerende EGR-klep.
Gr. paul[/quote]
[/quote]
Toch vreemd.... Geen brandstof ? is geen walm ?
Gr. paul
man dan lopt hij toch helemaal niet meer.[quote=Audifreak763]Of met een losgelopen krukasriemwiel.[/quote]
16 jaar
nee maar ik moest lang starten om het filter vol te zuigen[quote=Santa]Tja, en flink voorgloeien terwijl de gloeiers niet echt gloeien............
Gaat íe dan ook roken, Robby....?[/quote]
16 jaar
[quote=robby10030]man dan lopt hij toch helemaal niet meer.[quote=Audifreak763]Of met een losgelopen krukasriemwiel.[/quote]
[/quote]
De motor slaat wel aan.... maar moeizaam.
Gr. paul
heb je gelijk in,maar ineens brandstof pats boem.[quote=paulkelder][quote=robby10030]tja paul ik heb het toch niet lang gelden gehad dat klepje lekte waardoor ik wel niet brandstof kreeg dus terugvallen en opeens weer aanschieten en een walm van heb ik jou daar en tot 3 maal toe gloeien en opeens aanslaan met een flinke walm[quote=paulkelder]
Overmatig roken heeft niets met een brandstoffilter vandoen maar alles met pomptiming of eerder een slecht / niet functionerende EGR-klep.
Gr. paul[/quote]
[/quote]
Toch vreemd.... Geen brandstof ? is geen walm ?
Gr. paul[/quote]
16 jaar
SOMS kunnen bepaalde, overeenkomende SYMPTOMEN toch geheel vershillende OORZAKEN hebben..........
Aanslaan bij niet werkende gloeiers lukt UITEINDELIJK ook wel........
16 jaar
[quote=robby10030]nee maar ik moest lang starten om het filter vol te zuigen[quote=Santa]Tja, en flink voorgloeien terwijl de gloeiers niet echt gloeien............
Gaat íe dan ook roken, Robby....?[/quote]
[/quote]
Wordt het filter en motor niet voorzien van brandstof is er ook geen reden voor overmatig roken.
Gr. paul
maar hij heeft het ook onder het rijden als de timing niet goed is loopt hij toch niet goed en dan weer slecht.[quote=Santa]Tja, en flink voorgloeien terwijl de gloeiers niet echt gloeien............
Gaat íe dan ook roken, Robby....?
Slecht koud starten dan sowieso WEL, volgens mij........[/quote]
16 jaar
Dan zou de timing continue moeten verlopen...?
16 jaar
maar ineens krijgt hij brandstof en pluimt hij zeker weten.[quote=paulkelder][quote=robby10030]nee maar ik moest lang starten om het filter vol te zuigen[quote=Santa]Tja, en flink voorgloeien terwijl de gloeiers niet echt gloeien............
Gaat íe dan ook roken, Robby....?[/quote]
[/quote]
Wordt het filter en motor niet voorzien van brandstof is er ook geen reden voor overmatig roken.
Gr. paul[/quote]
16 jaar
[quote=robby10030]heb je gelijk in,maar ineens brandstof pats boem.[quote=paulkelder][quote=robby10030]tja paul ik heb het toch niet lang gelden gehad dat klepje lekte waardoor ik wel niet brandstof kreeg dus terugvallen en opeens weer aanschieten en een walm van heb ik jou daar en tot 3 maal toe gloeien en opeens aanslaan met een flinke walm[/quote]
Toch vreemd.... Geen brandstof ? is geen walm ?
Gr. paul[/quote]
[/quote]
Toch niet.... Pats boem is alleen te verklaren indien de motor wel wordt voorzien van brandstof en er geen of op een later tijdstip ontsteking plaats vind.
Gr. paul
pas bij apk pluimen die motor en klapperen lag gewoon aan een leiding die los zat.vals lucht erin serieus
16 jaar
[quote=robby10030]pas bij apk pluimen die motor en klapperen lag gewoon aan een leiding die los zat.vals lucht erin serieus[/quote]
Daarom zei ik... Begin bij het begin. Het begin is de bassis oa pomptiming is nu even van belang. Mocht het filter haperen zijn er tevens luchtbellen in de leiding te zien. Ook de inmiddels beroemde EGR-klep speelt bij verbranding een grote rol...............
Gr. paul
ja dat kan niet toch??[quote=Santa]Dan zou de timing continue moeten verlopen...?[/quote]
16 jaar
oké paul,maar hoe verklaar jij dan dat hij wel goed loopt en dan weer niet??dit gaat over de timing
16 jaar
go,ik zou nu wel willen dat die eigenaar hier in de buurt woonde kreeg hij van mij een filter met klepje,zo nieuwsgierig ben ik nu.
16 jaar
[quote=robby10030]oké paul,maar hoe verklaar jij dan dat hij wel goed loopt en dan weer niet??dit gaat over de timing[/quote]
Bekent probleem.... Audifreak noemde hem al krukastandwiel uitgeslagen het gevolg van een losgelopen krukasbout.
Gr. paul
[quote=robby10030]go,ik zou nu wel willen dat die eigenaar hier in de buurt woonde kreeg hij van mij een filter met klepje,zo nieuwsgierig ben ik nu.[/quote]
Nouja!! zo nieuwsgierig wordt ik hier niet van... Eigenaar vertelde het filter niet te hebben vervangen, misschien hebben kaboutertjes aan het filter gezeten?
Gr. paul
ik ga een filmpje kijken ben echt benieuwd wat het is ,,groetjes allemaal
16 jaar
[quote=Audifreak763]Of met een losgelopen krukasriemwiel.[/quote]
Maar zou het dan niet zo zijn dat ie dan altijd slecht start? Als ik eenmaal heb gereden (bv voor de boodschappen) en de auto daarna start, is er niks aan de hand. Alleen na een hele tijd stilstaan is het weer mis.
16 jaar
of hebben ze die krukasbout losgedraaid.[quote=paulkelder][quote=robby10030]go,ik zou nu wel willen dat die eigenaar hier in de buurt woonde kreeg hij van mij een filter met klepje,zo nieuwsgierig ben ik nu.[/quote]
Nouja!! zo nieuwsgierig wordt ik hier niet van... Eigenaar vertelde het filter niet te hebben vervangen, misschien hebben kaboutertjes aan het filter gezeten?
Gr. paul[/quote]
16 jaar
echt laten weten wat het was hé je hebt nu genoeg info gekregen[quote=Roundabout][quote=Audifreak763]Of met een losgelopen krukasriemwiel.[/quote]
Maar zou het dan niet zo zijn dat ie dan altijd slecht start? Als ik eenmaal heb gereden (bv voor de boodschappen) en de auto daarna start, is er niks aan de hand. Alleen na een hele tijd stilstaan is het weer mis.[/quote]
16 jaar
Filmpje nu eindelijk begonnen...?
16 jaar
ja een lachfilm[quote=Santa]Filmpje nu eindelijk begonnen...?[/quote]
16 jaar
DIE film is bij MIJ al veel EERDER begonnen, Robby................
16 jaar
wat denk jij is de oorzaak
16 jaar
Ik benader het meestal van de "andere kant".
Uitsluiten wat het NIET kan zijn.
Uitlezen van de ecu klinkt dan altijd als een cliche, maar het haalt wel de meest opvallende zaken naar boven.
Zodra uitlezen niets oplevert, moet je gaan kijken of er geen componenten zijn die een "valse' of "verkeerde" werking hebben. Ze zijn nog niet "stuk genoeg" om een storingsmelding te genereren, maar kunnen tijdens het rijden WEL foutieve info/data doorsturen naar de ECU.
Dit kun je dus simpel checken door de zaak RIJDEND uit te lezen.
Een niet correct werkende EGR-klep is met het losdraaien, plaatsen van een stukje pakking of alu-plaatje en vervolgens weer vastdraaien van 2 boutjes op te lossen.
Voorts hebben de diverse vacuumslangetjes heel veel mensen ook al grijze haren bezorgd.....
Ook blijkt dat men hier op het forum niet altijd direkt alle relevante info verstrekt. er wordt heel wat afgeprutst in autoland en daardoor worden de hulpverleners alhier wel eens op het verkeerde been gezet..
Keep it simple en sluit dingen uit. Dan kom je er vanzelf. (Dat betekent dus NIET dat je klakkeloos alles moet gaan vervangen...!)
16 jaar
[quote=Santa]Ik benader het meestal van de "andere kant".
Uitsluiten wat het NIET kan zijn.
Uitlezen van de ecu klinkt dan altijd als een cliche, maar het haalt wel de meest opvallende zaken naar boven.
Zodra uitlezen niets oplevert, moet je gaan kijken of er geen componenten zijn die een "valse' of "verkeerde" werking hebben. Ze zijn nog niet "stuk genoeg" om een storingsmelding te genereren, maar kunnen tijdens het rijden WEL foutieve info/data doorsturen naar de ECU.
Dit kun je dus simpel checken door de zaak RIJDEND uit te lezen.
Een niet correct werkende EGR-klep is met het losdraaien, plaatsen van een stukje pakking of alu-plaatje en vervolgens weer vastdraaien van 2 boutjes op te lossen.
Voorts hebben de diverse vacuumslangetjes heel veel mensen ook al grijze haren bezorgd.....
Ook blijkt dat men hier op het forum niet altijd direkt alle relevante info verstrekt. er wordt heel wat afgeprutst in autoland en daardoor worden de hulpverleners alhier wel eens op het verkeerde been gezet..
Keep it simple en sluit dingen uit. Dan kom je er vanzelf. (Dat betekent dus NIET dat je klakkeloos alles moet gaan vervangen...!)[/quote]
Daar heb je een heel goed punt. Ware het niet dat het een hele operatie wordt om mijn auto zowieso weer aan de praat te krijgen......
16 jaar
Daarom moet je ook stap voor stap te werk gaan en zaken checken en NIET van de hak op de tak springen en stukjes overslaan.
16 jaar
filmpje is niks,hohoho santa met alle respect jij speelt echt op safe misschien wel het verstandigste maar de discussie is nu gaande,nou goed ,zonder dat je geld gaat uitgeven,start morgen je auto laat hem lekker warm draaien of rijd een stukje,doe je motorkap open laat de motor draaien geef flink gas vasthouden(niet te gek hé) allhoewel bij warme motor geen probleem maar toch,kijk in je doorzichtige brandstoffleiding die naar je pomp toeloopt of je luchtbellen ziet.
16 jaar
Ik zou ook niet verder meer rijden aangezien de krukasbout waarschijnlijk de boosdoener is. Wanneer mensen bellen met dit probleem wordt ik met dit type motor heel voorzichtig. (juist om mensen niet op onkosten te jagen)
Jos.
ja nu wordt je natuurlijk bang is logisch,proffessionals en particulieren tegen elkaar in,kijk eerst naar die bout,als die kapot is kan je motor kapot gaan van een filter niet,ik wil niet op m'n geweten hebben dat je de motor kapot rijd,omdat ik ernaast zit,wij proberen allemaal op afstand mensen te helpen en dit is zeer moelijk meestal als je met je auto bij een kenner komt heeft in een half uur tijd de diagnose vastgesteld,ruiken proeven voelen horen kijken en meten zijn dingen die we achter onze pc niet kunnen waarnemen betreffende een storing,maar vraag of je erbij mag blijven.
16 jaar
Toch maar gloeisysteem doormeten event. zekering stuk!
16 jaar
[quote=robby10030]ja nu wordt je natuurlijk bang is logisch,proffessionals en particulieren tegen elkaar in,kijk eerst naar die bout,als die kapot is kan je motor kapot gaan van een filter niet,ik wil niet op m'n geweten hebben dat je de motor kapot rijd,omdat ik ernaast zit,wij proberen allemaal op afstand mensen te helpen en dit is zeer moelijk meestal als je met je auto bij een kenner komt heeft in een half uur tijd de diagnose vastgesteld,ruiken proeven voelen horen kijken en meten zijn dingen die we achter onze pc niet kunnen waarnemen betreffende een storing,maar vraag of je erbij mag blijven.[/quote]
Robby.....
Zomaar even een voorbeeld http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Gr. paul
hoi,paul ik heb het gelezen,wat ik neergezet heb is toch echt uit eigen ervaring .zelfde symphtonen
16 jaar
vw
16 jaar
ik vermoed ook het plastic klepje op je brandstoffilter.
krukaspoely die los zit zeker controleren. Komt/kwam veel voor bijkomend verschijnsel is dan meestal wel slecht stationair lopen
[quote=asx]ik vermoed ook het plastic klepje op je brandstoffilter[/quote]
Dit verklaart niet het (overmatig) roken.... Auteur spreekt van een rookbom.
Gr. paul
Nogmaals voor de duidelijkheid:
Bij het starten slaat de motor niet aan, er wordt wel brandstof ingespoten getuige de dikke rookwolken die langzaam uit de uitlaat ontsnappen.
Als de auto eenmaal loopt: Normaal stationair toerental, ik hoor geen rare geluiden bij het motorblok, de motor loopt netjes.
Tijdens het rijden: Motor loopt netjes, valt niet uit, geen vermogensverlies, turbo komt goed in en geen rookwolken. Het enige probleem tijdens het rijden is wanneer ik gas geef, gaspedaal loslaat en weer gas geef. Dan reageert de motor een seconde later mét een rookpluim!
Wat óók het geval is: bij het draaien van de sleutel naar voorgloeien hoor ik een zacht ratelend/tikkend geluid dat vanonder de motorkap lijkt te komen (relais mischien?). Maar dit heb ik al tijden!
16 jaar
Ik heb het probleem gevonden denk ik!
Vanmorgen nog een laatste poging gedaan te starten, dit keer liet ik de motorkap open. Ik zag diesel druppelen vanaf de inspuitpomp op het motorblok, nu blijkt dat de retourleiding van de verstuiver naar de pomp lekt! Hij is gewoon totaal afgescheurd op de nippel van de pomp. De overige retourleidingen op de verstuivers zien er ook verpulverd uit...
Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het slechte starten en het late reageren van het gaspedaal tijdens het rijden?
16 jaar
effe die kleine retourleidingkjes vernieuwen en weer proberen kun je gewoon verwijderen met een mesje eraf snijden, zonder ervaring niet met een schroevendraaier eraf drukken je hebt kans dat je die retournippels afbreekt die leiding kun je zo kopen per meter.dit zal het probleem wel zijn geweest denk ik
16 jaar
[quote=robby10030]effe die kleine retourleidingkjes vernieuwen en weer proberen kun je gewoon verwijderen met een mesje eraf snijden, zonder ervaring niet met een schroevendraaier eraf drukken je hebt kans dat je die retournippels afbreekt die leiding kun je zo kopen per meter.dit zal het probleem wel zijn geweest denk ik[/quote]
Moet ik daarna niet het systeem ontluchten?
16 jaar
Nee hoor.
Hans
sorry hans had je reactie niet gezien nee hoor gaat vanzelf,gewoon erop zetten starten,omdat die leingkjes kapot zijn gaat er via je retourleiding die naar het filter toegaat lucht mee,dan krijg je dus lucht in je systeem en heb je dit probleem,wel niet brandstof.
16 jaar
wel even laten weten hoe het afloopt hé
16 jaar
Geen resultaat....
Ik heb het stukje gescheurde retourleiding afgeknipt en het goede restant weer om de nippel van de brandstofpomp gedrukt. Motor wil nog steeds niet aanslaan!
Ik heb onderaan het dieselfilter de witte gekartelde knop gedraaid tot er iets lucht en diesel uit het witte tuitje kwam, maar dat helpt ook niet! Zit er nog steeds lucht in het systeem of is het nog steeds een andere oorzaak en is die gescheurde retourleiding toeval?
16 jaar
Krukasbout controleren!!!!!!!!!!
[quote=Audifreak763]Krukasbout controleren!!!!!!!!!![/quote]
Dat zal ik toch echt bij de garage moeten laten doen, ik kan onmogelijk hier op de parkeerplaats zien of de poelie nog goed zit...
16 jaar
je hebt nu zoveel tips gekregen waarom doe je daar niets mee???je gaat nu vanalles doen en verergerd de zaak alleen maar, die leidingen moet je vernieuwen die is afgescheurd omdat hij rot is,eerst vernieuwen en niet opnieuw erop steken (allemaal van elke cilinder)rot wil zeggen lekkage zowel naar buiten als naar binnen.en omdat je leidingen zo rot zijn denk ik dat er weinig of geen onderhoud wordt uitgevoerd en zal je filter met klepje ook wel 100 jaar oud zijn
16 jaar
[quote=robby10030]je hebt nu zoveel tips gekregen waarom doe je daar niets mee???je gaat nu vanalles doen en verergerd de zaak alleen maar, die leidingen moet je vernieuwen die is afgescheurd omdat hij rot is,eerst vernieuwen en niet opnieuw erop steken (allemaal van elke cilinder)rot wil zeggen lekkage zowel naar buiten als naar binnen.en omdat je leidingen zo rot zijn denk ik dat er weinig of geen onderhoud wordt uitgevoerd en zal je filter met klepje ook wel 100 jaar oud zijn[/quote]
Beste meneer Robby10030,
ik stel het op prijs dat u met mij mee probeert te denken, maar uw antwoord hier boven bewijst dat u maar wat in de ruimte lult.
1- Ik heb inderdaad veel antwoorden gekregen van waarschijnlijke oorzaken van het probleem, maar ik vind niet dat een antwoord als 'losse krukaspoelie' of een 'vies brandstoffilter' een echte tip is die ik gelijk uit kan voeren. Mijn auto staat hier op de parkeerplaats en ik heb geen brug of garage die ik met een toverspreuk uit de grond laat groeien, hoewel ik dat graag had gewild. Ik heb op dit moment ook niemand anders om fysiek aanwezig te zijn en mij kan helpen met het probleem.
2- Als ik vandaag zie dat er een retourleiding lekt, wil dat niet zeggen dat dat de oorzaak van mijn probleem is of dat de rest van mijn retourleidingen ook lekt! Ik ben niet debiel, dus heb echt wel in de gaten of een van de retourleidingen nat is en naar diesel ruikt, en de andere kurkdroog zijn zoals het hoort.
3- Uw opmerking over de staat van onderhoud van mijn auto is ook uit de lucht gegrepen. Ik zou het eerder zoeken in het aantal kilometers die mijn auto heeft gemaakt sinds ik er in rijd. Ik kan u zeggen dat dit de eerste keer is in drie jaar dat mijn auto mij in de steek laat.
Voor de rest waardeer ik het heel erg dat men met mij mee denkt. Maar nogmaals, ik kan moeilijk in een scheet en een zucht dingen hier uit gaan proberen!
16 jaar
jij ook bedankt,na alle energie lul ik opeens ,gelukkig zijn er ook mensen die het waarderen als je ze probeert te helpen.
16 jaar
Roundabout, de oorzaak werd reeds aangegeven door meerdere mensen (en niet de minste ook nog).
Het probleem van de krukaspoelie komt voor bij deze motoren, geeft exact de symptomen die je beschrijft. Doordat de poelie kan bewegen varieert de timing. De timing is belangrijk voor een vlotte start. Indien de diesel niet op het juiste moment wordt ingespoten vind er geen ontbranding plaats en hoopt de diesel op. Wanneer er dan eindelijk ontbranding plaatsvind verbrand ineens alle aanwezige diesel, met de "rookbom" tot gevolg.
Ook bij het gas lossen en weer gas geven belast je de distributie en verschuift de poelie. Met het aarzelen en de rook tot gevolg. Het plaatje klopt.
Er is een tijd van rustig de symptomen bekijken en de oorzaak proberen te achterhalen, en er is een tijd van actie. Volgens mij is dit te delicaat om nog verder te zoeken...
16 jaar
met alle respect,ik heb ook nooit of te nimmer beweert dat het niet aan de krukaspoulie kan liggen,maar wat ik heb neergezet is uit eigen ervaring,en als je hier niets mee doet ben ik niet de juiste persoon voor jou.
16 jaar
was dit nou.......stank voor dank......??
waarom hier om een oplossing vragen..terwijl je van te voren al weet er zelf niks aan te kunnen doen....dan wordt je hulp geboden, wat op afstand altijd lastig te beoordelen is...en ga je met stront gooien...
misschien is het beter om voordat je naar de garage rijdt met je probleem, de route via de huisarts te laten lopen om een doosje antie depresivia.
wat dat probleem is wel weer heel goed te behandelen tegenwoordig..
[quote=Roundabout]Ik heb inderdaad veel antwoorden gekregen van waarschijnlijke oorzaken van het probleem, maar ik vind niet dat een antwoord als 'losse krukaspoelie' of een 'vies brandstoffilter' een echte tip is die ik gelijk uit kan voeren. ![/quote]
Ik begrijp je hebt het liefst hapklare brokken? Die heb je inmiddels, wie de diagnose uit gaat voeren beslis jij, of je dit zelf kan en gaat doen maakt niet uit je hebt in iedergeval een zoekrichting.
Gr. paul
Naar ik aanneem is het probleem nu wel opgelost? Vetel het eens.
Lange topic dit.
Reactie van Paul sluit ik me helemaal bij aan.
[quote=paulkelder]Ik begrijp je hebt het liefst hapklare brokken? Die heb je inmiddels, wie de diagnose uit gaat voeren beslis jij, of je dit zelf kan en gaat doen maakt niet uit je hebt in iedergeval een zoekrichting.
Gr. paul[/quote]
Je kan niet zeggen dit is het en klaar. De ene keer is het dat en de andere keer is weer totaal wat anders. Ik zal met de basis beginnen en dat is toch de timing krukas-nokkenas en de brandstofpomp. Krukasbout komt inderdaad weleens voor, dus je hebt wel goeie tips en nu zal je het zelf moeten doen of laten doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar