Mijn auto rijdt zowel op benzine als gas. Erder reed ieop benzine prima, en op gas ook redelijk, afgezien van het feit dat ie zo nu en dan last had van backfire.
Ik ben destijds naar de Suzukidealer geweest. Ze hadden 1 bobine (van de 4) vervangen, en een of andere flap op de luchtfilter gemaakt zodat er geen schade ontstaat na een backfire (kap van de filter klapte er steeds af). Daarna ging het redelijk, maar die backfire bleef. Voornamelijk als ik in een te hoge versnellingen een te laag toerental reed.
Later kwam er nog bij dat de toerenteller stagionair schommelde, en dat tijdens het afremmen (en daarbij de koppeling intrappen) de toerenteller zo laag zakte dat ie vervolgens elke keer af sloeg.De backfire werd ook weer erger. Op benzine reed ie trouwens perfect. Ik ben toen bij zo'n gasboer geweest en die heeft het opnieuw afgesteld. Het lag buiten het bereik oid. Het afslaan verdween daardoor. Ik heb er een tijdje aardig mee kunnen rijden. Nu is hetweer helemaal mis. Hij slaat weeraf. De backfire is enorm. En laatst heb ik ook 2 keer helemaal stil gestaan. Ik moest weggesleept worden. De dag erna reed ie weer als een trein. De accu en de dynamo zijn toen doorgemeten en die waren prima. 3 weken later stond ie weer stil. Niks deed het meer. De startonderbreking was er zelfs op gegaan. Alles moeten resetten en hij reed weer. Maar goed. Zit nog steeds met het afslaan probleem en de backfire. Ook op gas stottert ie nu iets. Afslaan doet ie dan weer niet op benzine. Weer naar de gasboer geweest en die vermoedt dat 1 of meerdere bobines kapot zijn. Daarnaast moet ook de juiste bougie erin zitten. Zou dit hetprobleem kunnen zijn? Welk effect heeft dat dan op het rijden op benzine? Ik heb er inmiddels al zoveel geld in gestoken. Iemand die me kan helpen? Kunnen jullie de antwoorden met nietal teveel moeilijke termen typen? Ben namelijk een vrouw met niet al teveel verstand van auto's :)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Backfire ontstaat door een te arm mengsel van lucht en benzine/gas.
Als tie op benzine goed loopt zit het in het gas gedeelte.
Of de kleppen moeten eens goed gesteld worden, misschien is dit bij deze baleno al wel hydraulisch denk ik.
Hoeveel heeft de auto gelopen.?.
edit: primera p11 is me voor
Haha heb geen idee of dat hydraulisch is???
Wat is de functie van de kleppen dan?
De auto staat nu op 235.000, maar ik denk dat je er een ton bij op kan tellen aangezien we erachter zijn gekomen dat de vorige eigenaar de stand terug heeft laten zetten...
16 jaar
Bij 1.6 motor kun je kleppen stellen. De 1.8 heeft hydrolische klepstoters. Omdat eerdere afstelpogingen tijdelijk verbetering hebben gebracht denk ik niet dat er een klepprobleem is.
Wat bij Baleno's van 97-99 nog wel eens problemen wil geven is de AG gascomputer.
Het motormanagement stuurt zijn signalen via die computer naar de benzineaanstuurcomponenten of naar de G3 verdamper.
Als er tinrot op die printplaat is opgetreden krijg je haperende motormanagementsignalen zowel op benzine als op gas, met als gevolg een motor die haperend loopt of backfire geeft of met warme motor startproblemen geeft.
De printplaat er uit nemen en opnieuw (laten) doorsolderen is dan de oplossing.
Succes.
16 jaar
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Kijk anders maar eens bij dit topic of je er iets in herkent.
16 jaar
De 1.8 16v heeft hydraulische stoters, niet de 8 klepper.
16 jaar
Zoals Johan zegt: Gascomputer er uit (laten) halen door iemand die van electronica wat af weet en deze even de print na laten kijken. Het is een klusje van niks (ik heb twee linkerhanden en ben toch echt rechts en ben er al met al een uurtje zoet mee geweest) en het haalt in elk geval de verdenkingen op de gas computer weg. Als je in de regio Eindhoven woont mag je wel even langs komen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar