plotseling zijn beide koplampen 'kapot', terwijl de H-4lampen goed zijn.
het lijkt of er geen stroom bij de lampen komt.
wie weet waar het relais voor de dimlichtschakelaar zit?
alle zekeringen zijn O.K.
dank voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dacht dat veel Japanse auto's de koplampen op massa schakelen, dus als je gaat meten kun je wel spanning bij de koplamp hebben terwijl de lampen toch niet aangaan ! Sjaak
Vaak gaan de kolomschakelaars van een swift kapot. Of de stekker van de kolomschakelaar in de zekeringkast onder het dashboard verbrand (stekker met 6 draden). Dus controleer de stekkers in de zekeringskast en anders zit je haast zeker aan een nieuwe schakelaar vast. John
John,
ik ga eens kijken naar de schakelaar.
er lijkt niets verbrand in de zekeringskast.
bedankt alvast voor het meedenken.
theo
18 jaar
Je kan niets zien aan de schakelaar. Hij smelt van binnen kapot. Ik heb ze veel uit elkaar gehaald om van meerdere kapotte weer een goeie te maken. Ik had een doos vol kapotte vandaar.
De schakelaar is het enigste probleem wat bij ons bekend is, ga ik ervanuit dat de zekering en lampjes heel zijn. symptonen zijn dan dat alleen het dimlicht het niet doet, stadslicht, grootlicht en seinen doet het dan wel.
Het dimlicht gaat trouwens ook niet via een relais, alleen mistlampen voor.
Ik heb laatst ook een keer meegemaakt dat de zekeringkast nat was. Er loopt een slangetje voor de wiswas achter boven de zekeringskast en die was lek. Dus als je dan de sproeier voor de achterklep bedien zit je de zekeringkast vol te spuiten.
Maar aangezien u een 3cil hebt ben ik er niet zeker van of u een wiswas hebt achter. Dus blijf ik bij de schakelaar, erg duur ding trouwens. John
veel informatie en dat geheel gratis van een professional.super!
de auto is van mijn dochter en ze rijdt nu in" onze'' auto.
ik heb dus de tijd om eens rustig alles te bekijken.
het is de eenvoudigste 3-cylinder, dus geen wis-was achter .
het grootlicht en seinen is ook niet werkzaam.
kan dan nog steeds de schakelaar kaduuk zijn?
theo.
18 jaar
Is er misschien net een radio ingebouwd? John
hallo John,
ik heb het gevonden, je allereerste suggestie was het toch!!
de bewuste stekker in de zekeringskast was de boosdoener.
ik had te vlug geconcludeerd dat de stekker o.k. was , maar toen ik de nog eens met de looplamp keek, bleek er op de een of andere manier toch wat corrosie in de stekker te zitten.
wat contactspray en alles doet het weer!
de lichtschakelaar uitbouwen was wel een lastig klusje, gelukkig was die nog wel goed.
nogmaals bedankt en misschien nog wel eens tot horens op het forum.
vr.gr. , theo.
18 jaar
Oke dan! Scheelt weer een boel geld. Weer een tevreden iemand.
Gr John
Alle stekkerverbindingen corroderen op een gegeven moment en daar komen als de auto ouder wordt veel problemen uit voort.
Goed om te zien dat het probleemis opgelost en de hulp is weer perfect hier, hulde!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar