Ik heb hier een Suzuki die (nadat deze in een koude natte nacht heeft buiten gestaan) zoals altijd goed start maar direct na het indrukken van het gaspedaal met koude motor om weg te rijden, heel diep begint te haperen bij het optrekken. Toerental valt een aantal keren bijna stil maar de auto schiet dan op het laatste moment toch nog naar voren. Hakken en stoten dus.
Het duurt meestal maar kort, want de auto komt goed op temperatuur. Eenmaal op temperatuur is ook meteen over.
Brandstofverbruik is gewoon goed (1:15...1:20). Alleen het lampje van de airbag gaat af en toe branden, maar dat lijkt mij los te staan van dit probleem.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken? Ik heb geen mogelijkheid deze Suzuki uit te lezen.
Bedankt.
Arno.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op een vocht probleem , met misschien een beetje achterstallig onderhoud.
Als er vocht op je kabels zit bv. wat goed kan in dit seizoen , kan je vonk weg lekken naar massa , als de motor opwarmt verdwijnt het vocht en gaat hij beter lopen.
Je kunt je kabels en ontstekingsdelen eens inspuiten met een vochtwerende spray of haarlak en kijken of dit verbetering geeft.
Kaleido,
Weer een goed advies van jou.
In een eerder topic vermeldde ik al dit met een Fiat Punto ook te hebben gehad en daarvoor met een Ford Sierra. Toen lekten in beide gevallen de bougie kabels, of tenminste één daarvan. Ik dacht er niet meer aan omdat het al heel lang geleden is, maar houd er zeker rekening mee dat het nu ook weer die oorzaak zal zijn. En anders ligt er ergens wel een stroomdraadje dicht tegen de wand van de motor aan zou je denken. Want dat het een vochtprobleem is, dat lijkt wel duidelijk omdat het altijd bij koude natte nachten gebeurd. Je hebt mij weer op een goed idee gebracht. Ze mogen blij met jou zijn op dit forum, ik ben het wel in ieder geval. Bedankt :-)
Ik ga wel eens in het donker bij vochtig weer met draaiende motor naar de bougiekabels kijken. Ik weet nog van die Sierra dat als ze lekken je gewoon de motor dan moet laten lopen en de motorkap open zetten. Als je dan op het blok kijkt, daar waar de bougie kabels lopen, dan zie je een soort micro onweer over de kabels gaan (overspringende elektriciteit).
Wordt vervolgd...
7 jaar
Precies , beetje nat maken met de plantenspuit helpt ook prima om het op te sporen , mocht hij zover opgedroogt zijn dat je de storing niet hebt , succes.
Het heeft even geduurd maar dit probleem is opgelost.
De oorzaak ontdekte ik per ongeluk.
Het probleem werd zo goed als zeker veroorzaakt door sluiting in de bedrading van de auto, maar niet vol zodat er zekeringen springen. De bedrading van de achterruitverwarming was beschadigd bij de achterklep en raakte soms minimaal het blik van de auto, daar waar een bout zat (onafgeschermd en dus contact makend met massa).
Ik heb het met isolatietape (dik gekleurd plakband wat de elektriciën gebruikt) ingetapet en sindsdien blijkt de storing verdwenen.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar