auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Ignis 2003: Koplamp (rechts) vervangen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M13A, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 61

Beste kenners,

Ik heb mijn Suzuki Ignis FH 2003 bijna volledig opnieuw in elkaar gezet na een gigantische miskoop paar jaar geleden (brandstofsysteem, stuurinrichting, aandrijving en koelsysteem) en toen had ie 3 jaar geen problemen meer en ging foutloos door de APK de eerste keer.

Maar ik heb nog nooit een koplamp van een Ignis vervangen :-)
Dat is nu aan de orde en mijn vraag is op hoeveel punten deze vast zit en of ik meer moet verwijderen dan alleen de stekker van de koplamp unit om deze eruit te krijgen?
(grille, strippen, of andere omliggende onderdelen?)

Alvast dank voor het antwoord.

Groet,
Arno

. .

Geplaatst door

Arno Streekvos (480)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerst kijken hoe de koplamp vastzit en die schroeven losdraaien.
Als je ergens niet bij kan zal je ruimte moeten maken, zo simpel is het...

Hans4040 1435
badge vip badge

2 jaar

Dank voor de reactie.

Bumper deels los maken zodat je ruimte hebt , dan wijst het vanzelf.

Dank voor de aanvulling. Ik ga er mee aan de slag.

Het was inderdaad niet moeilijk, maar zonder deze tip was het nog een dingetje geworden. Er zat inderdaad 1 schroef (van de 3) achter de bumper dus die moet ik even los maken. Gelukkig had ik van die indruk splitpennen van kunststof op voorraad (geen idee hoe die dingen echt heten) want bij het los maken van de bumper braken de meesten af. Aan de uiteinden van de bumper (links en rechts op de zijkant van de auto) vond ik 1 kruiskopschroef (totaal dus 2). Hierna kwam de bumper vrij makkelijk los, deze op de grond gelegd en daarna kon ik met een dopje 10 met verlengstukje gemakkelijk de 3 boutjes uit de koplampen draaien (wel eerst 3 of 4 servostekkers los getrokken van de lampen).

Het ging dus perfect eigenlijk, was binnen een uurtje al klaar. Maar toen moesten de lampen in de nieuwe lampen (ik heb ze beiden vervangen want die nieuwe waren veel helderder) en toen ging het mis. Bij het insteken van een LED lampje in het stadslicht gat van de linker lamp, viel deze in het gat (in de spiegel van de lamp) en toen ben ik bijna 3 kwartier met een stokje met plakband er op aan het tasten en wriemelen geweest om dat LED lampje weer door dat gat terug gewurmd te krijgen (...).

Maar goed, ik heb nu letterlijk glasheldere lampen en weer een bak licht voor de auto zoals het hoort.
Dank voor de toelichting heren!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Ignis of stel zelf een nieuwe vraag.