Suzuki Vitara 1989: Loopt te hard stationair

Bouwjaar: 1989

Probleem met deze auto is al zeer lange tijd aanwezig, maar werd niet als irritant ervaren.Motor loopt eerste minuut vrij hard sationair bij koude start, ong.2000 toeren.Na die halve minuut loopt hij 1300 a 1400 toeren.Maar soms ook gewoon 850.

Echter de klant van ons heeft nadat de motor vast was gelopen zelf een andere motor opgascharreld en ook zelf inlaten bouwen bij een kennis.Alles is overgebouwd e wat blijkt: de motor loopt nog steeds veel te hard stationair en nu wordt ons gevraagd er eens naar te kijken.

Het lijkt natuurlijk op een soort choke die blijft hangen, maar het is een injectiemotor en er zijn geen foutkodes.(kan zo uitgelezen worden ).Wel constateren we een veel te rijk mengsel en lijkt er ook teveel benzine ingespoten te worden.

Heeft iemand een idee waardoor dit zou komen, zeker omdat alles rond de motor is mee omgebouwd, dus T-sensoren enzo zijn ook meegekomen.Overigens zijn de T-sensoren met doormeten ok gevonden.

Siem Bijman

Geplaatst door Siem Bijman (165) PRO , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Vitara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jroumen (0) PRO, 20 jaar geleden



Met suzuki vitara heb ik geen ervaring,maar meet toch even de benzinedruk mischien veel te hoog,dit i.v.m.te veel benzine bij de motorolie.

Siem Bijman (165) PRO, 20 jaar geleden

Benzinedruk is ok.Ook retourleiding niet verstopt.Vreemd geval, maar wordt vervolgd.

Siem Bijman (165) PRO, 20 jaar geleden

Probleem opgelost.Het blijkt de vacuumaansluiting naar de MAP-Sensor te zijn.Deze zat verkeerd aangesloten en kreeg te weinig onderdruk.Op een andere plaats op het inlaatspruitstuk een nieuwe aansluiting gemaakt en de auto draait weer perfect.

J.Lents (0), 20 jaar geleden

Probleem opgelost.Het blijkt de vacuumaansluiting naar de MAP-Sensor te zijn.Deze zat verkeerd aangesloten en kreeg te weinig onderdruk.Op een andere plaats op het inlaatspruitstuk een nieuwe aansluiting gemaakt en de auto draait weer perfect.


hoe kan de vacuumaansluiting aangesloten zijn? hoe kan ik zien dat deze verkeerd zit. ?? Je hebt een andere plaats op het inlaatspruitstuk een nieuwe aansluiting gemaakt, was deze aansluiting dan niet zichtbaar aanwezig?

Siem Bijman (165) PRO, 20 jaar geleden

Andere aansluiting gemaakt omdat de bestaande niet genoeg vacuum had.Daarom werd de MAP sensor niet goed bedient.

rslr (0), 18 jaar geleden

temperatuursensor vlak voor thermostaat geeft foute waarde door

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.